Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Producatorii auto, speriati de noile teste UE: Ne scoateti din afaceri!

Producatorii auto, speriati de noile teste UE: Ne scoateti din afaceri!


Inselatoria la care a recurs Volkswagen pentru a ascunde lipsa tehnologiei de protectie a mediului de pe masinile sale diesel a fost descoperita in Statele Unite, dar ii forteaza pe liderii europeni sa ia masuri dure in aceasta privinta.

Comisia Europeana asteapta ca guvernele tarilor membre sa isi dea acordul pentru inasprirea testelor de mediu pana la sfarsitul lunii octombrie.

Pentru introducerea testelor in conditii reale de trafic (RDE), Comisia Europeana va avea nevoie de votul majoritatii calificate din randul ministrilor competenti ai celor 28 de guverne.

Astfel, discutia privind inasprirea testelor oficiale din Europa pentru stabilirea nivelului de poluare al masinilor ii sperie pe reprezentantii industriei de profil.

Din punctul de vedere al acestora, normele impuse de Comisia Europeana vor trebui sa fie realiste, in caz contrar producandu-se o reactie in lant care ar putea duce la cresterea pretului automobilelor, scaderea vanzarilor si pierderea locurilor de munca, relateaza Bloomberg.

Dezastru in aer

Tirada declansata de Asociatia Europeana a Producatorilor de Automobile (ACEA) a fost generata de strictetea de care au dat dovada inspectorii de mediu din toate tarile europene in cadrul verificarii care ar trebui sa stabileasca normele aplicabile din 2017.

Intreaga incrancenare are in spate recentul scandal al emisiilor, in care masinile diesel produse de grupul auto german Volkswagen s-au dovedit a insela testul oficial de mediu cu ajutorul unui soft concept special in acest scop.

Situatia in care s-a compromis producatorul auto german ii forteaza pe specialisti sa ia in considerare efectuarea unor verificari duble, in conditii de laborator, ca si in trafic, pentru a stabili cu exactitate care sunt diferentele inregistrate la emisiile poluante.

In Uniunea Europeana, majoritatea autoturismelor noi au motorizare diesel, iar inspectorii de mediu din mai multe tari reclama faptul ca acestea inregistreaza diferente si de 400% - 500% intre nivelul noxelor emise in cadrul testelor de laborator si cele din trafic.

Planurile CE vizeaza ca in urmatorii doi ani, concentratia de oxid de azot admisa la noile motoare sa nu depaseasca 80 de mg/km, dupa cum a dezvaluit un membru al Comisiei in cursul saptamanii trecute.

Pana in 2019, oficialii Executivului European vor permite in circumstante deosebite ca depasirile de noxe inregistrate in conditii de trafic real sa fie de pana la 60% din cele rezultate in cadrul testelor de laborator.

Fiti realisti!

"Fara termene si conditii realiste stabilite de CE, unele modele diesel ar putea deveni inaccesibile publicului, fortand producatorii sa le retraga de pe piata.

Aceasta ar putea avea efecte atat asupra optiunilor consumatorilor, cat si asupra locurilor de munca din aceasta industrie", au apreciat liderii ACEA intr-un comunicat de presa.

In declaratia de la inceputul acestei saptamani, reprezentantii ACEA au cerut "o abordare robusta dar realista a pachetului de legi RDE".

Unul dintre purtatorii de cuvant ai asociatiei a refuzat sa comenteze intentia reprezentantilor CE de a adauga inca doi ani pana la termenul in care nivelul noxelor din testele de laborator trebuie sa fie egal cu cel emisiilor inregistrate in trafic.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4720 ori