Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Volkswagen isi pune cenusa in cap: Facem orice, inlocuim si masinile!

Volkswagen isi pune cenusa in cap: Facem orice, inlocuim si masinile!


De la actualizarea softului care regleaza nivelul emisiilor la masinile diesel si pana la inlocuirea milioanelor de masini cu probleme cu altele noi, sefii companiei auto germane Volkswagen iau in calcul toate optiunile pe masura ce termenul limita pentru rezolvarea problemei bate la usa.

Inlocuirea masinilor pare varianta extrema luata in calcul inaintea discutiilor cu autoritatile din lumea intreaga, dar, in acelasi timp, reprezentantii Volkswagen trebuie sa prezinte pe 7 octombrie o solutie clara legata de rezolvarea scandalului in Germania, relateaza Bloomberg.

Piete diferite, costuri diferite

In functie de planul final pe care compania il va prezenta in fata autoritatilor de protectie a mediului din fiecare tara, costurile cu eliminarea noxelor suplimentare emise de masinile diesel Volkswagen ar putea sa plece de la 20 de euro si sa ajunga pana la 10.000 de euro pentru o masina.

Printre variantele luate in calcul intra si instalarea unoer convertoare catalitice mai mari care sa stocheze si sa neutralizeze o mare parte din noxele emise de modelele de masini implicate in scandalul Volkswagen.

Un colaborator al companiei implicat in aceste discutii sustine ca, cel mai probabil, optiunile vor fi negociate cu reprezentantii guvernelor din fiecare tara, asa ca solutia ce va fi inaintata maine Berlinului nu este una aplicabila la nivel global.

In acelasi timp insa, Volkswagen nu a reusit sa stabileasca exact care va fi influenta fiecarei solutii tehnice asupra performantelor automobilelor produse sub marca proprie sau sub brandurile Audi, Skoda si Seat, lucru ce ar putea atrage proteste din partea clientilor.

Scandalul emisiilor a explodat la mijlocul lunii trecute pe piata americana, dupa ce s-a descoperit ca producatorul folosea un dispozitiv menit sa reduca nivelul noxelor la masinile diesel in timpul testelor oficiale.

Cu toate acestea, numarul cel mai mare de vehicule diesel vandute de Volkswagen nu se intalneste in SUA, ci pe pietele europene, in special in tarile din vestul continentului unde avantajele fiscale si pretul mic al carburantului au creat o adevarata moda diesel in randul soferilor.

Conform datelor Asociatiei Producatorilor de Automobile din Europa, anul trecut, mai mult de 50% din noile masini inmatriculate au motorizare diesel.

Fara replica

Valoarea companiei a inregistrat o scadere de 42% de procente pe bursa in urma dezvaluirilor care au aparut pe piata americana.

In acest moment, desi dezastrul pare total, analistii asteapta o explicatie clara din partea reprezentantilor companiei.

"Avem nevoie de precizari clare din partea Volkswagen si a organismelor cu rol de reglementare in legatura cu sitiatia din Europa", apreciaza analistul Max Warburton, de la Sanford C. Bernstein.

In opinia sa, daca se dovedeste ca masinile comercializate pe piata europeana au avut dispozitivul montat dar nu l-au folosit in cadrul testelor oficiale, din cauza diferentelor in legislatia de mediu, dezastrul Volkswagen ar putea fi limitat, costurile pentru rezolvarea problemei in SUA fiind mult mai reduse.

"Incercam sa indentificam rapid o solutie pentru clientii nostri. In momentul in care o vom avea vom anunta acest lucru fara intarziere", a precizat Eric Felber, purtator de cuvant al proucatorului auto german.

Volkswagen sustine ca noile masini diesel produse de companie sunt facute sa faca fata testelor EURO 6 si, prin urmare, nu ar fi avut de ce sa foloseasca artificii ilegale la teste EURO 5 trecute de motoarele EA 189, prezente pe modelele produse intre 2009-2015.

Buturuga mica...

Persoane implicate in discutiile menite sa ofere solutii la problema ivita dupa declansarea scandalului sustin ca optiunile vor diferi si de la masina la masina, nu doar in functie de normele de mediu de pe fiecare piata de desfacere.

Modelele cu motoare de minim 2 litri au in motor un rezervor cu o solutie denumita AdBlue, care neutralizeaza oxizii de azot. Oprirea softului care a pacalit testele oficiale nu ar face decat sa ii oblige pe soferi sa umple mai des rezervolul cu AdBlue.

Marea problema o reprezinta motoarele diesel de litraj mic si mediu, deoarece acestea au sisteme de colectare a noxelor care nu pot fi retehnologizate.

In acest caz, inclusiv consumul de carburant este mai mare, iar Volkswagen se gandeste sa introduca catalizatoare de dimensiuni mai mari, in functie de cerintele de mediu existente in fiecare tara, a explicat unul dintre inginerii implicati in discutii.

O ancheta interna este in plina derulare in acest moment, sefii companiei incercand sa determine cine se face vinovat de luarea deciziei de a trisa in cadrul testelor oficiale privind nivelul emisiilor poluante.

Primele supiciuni s-au indreptat catre Wolfgang Hatz, unul dintre directorii companiei care a condus programul de dezvoltare a noilor motoare Volkswagen intre 2007 si 2011.

De asemenea, presa germana a publicat informatii care arata ca mai multi dintre inginerii Volkswagen au montat softul care pacalea testele oficiale, considerand ca nu este necesar sa indeplineasca atat cerintele legate de consumul redus, cat si pe cele care vizau nivelul noxelor emise.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 9274 ori