Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cutremur in sectorul privat german

Cutremur in sectorul privat german
Somajul, slaba crestere economica si nemultumirea implicita a populatiei au impins Germania spre alegerile anticipate. La problemele deja cunoscute s-au adaugat insa, intamplator sau nu, uriase scandaluri ce implica nume de mari corporatii.Prostituate, calatorii in insule exotice si case pentru amante, toate finantate cu fondurile firmei, sunt ingredientele celor mai recente scandaluri din Germania. Intr-o tara unde protagonistii unor astfel de "aventuri" sunt, cel mai frecvent, politicienii, lumea a fost socata sa afle ca persoanele implicate fac parte din corporatiile cele mai respectate. Acuzatiile de coruptie si anchetele se tin lant, dand o grea lovitura increderii populatiei in cele mai prestigioase firme. Socul este cu atat mai mare, scrie presa europeana, cu cat economia Germaniei schioapata, sistemul de ajutor social trebuie reformat din temelii, iar alegerile federale bat la usa. In aceste conditii, pierderea increderii consumatorilor in sectorul privat este exact ce nu-i trebuie Germaniei.
DIN TEMELII. Afacerile de culise date in vileag de curand implica nume foarte mari, printre care Volkswagen si Commerzbank. Presa tuna si fulgera, pomenind despre "virusul coruptiei". Cel mai de impact caz a fost cel al firmei Volkswagen, unde a iesit la iveala faptul ca mai-marii companiei le asigurau liderilor sindicali vacante in strainatate si fete de companie.

In schimb, reprezentantii angajatilor sustineau masurile nepopulare ale angajatorilor, care se rezumau, de obicei, la reducerea costurilor de productie. Scandalul a dus la demisia directorului de Resurse Umane, Peter Hartz, autorul planului de reforma economica al cancelarului Gerhard Schroder, care i-a revoltat pe germani. O ancheta este in curs si la Commerzbank, unde cinci oficiali sunt acuzati de spalare de bani, implicand milioane de euro si o companie rusa de telecomunicatii. Mite in valoare de peste 100.000 de euro fac obiectul unei anchete si la compania BMW.

CRIZA DE INCREDERE. "Publicul german i-a privit intotdeauna cu neincredere pe politicieni, dar daca si mediul de afaceri isi pierde credibilitatea inseamna ca oamenii nu mai pot avea incredere in nimeni", este de parere reprezentantul organizatiei Transparency International in Germania. El a explicat ca marile firme reprezinta, pentru germani, ceea ce reprezentase candva marca A- simbolul puterii de revenire dupa al doilea razboi mondial.

PASI INAPOI

Puse cap la cap, scandalurile despre care presa germana nu mai conteneste sa scrie ofera o perspectiva deloc flatanta asupra mediului de afaceri din Germania. Este interesant insa ca dezvaluirile apar in plina campanie electorala pentru anticipatele declansate de cancelarul Gerhard Schroder. Nemultumirile fata de situatia economica a tarii au reprezentat fondul acestor alegeri, dupa ce electoratul a sanctionat dur partidul de guvernamant la cele mai recente alegeri regionale.

Dezvaluirile nu au cum sa ii fie de folos lui Schroder. Social-democratii pe care ii conduce se afla cu 14 procente in urma Opozitiei crestin-democrate. Conservatorii sunt favoritii clari ai alegerilor, cu toate ca, aproape jumatate din populatie nu s-a hotarat cu cine va vota.

Jurnalul National


Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 678 ori