Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Salonul Auto de la Paris: Piata europeana va fi neprofitabila in urmatorii ani

Salonul Auto de la Paris: Piata europeana va fi neprofitabila in urmatorii ani


Producatorii de automobile nu vor putea obtine profit in urmatorii ani in Europa, au declarat mai multi reprezentanti ai principalelor companii din domeniu, in cadrul Salonului Auto de la Paris.

Criza economica din Europa a influentat puternic cererea de automobile pe acest continent, iar producatorii considera ca, in urmatorii doi ani, nu isi va reveni, relateaza Reuters.

Supra-productia si costurile cu forta de munca reprezinta principala problema a companiilor din sectorul auto.

"Ne pregatim pentru mai multe surprize negative in 2013, poate si in 2014", a declarat Christian Klingler, directorul de vanzari Volkswagen. Iar ACEA, Asociatia Europeana a Producatorilor de Automobile crede ca cererea de masini va atinge in Europa cel mai jos nivel din 1985, scazand mai ales pe segmentul mediu auto.

Segmentul low-cost s-a dovedit si el rezistent, modelele Logan si Sandero ale Dacia Renault dovedindu-se un adevarat hit.

Reduceri de pret fara precedent

Industria auto germana, cea mai mare din Europa, a fost, pana recent, rezistenta la criza care a cuprins continentul. Recent insa, a inceput si ea sa dea semne de slabiciune.

Criza din industria auto europeana bate la usa producatorilor germani
Germanii au reusit pana acum sa reziste prin reduceri masive de preturi, in medie cu 12,1%.

Mai mult, reprezentantii Ford estimeaza ca mai mult de 30% din vanzari s-au facut de dealerii de automobile chiar catre companiile proprii. Astfel, ei au putut apoi sa ofere reduceri si mai mari, deoarece masinile erau considerate a fi second-hand.

General Motors, prezenta si ea pe piata europeana, considera ca, la aceste preturi, industria nu poate obtine profit.

Reprezentanta GM, Susan Docherty, considera ca reducerile de pana la 30% oferite de Fiat si Peugeot Citroen "sperie" si "nimeni nu poate face bani in Europa cand exista astfel de stimulente", arata Bloomberg.

Conflictul Fiat - Volkswagen

Reducerile de pret au fost si cauza unui puternic conflict intre Fiat si Volkswagen, care pare sa fi fost solutionat la Paris.

Volkswagen si-a sustinut veniturile in special prin accesul la piata din China si pe segmentul premium, fiind, astfel, capabil sa ofere reduceri masive pe segmentul mediu. Fiat, dependent de acest segment, nu a putut sa scada preturile la acelasi nivel precum compania germana.

Managerii celor doua companii au ajuns la un acord pentru a coopera la rezolvarea crizei de supra-productie.

Interventiile guvernamentale, improbabile

"Este neclar daca toti producatorii de automobile vor supravietui fara ajutor guvernamental", a declarat CFO-ul Volkswagen. "In special firmele din sudul Europei care produc masini mici vor fi afectate", a mai adaugat acesta.

Sergio Marchione, CEO-ul Fiat si presedintele ACEA, a solicitat, in numeroase randuri, interventia Comisiei Europene pentru salvarea industriei.

Cu toate acestea, joi, a anuntat ca nu va cauta sprijinul guvernului italian sau al Uniunii Europene, in perioada urmatoare.

Si directorul Renault a declarat, intr-o alta conferinta de presa, ca nu intrezareste un ajutor european pentru producatorii de automobile.

Peugeot a intampinat critici vehemente din partea autoritatilor franceze cand si-a anuntat intentia de a-si inchide unele fabrici din cauza supra-productiei.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1711 ori