Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Un vis din ''1001 de nopti'': Laraki Fulgura

Un vis din ''1001 de nopti'': Laraki Fulgura
Un foarte tanar designer marocan, Abdeslam Laraki, vazand la un salon auto din Paris noul Lamborghini MurciAAlago, i-a spus sotiei sale: "Voi face ceva mai bun de atat!". Ceea ce a parut doar visul romantic al unui tanar indragostit, s-a adeverit in 2003, cand a aparut pe piata prima super-sportiva fabricata in Maroc: Laraki Fulgura. O masina pe care toti jurnalistii auto au crezut-o italiana!
Abdeslam Laraki a fost unul dintre copiii geniali ai Marocului, al carui talent nativ s-a slefuit in doua scoli prestigioase. A studiat ingineria la Paris, dupa care, ca absolvent eminent, a fost acceptat ca ucenic in atelierul marelui carosier elvetian Franco Sbarro.

Perioada petrecuta in marea scoala inginereasca franceza i-a furnizat tanarului marocan toate cunostintele de baza, care, apoi, au fost directionate, sub tutela lui Sbarro, catre design. Ca toti designerii contemporani, Laraki nu s-a preocupat numai de automobile, primele sale creatii fiind in domeniul naval. Barcile rapide si yachturile proiectate de el au obtinut premii de prestigiu, dar i-au adus si faima. Nu in ultimul rand, clientela si suport financiar, doua atuuri cu ajutorul carora si-a permis sa atace segmentul exclusivist al super-automobilelor, in ciuda absentei oricarei traditii in domeniu, in Maroc.

Un sprijin l-a constituit, desigur, si atmosfera favorabila automobilului, creata de casa regala marocana, care a sprijinit numeroase initiative locale, cum a fost Menara, un automobil construit la comanda, in stil retro, dar cu tehnologie moderna, de inspiratie franceza.

Laraki a mers, insa, pana la capat, iar cele doua modele pe care le produce firma sa - situata pe strada Fraternitatii, nr. 6, in Casablanca - sunt demne de toata atentia. Laraki Borac si, respectiv, Fulgura, sunt doua super-automobile care rivalizeaza din toate punctele de vedere cu creatiile unor case celebre, ca Bentley sau Lamborghini. Daca Borac este un GT de lux, cu performante sportive remarcabile, Fulgura este o super-sportiva pur-sange, in a carei constructie distingem toata pasiunea pentru viteza si fiabilitate, ca si originalitatea acestor stapani ai desertului, care sunt marocanii.

Pentru cei care au indoieli in privinta calitatii masinilor produse de casa Laraki, e suficient sa spun ca intreaga tehnologie este de origine franceza, iar motorizarile sunt germane. Specialistii Laraki sunt, de altfel, recrutati dintre cei mai buni studenti si ucenici marocani, trecuti prin sistemul industriei auto franceze.


Fulgura: un concept care-ti taie rasuflarea


Primii jurnalisti auto care au vazut masina in noiembrie 2002, pe vremea cand era inca un concept, au confundat-o cu o masina italiana, definind-o drept un hibrid de Ferrari F 360 si Lamborghini Cala, cu o caroserie originala, in care stilul tuareg (fara aluzii la vehiculul omonim produs de Volkswagen) este vizibil de la bun inceput.

Insa Fulgura este mai mult decat o clona a unei masini italiene. Nici n-ar fi avut nici un sens sa fie asa, mandria araba dorind sa se ilustreze printr-o creatie originala.

Totusi, Abdeslam Laraki a stiut sa aleaga cate ceva din reusitele marilor case de automobile super-sportive. Astfel, sasiul modelului Fulgura, construit complet din aluminiu, este o dezvoltare a sasiului lui Lamborghini Diablo, iar caroseria este fabricata, exact ca la Ferrari Enzo, din fibra de carbon. Asta a facut ca masina sa fie foarte usoara: doar 1 250 de kilograme, fata de 1 400-1 500, cat au, de regula, super-sportivele. Restul datelor caroseriei sunt clasice: lungime, 4 400 de mm, latime, 2 055 de mm, inaltime, 1 200 de mm, ampatament, 2 700 de mm.

Motorul este de provenienta Mercedes, avand 12 cilindri in V, patru turbo-compresoare (?!), 6 000 de cmc, 680 de cai-putere si un cuplu de 750 de Nm. Cutia de viteze are sapte rapoarte si este, fireste, secventiala. Cifre impresionante, sa recunoastem. Cu atat mai mult cu cat, dispunand de un excelent raport greutate/putere, de 1,8 kg/CP, masina atinge 350 de kilometri pe ora si accelereaza de la 0 la 100 de kilometri/h in numai 4,5 secunde. A¢inuta de drum este asigurata de franele cu discuri ventilate si o suspensie derivata din Formula 1.

Un alt "amanunt" important este pretul. Cu pretul sau de circa 430 000 de euro, Laraki Fulgura se inscrie intre cele mai scumpe masini din lume, oferind insa si prestatii pe masura. Daca iti doresti sa conduci aceeasi masina ca emirul din Bahrein si, astfel, sa ramai exclusivist si original, intre atatia posesori de Porsche, Laraki Fulgura poate fi o alegere care sa te individualizeze.


Filip Stancu
Best Magazin


Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1058 ori