Test-drive: Noua Skoda Superb

Joi, 06 Noiembrie 2008, ora 15:17
7765 citiri
Test-drive: Noua Skoda Superb

Skoda este o alegere foarte buna daca doriti sa va achizitionati o masina eleganta care ofera un excelent raport calitate-pret.

Numele, unul perfect echilibrat avand in vedere ca are aceeasi acceptie in multe dintre

limbile europene, a fost intampinat cu zambetul pe buze atunci cand

precedenta generatie a varfului de gama Skoda a fost lansata in 2001.

Skoda Superb, model bazat platforma Passat-ului anterior, s-a dovedit a fi o

masina mai buna decat VW-ul din care deriva. Oferea un inalt nivel de confort, materiale si finisaje de o

calitate excelenta, dar si o experienta unica la condus, ceea ce i-au

ridicat numele.

Ulterior, Superb a suferit o operatie de restilizare pentru a se

alinia designului afisat de noua Octavia, insa, in mare, nu era

schimbata. Cea de-a treia generatie a Skodei Superb (prima

dateaza din 1934) este mult schimbata in bine, atat la exterior, cat

si la interior.

Cehii sunt extrem de mandri de faptul ca masina asta este

complet noua, nu doar un VW Passat cu caroserie de Skoda. Si pe

dedesubt totul este nou, noua Superb folosind o combinatie de piese si

componente de Passat si Octavia, insa cehii sustin ca platforma tehnica

pe care a fost construita este complet noua si este mai lunga cu 6 cm decat cea pe care a fost realizat Ford

Mondeo, ceea ce inseamna spatiu mai mare in habitaclu.

Spatiul interior, coroborat cu imensul spatiu pentru picioare, mai ales

in spate, face din noua Skoda Superb lider in segment la acest capitol.

Apropo, poate unii dintre dumneavoastra va intrebati din ce segment

face parte noua Skoda Superb? Practic, avem de-a face cu o masina de

segment D, la pret de segment C pentru ca unul dintre primele lucruri

pe care le remarci la aceasta masina – desi poate nu este cel mai

important – este pretul.

Versiunea entry-level, care este propulsata de excelentul motor

1.4 TSI de 125 CP are un pret de doar 15.951 de euro fara TVA (18.982

de euro cu TVA inclus) si, chiar daca modelul de la celalalt capat al

gamei are un pret de 28.750 de euro fara TVA (34.213 euro cu TVA

inclus), varful de gama vine cu un propulsor V6 3.6 FSI de 260 CP,

transmisie automata DSG si tractiune integrala.

In 2001, atunci cand s-a relansat, Superb afisa un design care insemna,

practic, aceeasi linie stilistica pe care Skoda o adoptase si pentru

gama Octavia, modele care, privite de la distanta, pareau identice,

marimea fiind cea care facea diferenta la exterior.

Noua generatie Superb nu mai are nici o legatura cu Octavia in ceea

ce priveste designul, ea inscriindu-se in linia actuala a

constructorului de la Mlada Boleslav. Principala caracteristica a

noului model o reprezinta portbagajul cu deschidere dubla, care il si

face atat de deosebit.

Cu ce masina avem de-a face: cu un sedan ori cu un hatchback?

Raspunsul este foarte simplu. Aceasta noua masina extrem de eleganta,

spatioasa si confortabila dispune de un sistem inovator de deschidere

al portbagajului denumit Twindoor, care permite deschiderea in doua

moduri.

Este suficient sa apasati un buton si portbagajul se deschide

ca la o berlina clasica, adica doar capacul portbagajului. Dar, daca

apasati un alt buton, asteptati pana cand se aprinde al treilea stop de

frana, apoi apasati din nou primul buton si capacul se va deschide cu

tot cu luneta, ca la un hatchback. Totusi, acest sistem are si un

oarecare dezavantaj.

Deschizatura relativ redusa a capacului portbagajului in „varianta”

berlina ingreuneaza accesul in fundul portbagajului, insa daca te

gandesti ca Twindoor este oferit de un constructor care vinde modele la

preturi accesibile treci cu vederea acest mic neajuns. Daca ar fi sa ma

intrebati, sistemul este genial, bine executat si, sincer, as fi

surprins daca alti producatori nu s-au gandit deja sa-l copieze.

Alte sisteme inteligente sunt disponibile contra cost. Este

vorba despre farurile bi-xenon adaptive, care ofera diferite extinderi

si directii ale razei luminoase daca rulati in oras, pe sosea sau pe

autostrada, ori daca abordati un viraj sau chiar daca ploua sau

conduceti peste hotare (spre exemplu, aceste faruri pot fi reglate

foarte usor pentru tarile unde se conduce pe partea stanga).De

asemenea, clientii pot opta pentru pachetul de asistenta la parcare,

care simplifica manevrele in cazul unei parcari laterale actionand

automat volanul, o tehnologie preluata de la compania-mama Volkswagen.

La interior, noua Superb este mai eleganta decat oricare alta Skoda si,

in afara de spatiul extrem de generos pentru pasagerii din spate despre

care am amintit deja, masina ofera destul spatiu si pentru sofer si

pasagerul din dreapta.

Interesant este cehii n-au facut nici un compromis pentru ca spatiul

la interior sa fie atat de mare, iar marturie in acest sens sta imensul

portbagaj de 565 de litri, care se poate mari prin rabatarea banchetei

pana la 1.670 de litri, un volum apropiat de cel al unui monovolum.

Interiorul limuzinei abunda in materiale care ii fac cinste

modelului ceh, extrem de placute la atingere, care satisfac chiar si

cele mai exigente cerinte venite din partea clientilor. Plansa de bord

are un design ondulat, iar comenzile sunt concentrate in jurul

volanului, pozitia logica a acestora facand sa fie usor de folosit in

timpul calatoriei.

Apropo de volan, acesta are un aspect complet nou, iar nivelurile de

echipare superioare ofera volan din piele multifunctional pentru

„butonarea” radioCD-ului sau a telefonului mobil. In sfarsit, consola

centrala a primit la randu-i un nou design si include un sistem de

climatizare bi zona si un nou sistem de navigatie Columbus cu display

„touch-screen” si hard disk de 30 Gb.

Habitaclul noii Skoda Superb ofera de asemenea suficiente spatii de

depozitare si suporturi pentru pahare, precum si locuri speciale

destinate stocarii umbrelelor care sunt ascunse in interiorul

portierelor si pot fi accesate doar cand usile sunt deschise.

Noua Skoda Superb este... Superba de oriunde ai privi-o, afisand un

design caruia, daca este sa ma intrebati, nu i-am gasit cusur. Liniile

conturate ale capotei motorului se intind catre farurile care amintesc

de cele de pe Passat, accentuand directia orizontala a acestora, forma

tridimensionala a grilei radiatorului si numeroasele ornamente cromate

care se regasesc la exterior confera masinii un aspect deosebit de

stilat.

De asemenea, aripile fata evidentiate puternic subliniaza caracterul

robust al Skodei Superb. Daca generatia anterioara era prevazuta cu un

plafon rotunjit si bombat, acoperisul noului model este alungit si se

integreaza elegant in raza montantilor C. Ornamentul cromat din jurul

geamurilor, disponibil doar pentru nivelurile de echipare Ambition si

Elegance, se imbina cu montantul C intr-un element tridimensional care

ii da masinii un aspect asociat de obicei modelelor din clasele

superioare. La spate, se remarca blocurile optice formate din doua

parti, una pe capacul portbagajului, iar cealalata integrata in aripi,

care raman fidele designului specific modelelor Skoda.

Sa vorbim putin si despre modul in care se comporta noua Skoda

Superb la drum lung. Directia electromecanica amplifica dinamismul in

timpul calatoriei, sensibilitatea acesteia fiind optimizata, in timp ce

tinuta de drum se adapteaza in functie de suprafata de rulare si la

conditiile de transmitere a puterii motorului catre rotile din fata.

In cele doua zile ale evenimentului de lansare al modelului in

Romania ne-am convins de faptul ca inginerii cehi au realizat o masina

care mizeaza pe echilibru, agilitate si confort. Noi am testat, pe ruta

Bucuresti-Brasov, versiunea pe benzina echipata cu motorul 1.8 TSI de

160 CP si cutie manuala cu 6 trepte, iar la intoarcere modelul

propulsat de turbodieselul 2.0 TDI de 170 CP, care este conectat la

transmisia automata DSG de provenienta Volkswagen. De altfel, aceste

doua modele promit sa fie „best-seller”-uri si vi le recomand cu

incredere.

Ambele variante ofera suficienta putere pentru a impinge cele 1.500

de kilograme ale masinii, varianta pe benzina cu transmisie manuala cu

6 trepte atingand „suta” in 8,6 secunde, in timp ce dieselul echipat cu

transmisie DSG sprinteaza de la 0-100 km/h in 8,8 secunde. In plus,

consumul afisat de computerul de bord al celor doua versiuni ne-a lasat

cu gura cascata – 6,5 litri/100 km pentru versiunea 1.8 TSI si,

respectiv, 4,9 litri/100 km pentru dieselul de 170 CP (!) – in

conditiile unui condus cuminte. Cutia automata de pe varianta diesel

(care este disponibila si pe versiunea 1.8 TSI) este perfect etajata

pentru un astfel de model, iar motorul dispune de cuplul (350 Nm) de

care ai nevoie si pe care il ofera in momentele oportune, cum ar fi

depasirile, la turatii joase, intre 1.750 si 2.500 rpm.


DETALII TEHNICE

Skoda Superb Elegance 1.8 TSI 160 CP

Motor: 4 cilindri in linie, montat fata transversal

Combustibil: benzina

Cilindree: 1.798 cmc

Putere maxima: 160 CP/5.000 rpm

Cuplu: 250 Nm/1.500-4.200 rpm

Demaraj 0-100 km/h: 8,6 secunde

Viteza maxima: 220 km/h

Consum mediu: 6,5 litri /100 km

Transmisie: manuala, 6 trepte

Lungime: 4.838 mm

Latime: 1.817 mm

Inaltime: 1.462 mm

Ampatament: 2.761 mm

Ecartament fata/spate: 1.545/1.518 mm

Greutate: 1.529 kg

Rezervor: 60 litri

Portbagaj: 565 litri

Pret: 21.290 euro fara TVA (25.335 euro cu TVA inclus)


DETALII TEHNICE

Skoda Superb Ambition 2.0 TDI 170 CP

Motor: 4 cilindri in linie, montat fata transversal

Combustibil: motorina

Cilindree: 1.968 cmc

Putere maxima: 170 CP / 4.200 rpm

Cuplu: 350 Nm / 1.750-2.500 rpm

Demaraj 0-100 km/h: 8,8 secunde

Viteza maxima: 222 km/h

Consum mediu: 4,9 litri/100 km

Transmisie: automata DSG, 6 trepte

Lungime: 4.838 mm

Latime: 1.817 mm

Inaltime: 1.462 mm

Ampatament: 2.761 mm

Ecartament fata/spate: 1.545/1.518 mm

Greutate: 1.573 kg

Rezervor: 60 litri

Portbagaj: 565 litri

Pret: 21.890 euro fara TVA (26.049 euro cu TVA inclus)

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...