Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Paradoxul shopping-ului online: Mai multa lume in magazin

Paradoxul shopping-ului online: Mai multa lume in magazin

In ultimul deceniu, fiecare nou avans tehnologic a prezis moartea comerciantilor cu amanuntul. Daca la inceput, toata aceasta isterie a cumparaturilor online a parut a fi o amenintare pentru retaileri, in prezent smartphone-urile si web-ul au readus oamenii in magazin, potrivit Forbes.

Potrivit studiilor, 20% din cei care au gasit anumite produse in mediul online, au vizitat un magazin.

Promotiile, proximitatea spatiala si disponibilitatea de a incerca produsul conduc multi internauti in magazin.


De asemenea, multi consumatori care cauta un produs in mediul online sfarsesc prin a-l achizitiona din magazin, invocand lipsa de informatii despre produs, dorinta de a atinge produsul, precum si posibilitatea de a compara mai multe produse.


Prin urmare, s-a stabilit un nou sistemde "shopping", in care online-ul este integrat cusmartphone-ul si magazinele pentru a permite consumatorilor sa primeasca ceea ce-si doresc, atunci cand isi doresc.


Prin cele trei canale, comerciantii cu amanuntul pot cunoaste succesul.


Iata care sunt cele 4 lucruri pe care companiile trebuie sa le inteleaga si sa le adopte pentru a profita de aceasta oportunitate masiva.


Consumatorii nu sunt pregatiti sa renunte complet la shopping-ul din magazin


Potrivit CEO-ului Best Buy, Brian Dunn, 40% din toate produsele cumparate online sunt ridicate din magazin.


De asemenea, 83% dintre consumatori cred in returnarea produselor in magazin.


Cu toate acestea, loialitatea consumatorilor este mai redusa ca oricand.


Experientele nefericite, cum ar fi sa nu gaseasca un produs pe rafturi sau sa nu isi poata comanda un produs din mediul online, determina consumatorii sa se reorienteze spre alte magazine, fie ele locale sau online.


Pentru a-si pastra clientii, retailerii trebuie sa remodeleze experienta "in store".


Unii comercianti au inceput deja acest proces.


Giganti precum Best Buy si Wal Mart se gandesc sa-si construiasca noi magazine, dar mai mici.


De exemplu, Staples Express va fi un mini Mart pentru rechizite de birou.


Consumatorii vor mai multe optiuni


Majoritatea consumatorilor intra pe mai multe site-uri inainte de a-si comanda produsul sau inainte de a-l achizitiona din magazin.


De aceea, cumparaturile cu ajutorul mai multor canale au devenit un "must".


Consumatorii de astazi se asteapta ca aceste canale sa lucreze impreuna.


Online-ul, smartphone-ul si magazinele trebuie sa fie strans legate pentru a oferi consumatorilor o experienta inedita in materie de cumparaturi.


Ce e mai important este ca integrarea celor 3 canale trebuie sa duca la o reactie a consumatorilor, chiar daca aceasta va duce la cumpararea unui produs din mediul online sau descarcarea unui cod promotional pe telefonul personal pentru a cumpara un produs din magazin.


Companiile trebuie sa ofere clientilor cumparaturi integrate. In caz contrar, consumatorii sunt pregatiti in orice moment sa se reorienteze catre concurenta.


Noi oportunitati


Multi retaileri au facut pasi mari in aceasta lume a cumparaturilor integrate, prin intermediul seerviciilor oferite..


De exemplu, Toys "R" Us ofera consumatorilor posibilitatea de a lua produsul din magazin la doua ore dupa l-a comandat in online.


Popularitatea serviciilor bazate pe locatie si acceptarea advertising-ului mobil au deschis usa unor infinitati de oportunitati pentru a atrage trafic in magazin, cum ar fi trimiterea unor cupoane catre utilizatorii de telefoane mobila, in functie de locatia lor, sau posibilitatea consumatorilor de a verifica online disponibilitatea produsului inainte de a intra in magazin.


O alta modalitate care ar putea asigura succesul companiilor ar fi combinarea analizelor web cu serviciile bazate pe locatie.


Astfel, retailerii ar vedea ce fel de produse cauta persoanele dintr-o anumita zona pentru a deschide magazine specializate pe astfel de produse.


Tehnologia exista pentru a crea experiente inedite


Retailerii trebuie sa inceteze a separa mediul online de magazine si smartphone-uri.


Pentru a avea succes pe piata, companiile trebuie sa ofere clientilor posibilitatea de a naviga prin cantitatea de informatii de pe web, de a localiza magazinul cu ajutorul smartphone-ului, ca in final, sa achizitioneze produsul din magazinul cel mai apropiat.


Cei care nu vor vedea beneficiile acestei triple cumparaturi isi vor pierde locul intre castigatori.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2260 ori