Comisia Europeana vrea controale drastice la masini si teste-surpriza de poluare direct in strada

Miercuri, 27 Ianuarie 2016, ora 16:30
3838 citiri
Comisia Europeana vrea controale drastice la masini si teste-surpriza de poluare direct in strada
Foto: European Commission

S-a terminat cu huzurul pentru producatorii auto prezenti pe piata din Europa! Dupa scandalul Volkswagen, liderii Uniunii Europene vor un nou set de reguli pentru testarea noxelor emise de autoturisme.

Reprezentantii Bruxellesului insista ca noile verificari sa fie efectuate de evaluatori independenti, care sa nu aiba legatura cu producatorii auto, iar verificarile ar putea fi facute direct pe sosele, dupa cum anunta BBC.

Schimbari majore

In acest moment, testele de poluare ale masinilor sunt efectuate la nivel national si validate apoi ca medie pe intreaga Uniune.

Noua legislatie pe care o propune Bruxellesul ar urma sa schimbe acest lucru, nivelul emisiilor de oxizi de azot admis prin lege urmand sa fie unul singur pentru toate statele membre.

De asemenea, laboratoarele acreditate pentru efectuarea acestor teste vor trebui sa demonstreze ca nu sunt afiliate sau platite direct de catre vreun producator auto, pentru a se evita conflictul de interese.

Comisia Europeana vrea sa-si reserve si dreptul de a rechema in service orice lot de masini neconforme.

In momentul de fata, organismele UE nu au nici cea mai mica posibilitate de a lua masuri impotriva unui stat membru care raporteaza date false in cadrul testelor de poluare efectuate pe masini.

Proces de durata

Oficialii de la Bruxelles considera ca scandalul Volkswagen, in care compania germana a fost prinsa trisand la testele de poluare pentru milioane de masini, arata vulnerabilitati majore in sistemul de testare a automobilelor noi.

Noul proiect ar urma sa permita comisarilor europeni sa cheme in service la scara mare orice lot de masini neconforme cu normele admise de poluare si sa aplice amenzi drastice producatorilor auto prinsi pe picior gresit.

Sistemul de vericare a emisiilor direct in trafic ar urma sa stabileasca daca vreunul din producatori a reusit sa corupa laboratoarele acreditate sa efectueze aceste verficari ale nivelului de noxe emise.

Din nefericire, adoptarea noilor reguli presupune un proces de durata, care se poate intinde de la cateva luni pana la cativa ani, pana ce europarlamentarii si guvernele statelor membre vor cadea de acord asupra acestui proiect de lege.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

”România nu este oaia neagră a Europei”. Un fost ministru de Finanțe descrie poziția țării noastre în relație cu marile deficite globale VIDEO
Discuțiile despre deficitul bugetar ridicat și procedura de deficit excesiv în care se află țara noastră încă din 2019 a acaparat dialogul public, dar prea puțin ne aplecăm asupra...
OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus a introdus pe piață o nouă tabletă, OnePlus Pad Go, o versiune mai accesibilă a modelului OnePlus Pad. Cu un preț de pornire de aproximativ 230 EUR în Europa, tableta promite să...
#teste poluare masini Europa, #legislatie mediu UE, #emisii noxe, #scandal Volkswagen , #Management