Volkswagen intra in randul constructorilor care dau semnalul pentru o schimbare majora in industria auto.
Marca de la Wolfsburg a anuntat recent alianta cu Sanyo in vederea
dezvoltarii unor baterii cu litiu-ion pentru viitoarea generatie de
automobile hibride. Sanyo si VW, cel mai mare producator european de
automobile, deja colaboreaza in domeniul bateriilor din nichel, mai
voluminoase, dar mai ieftine, care echipeaza hibrizii aflati deja in
productie.
Sanyo, furnizor de baterii pe baza de nichel pentru firmelor Ford si
Honda, a promis ca va investi 80 de miliarde de yeni in proiectul
litiu-ion in urmatorii 7 ani. Astfel, niponii vor instala o noua linie
de asamblare pentru aceste baterii la o fabrica din Japonia si au in
intentie deschiderea unei uzine noi, in Europa, in jurul anului 2012.
Totodata, Sanyo s-a angajat sa creasca productia la 10 milioane de
baterii pana in 2015, suficiente pentru a echipa 1,8 milioane de
automobile electrice.Niponii spera sa acapareze o cota de piata de 40%
din segmentul bateriilor litiu-ion, echipand si alte masini decat cele
Volkswagen.
VW - un nou-venit in domeniul vehiculelor hibride, se vede nevoit sa-si
devanseze planurile in aceasta directie pentru a se supune noii
legislatii UE privind emisiile poluante , alaturandu-se firmelor
Peugeot , Mercedes si altor constructori europeni
Audi, marca premium a grupului VW, a anuntat lansarea unei versiuni
hibride a SUV-ului Q7 in cursul acestui an, in timp ce marca "populara"
Volkswagen a prezentat deja un Golf TDI Hybrid, care combina un motor
diesel de ultima ora si transmisie DSG in 7 trepte cu un propulsor
electric (E-drive). Grupul spera sa utilizeze tehnologia litiu-ion pe
automobilele din gama sa incepand cu 2010.