Volkswagen Autovehicule Comerciale a vandut anul trecut peste jumatate de milion de autovehicule de tonaj redus si greu la nivel mondial. Cu un numar total de 502,964 livrari catre clienti, s-a inregistrat o crestere cu 2.9 procente in raport cu anul precedent, cand au fost vandute 488,726 de unitati.
„In ansamblu, 2008 a fost un an foarte bun pentru marca noastra”, a subliniat Stephan Schaller, CEO al Volkswagen Autovehicule Comerciale, cu ocazia conferintei de presa anuale sustinuta la Hanovra. Cu toate acestea, Volkswagen Autovehicule Comerciale nu a putut evita efectele scaderii dramatice la nivel mondial a cererii de autovehicule comerciale. „Beneficiem de o pozitie suficient de puternica pentru a depasi criza si a vinde mai multe autovehicule, dupa depasirea situatiei dificile de piata”, a afirmat Schaller.
Produsul care s-a bucurat de cea mai mare cautare in anul 2008, cu un numar de 178,007 de unitati vandute a fost T5, prin modelele Transporter, Caravelle, Multivan si California. Caddy si-a continuat drumul catre succes, cu 151,565 unitati livrate in anul 2008, in comparatie cu 147,133 pe parcursul anului precedent, ceea ce reprezinta o crestere de 3 procente. Si Crafter si-a mentinut tendinta de dezvoltare, inregistrand o crestere de 10.7 procente, cu 51,101 unitati vandute (valoarea din anul precedent: 46,161).
Evolutia rezultatelor 2008
Cei mai importanti indicatori financiari au inregistrat de asemenea o evolutie pozitiva pe parcursul anului comercial 2008, inregistrand noi valori record. Cifra de afaceri la nivelul pietelor s-a imbunatatit cu 3.3 procente, cu o crestere la 9.6 miliarde euro. Profitul operational a inregistrat o crestere cu 23 procente la 375 milioane euro, un record pana in prezent.
Investitiile realizate de marca s-au majorat cu 92 procente in comparatie cu anul precedent, cu o valoare de 275 milioane euro. Fluxul monetar net a atins din nou o valoare pozitiva evidenta, cu 183 milioane euro. Rata de rentabilitate a capitalului investit a atins pentru prima data o valoare cu doua cifre, fiind de 11.5 procente. Marja profitului a atins 3.9 procente, se arata in comunicatul companiei.