Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Programul "Rabla" a salvat piata auto din Germania

Programul "Rabla" a salvat piata auto din Germania

Prima de casare, ce a inregistrat un mare succes de cand a fost introdusa in Germania, a permis pastrarea a mii de locuri de munca in cadrul constructorului auto Volkswagen, potrivit unui comunicat difuzat marti, citat de AFP.

Au fost mentinute circa 5.800 locuri de munca, dintre care 3.300 in Germania, potrivit Horst Neumann, director de resurse umane in cadrul grupului, preluat de NewsIn.

Fabrica din Wolfsburg, unde este si sediul Volkswagen, a trebuit sa formeze echipe suplimentare in aprilie, pentru a face fata cererii.

Acum cateva luni, Volkswagen, ca si companiile concurente, a aplicat o serie de masuri de somaj temporar si a anuntat suspendarea a mii de locuri de munca.

Insa piata a revenit complet prin instaurarea primei de casare, ce prevede acordarea a 2.500 euro in schimbul autoturismelor mai vechi, la cumpararea unui autoturism nou.

De la inceputul anului, Volkswagen a reusit sa limiteze scaderea vanzarilor mondiale la 7%, comparativ cu media pietei, de 20%, a spus Neumann.

Guvernul german a decis triplarea fondurilor destinate acordarii de prime de casare, care se vor ridica la 5 miliarde euro, fata de 1,5 miliarde euro, cat fusese prevazut initial.

Masura vine ca urmare a cererii ridicate pentru acest program si pana la 2 milioane de persoane ar putea beneficia de aceasta, fata de 600.000, cat fusese estimat initial.

Prima de casare face parte din masurile adoptate de Berlin pentru sustinerea economiei, afectata de criza economica globala. Cuantumul primei de casare va ramane identic, de 2.500 de euro, pentru fiecare proprietar care vrea sa renunte la un automobil vechi de cel putin noua ani.

in contextul acordarii de prime de casare, vanzarile Dacia Loganin Germania au crescut de sase ori in februarie, iar modelul a capatat pe aceasta piata statutul de „simbol ironic al crizei“.

Unele consecinte ale masurii nu au fost anticipate de guvern. Astfel, consumatorii germani nu renunta la masinile lor mai vechi de noua ani pentru un Mercedes, BMW sau Audi noi, care raman scumpe chiar si cu bonusul de 2.500 de euro, si se orienteaza catre Loganul de 7.500 de euro, pentru care reducerea este de 33% din pretul de lista al masinii.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1296 ori
Citeste mai multe despreauto dacia germania volkswagen