Audi, marca de lux a Volkswagen, a anuntat luni vanzari record pentru anul 2011, datorate succesului pe pietele din China si Rusia, ce i-au permis sa-si devanseze principalii concurentii, BMW si Mercedes.
Audi a inregistrat o crestere de 19,2% a vanzarilor in 2011, depasind performanta BMW, care a inregistrat o crestere de 12,8% sau Mercedes, care a avut o crestere a vanzarilor de 8%, scrie Reuters.
Audi a vandut 1,3 milioane de masini in 2011, reducand astfel decalajul dintre marcile germane din top, Mercedes ( 1,26 milioane) si BMW ( 1,38 milioane).
Pe de alta parte, Porsche a raportat o crestere a vanzarilor cu 22,2% la nivel mondial si 118.867 de unitati vandute.
In ceea ce priveste Audi, compania vrea ca pana in 2015 sa detroneze BMW, liderul automobilelor de lux, bazandu-se pe succesul si numarul mare de comenzi pentru China si SUA, principala piata pentru acest segment.
Si BMW se bazeaza pe cererea de pe aceste piete pentru a se mentine lider al automobilelor premium. Datorita acestor piete, saptamana trecuta, Friedrich Eichiner, directorul financiar al grupului, a anuntat ca se asteapta la o crestere de 8% pe piata auto mondiala a masinilor de lux.
"Globalizarea cererii si aparitia a numerosi oameni bogati pe pietele emergente au accentuat discrepanta intre jucatorii globali cu branduri puternice si fragilitatea marcilor care depind de pietele nationale", a declarat un analist auto de la Credit Suisse.
BMW detroneaza Lexus in SUA
In cadrul Salonului Auto de la Detroit, inaugurat luni, directorul general al Audi a declarat ca vizeaza o crestere de circa 8% a vanzarilor sale in China, in 2012.
"Nu suntem prezenti decat in megalopolisurile Chinei. Sunt mii de orase cu o populatie de circa un milion de locuitori, unde nu avem nici macar o concesiune auto.[..] Exista deci un potential mare pentru Audi, daca vrea sa se extinda in China", a declarat Peter Schwarzenbauer, directorul general al Audi.
In 2011, China a devenit prima piata pentru Audi, secondata de Germania. Vanzarile Audi in China au crescut cu 37% media anuala, in timp ce in decembrie au crescut cu 62%, in timp ce in SUA, vanzarile Audi au crescut cu doar 15,7%.
Audi, BMW si Daimler vand peste jumatate din modelele lor in Europa, dar aceasta proportie se reduce ca urmare a unei cereri semnificativ mai puternice din China, America Latina, Rusia si Statele Unite.
Vanzarile marcii BMW, cu exceptia Mini, au crescut cu circa 15% in 2011 pe piata din SUA, unde a devenit prima marca pe piata masinilor de lux, devansand Lexus Toyota si Mercedes, insa pozitia de lider ii e amenintata serios de Audi si Cadillac.