Volkswagen a avut in trimestrul al doilea un profit operational de 3,44 miliarde euro, in urcare usoara fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, si vanzari de 52,1 miliarde euro, in crestere cu 8,5%, depasind estimarile analistilor in pofida crizei din Europa.
Succesul noilor modele si reducerea cheltuielilor au ajutat cel mai mare producator auto european sa acopere efectele crizei economice din zona euro, unde vanzarile de automobile sunt aproape de minimul ultimilor 20 de ani.
Profitul operational a urcat de la 3,38 miliarde euro in al doilea trimestru al anului trecut la 3,44 miliarde euro in perioada aprilie-iunie din acest an, potrivit rezultatelor preliminare prezentate de companie. Analistii anticipau scaderea indicatorului la 3,07 miliarde euro, potrivit Bloomberg.
Profitul operational al Volkswagen a scazut cu 26% in primul trimestru, insa a revenit in urmatoarele trei luni datorita cererii solide la nivel mondial pentru modelele Audi si Porsche, care a acoperit scaderea din Europa.
In prima jumatate a anului, profitul operational al Volkswagen a scazut cu 12%, la 5,78 miliarde euro.
Grupul german a reiterat ca profitul operational din acest an se va plasa la un nivel similar cu cel din 2012, datorita cererii de masini de lux. Compania estimeaza venituri in urcare pentru acest an, generate de cresterea vanzarilor de autovehicule.