Vanzarile de masini second-hand vor creste cu circa 20% in acest an fata de nivelul de 125.000 de unitati consemnat anul trecut, avans inferior celui al pietei de autovehicule noi, pe fondul incertitudinilor legate de taxa de prima inmatriculare, a declarat Robert Haman, director general al dealerului de autovehicule second-hand AAA Auto.
Piata de masini de ocazie a ajuns, anul trecut, la pragul atins in 2006, in conditiile in care s-a dublat in 2006 fata de 2005.
Cele mai cautate modele sunt Dacia Logan, Renault
Clio si Megane, Volkswagen Golf si Passat, respectiv Audi A3 si A4. In
general, sunt cautate masinile echipate cu motoare cu capacitati intre
1,4 litri si doi litri, atat diesel, cat si pe benzina, cu preturi sub
10-12.000 de euro. In ceea ce priveste tara de provenienta, de un
succes mai mare se bucura masinile cumparate din Germania.
In ciuda faptului ca taxa auto afecteaza vanzarile
dealerilor de masini de ocazie, acest lucru se reflecta doar in mica
masura in activitatea AAA Auto.
"Cumparam masini de ocazie cu o vechime foarte
mica, astfel incat sa le putem vinde repede, iar taxa de prima
inmatriculare sa nu fie mai mare decat cea pentru modelele similare
noi. Chiar daca masinile achizitionate de pe piata romaneasca sunt
foarte bune din punct de vedere tehnic, ne vom orienta din ce in ce mai
mult catre importuri, care au acum o pondere foarte mica in achizitiile
firmei. Vom lua masini, in special, din Franta, Germania si din
Belgia", a spus Haman.
AAA Auto estimeaza pentru acest an o crestere de
10% a vanzarilor fata de nivelul de 2.700 de unitati, raportat pentru
anul trecut.
Firma, care activeaza acum la Bucuresti si la
Brasov, intentioneaza sa se extinda incepand cu anul 2009 si in alte
orase din tara.
"Realizam acum un studiu de piata pentru a vedea
care sunt orasele unde ar fi cel mai bine sa ne extindem. In orice caz,
avem in vedere toate marile orase din Romania. Probabil ca, in acest
an, vom avea concluziile studiului si vom finaliza achizitia
terenurilor, iar extinderea propriu-zisa va avea loc in 2009", a
continuat Haman.
Principalul competitor al AAA Auto este Targul Autovit din Bucuresti, cu intermedieri lunare de circa 4.000 de autovehicule.
Distribuitorul ceh de autoturisme second-hand a
vandut, anul trecut, peste 80.000 de unitati la nivel de grup, cu 29%
mai mult fata de anul anterior, cand livrarile s-au situat la 62.000 de
unitati.
Compania a raportat venituri in crestere cu 35%,
la 470 milioane de euro, si pierderi de 4,9 milioane de euro, ca urmare
a extinderii la 47 de centre de vanzari, cu 20 de unitati mai multe
decat detinea in anul 2006. AAA Auto si-a majorat, anul trecut, numarul
filialelor de la 25 la 44 si opereaza pe cinci piete, respectiv
Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria si Romania. Anthony James Denny a
lansat, in anul 1992, firma de vanzari de masini de ocazie, la Praga,
importand autoturisme uzate din SUA. In prezent, Denny este actionarul
majoritar si presedintele AAA Auto. Compania este listata la Bursele
din Budapesta si Praga.