Beetle Cabrio, senzatie de vara intr-un model cu traditie

Joi, 27 August 2009, ora 15:39
2863 citiri
Beetle Cabrio, senzatie de vara intr-un model cu traditie

Silueta inconfundabila de care beneficiaza poate cel mai cunoscut design din lume transforma acest Volkswagen intr-un model traditional. Fara sa copieze modelul clasic, noul Beetle Cabrio, cu plafonul retractabil, lasa sa se intrevada, prin liniile sale, paralele evidente cu modelul istoric de broscuta cabrio.

Volkswagen a oferit elemente rafinate modelului Beetle cabrio: faruri noi, un motor TDi cu performante optimizate cu 77 kW / 105 CP si un contur usor modificat, mai puternic.

Din liniile de baza ale caroseriei fac parte aripile din material plastic, precum si bara de protectie fata, cu un aspect sportiv gratie grilei de evacuare a aerului. Stopurile evidentiaza transformarea vizuala printr-un cerc alb incadrat in altul de culoare rosie.

Culorile si jantele moderne, precum si liniile de echipare interesante asigura o individualizare imbunatatita.

Pentru Beetle Cabrio sunt disponibile nu mai putin de 15 culori care se asorteaza cu una dintre cele patru nuante ale plafonului textil: suplimentar fata de softtop-ul negru, acesta este disponibil si in nuanta gri titan, crem si rosu granat si poate fi actionat atat manual, cat si electric.

Alte elemente moderne de design sunt oferite de gama actualizata de jante. Aceasta include, suplimentar fata de capacul cu un nou design pentru jantele de otel de 16 toli, mai multe jante noi atractive din aliaj usor de 16 si 17 toli, care marcheaza noua imagine a modelului cabrio.

Din categoria elementelor de noutate de la interior se mentioneaza plansa de bord cu margini cromate, precum si noile insertii cromate ale suflantelor. Un alt element de noutate din oferta este reprezentat de tapiteriile din material textil denumite „Luna“ si „Grafic“, disponibile in nuantele negru, gri deschis, precum si crem. La modelul cabrio exista in plus, intre scaunele din fata, un compartiment de depozitare cu sistem de inchidere si o cotiera integrata. Ca dotare suplimentara, in compartimentul de depozitare poate fi integrat un CD-changer cu 6 CD-uri.

Specialistii in design interior prezinta noi colectii de materiale pentru tapiteria textila a scaunelor, precum si insertii cromate lucioase pentru diferite instrumente ale plansei de bord si suflante.

Plafon / Portbagaj

Plafonul modelului Beetle Cabrio a fost conceput ca softtop rezistent la intemperii, care poate fi utilizat in orice anotimp. Plafonul este actionat manual sau, optional, electro-hidraulic.

Elementele de sustinere ale plafonului, mascate in acoperis, ofera trei sectiuni de pliere care, la deschidere, formeaza un Z. Cele trei sectiuni sunt formate de segmentul aflat direct in spatele montantului frontal, cu mecanismul de inchidere integrat, un segment central si sectiunea posterioara a plafonului, cu luneta integrata din sticla minerala care poate fi incalzita. Prin intermediul acestei solutii constructive este asigurata pe de-o parte inaltimea redusa de montaj in stare deschisa, iar pe de alta parte inginerii au oferit o posibilitate facila de deschidere pentru versiunea cu actionare exclusiv mecanica.

In scop de deschidere, plafonul este deblocat prin sistemul de actionare cu o mana, integrat in suportul transversal frontal. Astfel, geamurile laterale sunt coborate electric cu aproximativ 60 de milimetri. Procesul de deschidere a plafonului electro-hidraulic, o operatiune complexa din punct de vedere tehnic, dureaza numai 13 secunde. Ulterior, geamurile laterale pot fi ridicate sau coborate complet numai printr-o singura apasare de buton.

Volkswagen ofera noul Beetle Cabrio in versiunea de echipare de serie cu un sistem de acoperire a plafonului de aceeasi culoare, fiind destinat ca protectie impotriva prafului in cazul deplasarilor pe distantei mai lungi. Nu este insa obligatorie montarea suplimentara a acestui element.


Optional este disponibil si un paravant care poate fi montat foarte usor in partea din spate, care rduce semnificativ curentii de aer la interior. Paravantul necesita un spatiu redus de depozitare in portbagajul cu un volum de 201 litri, avand in vedere ca poate fi pliat in patru. in mod suplimentar, spatarul banchetei spate este prevazut cu un sistem de incarcare (plus sac pentru schiuri disponibil optional), astfel incat pot fi depozitate fara probleme in interiorul autovehiculului si obiecte mai lungi (cu o lungime de pana la 1,90 metri).

Siguranta

Beetle Cabrio este unul dintre cele mai sigure autoturisme de pe piata. In cadrul unui test complex de rasturnare organizat de ADAC, noul Beetle cabrio a obtinut cel mai bun rezultat in comparatie cu alte modele.

Un element important este reprezentat de sistemul de protectie in caz de rasturnare, disponibil in serie. Sistemul este montat dupa spatarul banchetei spate. Senzorii de rasturnare si de impact identifica pericolului unei posibile rasturnari si activeaza sistemul de protectie, prin intermediul unui echipament de comanda. In acest caz, se ridica foarte rapid doua profiluri de sustinere, oferind protectie pentru toate cele patru locuri ale modelului Volkswagen, impreuna cu rama rigidizata a parbrizului. Un plus de siguranta este oferit de airbagurile combinate frontale si cortina laterale, disponibile de asemenea in versiunea de serie.

Motoarele pe benzina


Ca motorizare de baza, pentru Beetle Cabrio este disponibil un propulsor cu patru ventile care dezvolta 55 kW / 75 CP. In 14,6 secunde, poate accelera noul Beetle de la 0 la 100 km/h; viteza maxima este de 160 km/h. Consumul in regim combinat de 7,1 litri la 100 de kilometri este foarte redus.

Urmatorul motor pe benzina ca putere dezvolta 75 kW / 102 CP, are o capacitate cilindrica de 1,6 litri si dispune de un colector de aspiratie, precum si de o parghie de culbutor, in conditiile unui consum redus de carburant. Motorul transfera puterea prin cutia manuala cu cinci trepte, alternativ fiind disponibila o cutie automata cu patru trepte. In versiunea echipata cu o cutie manuala, noul Beetle dezvolta o viteza maxima de 178 km/h si consuma in medie la 100 de kilometri 7,7 litri de carburant.

Motorul de 2,0 litri se remarca prin dinamismul superior. Acest propulsor dezvolta 85 kW / 115 CP si poate fi combinat, la cerere, cu o cutie automata inovatoare cu sase trepte. Viteza maxima cu cutie manuala: 184 km/h (cutie automata: 181 km/h). Consum mediu: 8,8 litri (cutie automata: 9,2 litri).

De o atentie speciala se bucura motorul turbo de 1,8 care dezvolta 110 kW / 150 CP. Avand in vedere ca valoarea maxima a cuplului motor de 200 newton-metri este disponibila chiar de la 2.000 rotatii/minut (pana la 4.200 rotatii/minut), acest motor puternic se potriveste perfect cu caracterul modelului cabrio, avand in vedere ca permite o deplasare cu o forta suverana. Motorul turbo cu cinci ventile accelereaza noua Beetle cabrio in numai 9,3 secunde de la 0 la 100 km/h. Viteza maxima este de 202 km/h. Iar consumul mediu este redus, fiind de numai 8,1 litri la 100 de kilometri.

Motoarul diesel

De o putere suplimentara beneficiaza propulsorul 1,9 TDI, cu un cuplu motor remarcabil, asigurand, cu 220 newton-metri chiar incepand cu 1.800 rotatii/minut, o placere deosebita a condusului. Puterea maxima actuala este de 77 kW / 105 CP. Noul Beetle Cabrio care atinge 179 km/h, echipat cu motorul 1.9 TDI, consuma in medie numai 5,5 litri carburant la 100 de kilometri.

Preturi



Gabriela Garjoaba

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
România continuă să fie pe primul loc în UE când vine vorba despre inflație. Un bun exemplu în acest sens reprezintă tarifele din stațiuni, stabilite de hotelieri. Față de anul trecut,...
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Dolj: Şofer înregistrat de radar în timp ce conducea cu viteza de 218 kilometri pe oră pe DN 55 Un şofer din Craiova a rămas fără permisul de conducere pentru 120 de zile după ce a fost...
#cabrio, #culoare, #model, #volkswagen , #stiri Volkswagen