Intre modelele de acum trei ani si cele noi nu este nicio diferenta din punt de vedere al emisiilor de CO2. Patru din zece modele noi emit o cantitate la fel de mare sau chiar mai mare de dioxid de carbon decat modelele vechi.
Au fost comparate cele mai ecologice masini din circa 200 de modele noi aflate in topul preferintelor, cu modele din 2006.
Potrivit ziarului Adevarul, masinile americane si franceze au obtinut rezultate proaste, in timp ce automobilele germane si japoneze au avut un scor relativ bun. Unul dintre motivele acestei situatii este cresterea in greutate la automobilele noi, afirma specialistii.
Modelul Peugeot 307/308 CC, varianata diesel, a obtinut un rezultat prost, cu o crestere de 16,4 % a emisiei de CO2.
Modelele mai mari de Volvo, precum XC 90 sau XC 70, au inregistrat o crestere a emisiilor cu 20, resepctiv 10%. Mai mult, astfel de modele sunt si mari consumatoare de carburant. Volvo Olanda afirma ele au fost dotate cu motoare mai grele.
Castigator la seria diesel este Seat Ibiza, la care s-a constatat o reducere cu 22,8 procente a emisiei de CO2, iar la automobilele pe benzina, Volkswagen Passat a inregistrat cel mai bun rezultat, cu o reducere a emisiei poluante cu 23,3%.