Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Top 10: Cele mai bine vandute masini din Europa in 2007 - partea a doua

Top 10: Cele mai bine vandute masini din Europa in 2007 - partea a doua
Bloombiz continua topul celor mai bine vandute 10 masini din Europa, in anul 2007. Dupa masini ca BMW, Volkswagen, Ford si Renault va prezentam clasamentul primelor cinci cele mai vandute masini.

Locul
5: Opel Astra



Desi vanzarile sunt in scadere pentru Astra,
cei de la Opel nu pot fi foarte suparati. Faptul ca Astra s-a vandut, in
Europa, cu doar4.500 mai putine
exemplare decatrivalul Focus de la
Ford, arata ca modelul de la Opel inca mai are un cuvant de spus. Ceva
asemanator s-a intamplat si pe piata din Anglia, unde Astra a fost pe locul doi,
cu 13.000 de exemplare mai putin decat Focus. Un rezultat bun, dar Opel nu are
timp sa se odihneasca, mai ales cu un Ford Focus nou-nout.



Opel
Astra Panoramic



Astra cu optiunea de plafon panoramic este o
masina identica cu un hatchback sport, dar cu ceva in plus: un parbriz imens care incepe din fata si se
termina tocmai in spate. Acest plafon este una dintre cele mai impresionante
optiuni pe care le-am vazut in ultimul timp. Credeti ca masina decapotabila
este extraordinara? Asteptati sa vedeti cum va veti simti prima oara cand va
asezati intr-un Astra Panoramic. Veti fi surprinsi! Cu o grosime de 6 mm, acest
geam ofera 1,8 metri patrati de vedere panoramica. Este la fel de sigur ca o
luneta obisnuita, dar are in plus un schelet central care ofera stabilitate.



Locul
4: OpelCorsa



C’mon intr-adevar! Micutele
papusi din lana vor canta si mai tare, tinand cont de cresterea cu 41.7% a vanzarilor
Opel Corsa. Cumparatorii se pare ca au apreciat rafinamentul si calitatea, pretul
excelent si motorizarile variate, in ciuda faptului ca masina este un pic greoaie.
Opel a extins gama motorizarilor cu noul SRI, complementand frumoasa versiune VXR.
Locul 4 ocupat de Corsa in Europa este sustinut de minune de cele 94.000 de
masini vandute in 2007.



Opel Corsa VXR




Opel concureaza cu
un numar mare de supermini pentru pozitia intai a segmentului hatchback. Ia
r
modelul VXR iese la rampa cu tot ce are: jenti imense de 17 inch (optional si
de 18), o caroserie mai
atragatoare cu barele fata si spate refacute, praguri
noi noute, spoiler si interior sportiv.
In plus, VXR are si un motor pe masura
– 1,6 litri turbo si 189 de cai putere cu tractiune pe fata. Asa ca Opel Corsa
VXR este un hatch atragator pentru amatorii de senzatii tari.



Trebuie sa recunoastem ca Opel Corsa VXR arata
bine. Pe langa asta, ofera si performanta si nu trebuie turata la maxim pentru
a ne arata acest lucru. Controlul este bun, chiar si cu jenti de 17 inch si, in
ciuda faptului ca are suspensii sport, nu sunt foarte de rigide. Scaunele sport
Recaro sunt excelente, iar directia si cutia de viteze raspund usor la comenzi.
In plus, este destul de fiabil pentru un hatch supermini.



Locul
3: Ford Focus



Cea mai populara masina din Anglia, Ford Focus,
are destul de mult succes prin toata Europa, chiar daca, in 2007, vanzarile au
mai scazut putin. Totusi, Ford nu pare afectat, mai ales datorita faceliftului
si al „designului kinetic” ale lui Focus de anul trecut.Acestea, combinate cu o cutie de viteze automata
nou nouta si o gama larga de motoare diesel, ar trebui sa ii asigure modelului
de la Ford o dominanta continua. In Anglia, Focus, a ramas pe primul loc la
vanzari, cu 1.2 milioane de exemplare.



Ford
Focus



In Regat,
cel putin, una din 20 de masini noi vandute este Ford Focus. Ford insa a
decis ca, odata cu a zecea aniversare de anul trecut, sa-i faca un facelift. Nu
era mare lucru de schimbat, masina arata bine si asa cum era. Deci ne asteptam
ca schimbarile sa fie minime. Ceva nou la barelefata/spate si cateva optiuni in plus. Iata insa ca nu a fost
asa.In loc de micile schimbari, Ford a
ales sa cromeze aproape toata masina. In plus, are o fata complet noua si o
linie total diferita. Si pe langa toate astea, Focus are o cutie de viteze
noua, automata si un model eco.



Locul
2: Volkswagen Golf



Top starul de la Volkswagen, modelul Golf, se
dovedeste a fi un competitor adevarat, mai ales pentru ca a crescut vanzarile
concernului cu 4,5%, in Europa. Si Volkswagen mai are un motiv sa fie mandru: in
2007 a vandut cu 118.322 mai multe masini decat in 2006. A cincea generatie de
Golf trebuia sa fie inlocuita anul acesta cu o versiune mai profitabila (mai
ieftina din punct de vedere al productiei), dar se pare ca asta nu se va
intampla mai devreme de 2009. Si, in fond, nu e nici o graba.



Volkswagen
Golf
Hatchback



Volkswagen Golf este de mult un model popular
pentru ca aduce un plus de calitate pentru un
hatchback de familie, intr-o
piata unde
ceilalti producatori mai au drum de parcurs pana sa il ajunga din
urma. Modelele mai vechi nu au fost iubite de toata lumea. Chiar si cu
soliditatea si stilul discret, Golf
nu a fost tot timpul o masina „una cu
soferul”. Dar se pare ca, odata cu acest model, inginerii de
la Volkswagen au
tinut cont de criticile aduse si au creat o masina care nu numai ca ii atrage
pe cei care isi doresc stil si calitate, dar si pe cei pentru care sofatul
reprezinta relaxare si placere maxima.



Volkswagen ofera o calitate pe care nici o
alta masina din clasa sa nu o are. Motorul 1,9 TDI ofera cu usurinta
performanta, iar experienta condusului este cu mult imbunatatita. Se conduce
usor si se comporta exemplar pe autostrada, la viteze mari. Spatiul este generos
pentru 4 adulti, chiar si in modelul cu 3 usi. Golf 5 se descurca bine pe sosea
si raspunde prompt la comenzi, motiv pentru care ofera certitudinea ca il putem
plimba si pe trasee mai sportive.



Locul
1: Peugeot 207



Si Fiesta, si Corsa au avut vanzari mai bune
decat bebelusul de la Peugeot, 207 clasandu-se doar pe locul 6 in topul vanzarilor
din Marea Britanie. Cu toate acestea, Europa a decis: Peugeot 207 este marele
invingator, desi Peugeot a inregistrat o scadere a vanzarilor de peste 1,4%.
Dar orice scadere devine neimportanta in fata unei cresteri de 105,5%
inregistrata de 207, o victorie care este si mai dulce daca luam in considerare
performantele slabe inregistrate de Clio, in acelasi interval de timp. Daca
noul 308 va egala performanta fratelui sau, pe segmentul C, Peugeot va fi unul
dintre invingatori si in 2008.



Peugeot
207 GTI



Peugeot 207 este tina multor critici doar
pentru ca este o masina buna. De ce? Pentru simplul motiv ca Peugeot are o
istorie in a atinge performanta. Din pacate nu prea a reusit cu modelul GTI,
Renault adjudecandu-si rolul de rege neincoronat al hatchback-ului francez, cu
Megane si Clio. Acest 207 GTI se ridica peste Clio si chiar deasupra lui Corsa
VXR de la Opel, deci nu este lovitura cea mare pentru acesti rivali.



Un lucru este sigur: arata foarte bine.Motorul se descurca bine la turatii medii si
este destul de puternic, ceea ce inseamna ca vitezele pot fi schimbate repede.
Este printre cele mai bune si mai ieftine masini din clasa sa. Scaunele mari,
oarecum sportive, sunt foarte confortabile, iar directia este buna si ofera un
raspuns prompt. Fiind bazat pe un hatch mai mare, masina asta este destul de
practica si fiabila.



Un articol de: Gabriela Garjoaba 









Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3653 ori