Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Bancile, in topul reclamatiilor la ANPC

Bancile, in topul reclamatiilor la ANPC

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a primit cateva mii de plangeri legate de abaterile bancilor din Romania, potrivit vicepresedintelui institutiei, Samuel Calota.

Intr-o emisiunea TV Ziare.com, oficialul ANPC s-a aratat dezamagit de faptul ca nu s-a pastrat Ordonanta de urgenta 50 (pentru credite) in forma in care o propusese institutia, insa a insistat ca, si in forma actuala, ordonanta a adus multe avantaje consumatorilor.

"Aplicarea acestei ordonante de urgenta a adus mult bine consumatorilor, chiar daca nu am putut sa oferim sprijin in totalitate si celor care au contracte in derulare. Nu as putea sa spun numarul de plangeri legat de abaterile bancilor, dar sunt de nivelul miilor, daca nu zecilor de mii", a spus Calota.

Una din prevederile initiale ale ordonantei se referea si la contractele in derulare, insa bancile s-au opus, sustinand ca o lege nu poate fi retroactiva.

"A fost multa valva, pentru ca ANPC a cautat sa aduca interventii proprii, care sa vina in interesul consumatorilor. Aceste chestiuni nu au convenit celor din sistemul bancar, care au reclamat Romania la Uniunea Europeana, Fondul Monetar International si Banca Mondiala, lucru care a dus la modificarea formei initiale a OUG 50", a explicat oficialul ANPC.

Potrivit acestuia, prevederea pentru contractele in derulare nu insemna ca legea se aplica retroactiv, avand in vedere ca aceste contracte sunt incheiate pe o perioada lunga de timp, si masurile s-ar fi aplicat doar din momentul intrarii in vigoare a ordonantei.

Recent, una din bancile care au fost date in judecata de clienti pentru incalcarea prevederilor ordonantei 50, Volksbank, a dat, la randul sau, in judecata ANPC, sustinand ca imaginea i-a fost afectata si a suferit pierderi.

"Bancile trebuie sa se supuna legislatiei pentru care ne-am zbatut foarte mult. Am fost acuzati ca ne depasim atributiile. Altii au zis ca e treaba Bancii Nationale sa se implice in aceste chestiuni. Noi nu ne propunem sa afectam imaginea unei companii, asa cum nu ne-am propus sa afectam imaginea unei banci. Atat timp cat compania respectiva, fie ea si banca, alege sa incalce in mod regulat legea, este treaba noastra sa intervenim sa stopam abuzurile", a comentat Calota. "Nu are cum sa argumenteze, nu are cum sa castige, atata timp cat a incalcat legi in mod grosolan", a adaugat el.

Vicepresedintele ANPC a precizat ca 50 la suta din procesele verbale incheiate sunt contestate, iar din acestea 70 la suta din cazuri sunt castigate in instanta de institutie.

Citeste continuarea pe Ziare.com



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1642 ori
Citeste mai multe desprebanci anpc oug 50 protectia consumatorilor