Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Companiile cauta analisti ai informatiilor din piata

Companiile cauta analisti ai informatiilor din piata
Companiile locale incep sa caute specialisti de "intelligence", adica persoane care strang informatii despre piata, realizand rapoarte asupra evolutiei pietei, a oportunitatilor de dezvoltare si a riscurilor legate de declansarea unor crize."Marile companii, precum Nokia, Shell, L'Oreal, Vodafone, au angajati dedicati pentru dezvoltarea acestei functii de intelligence", spune Joseph H.A.M. Rodenberg, specialist olandez in management strategic bazat pe intelligence competitiv, prezent la Bucuresti.



Potrivit acestuia, domeniile care au cea mai mare nevoie de implementarea unui sistem de intelligence competitiv sunt telecomul, industria aerospatiala, farmaceutica si FMCG, iar la nivelul unei companii cu 3.000 de angajati, patru-cinci ar trebui sa fie specializati in intelligence competitiv si in lansarea de avertizari timpurii, potrivit acestuia. Specialistii in intelligence competitiv sunt recrutati din interiorul companiei si apoi pregatiti, iar abilitatile primordiale pe care trebuie sa le aiba sunt creativitatea si inteligenta emotionala, dublate de cunoasterea industriei si a businessului.



"Din experienta, cei mai buni sunt cei cu o dubla specializare, in inginerie si in domeniul socio-uman, pentru ca trebuie sa aiba abilitati analitice, dar si de a relationa empatic, rolul lor fiind de a vinde informatii", explica Vasile Paun, senior partner la IntellCompetitiv, companie specializata in consultanta privind sistemele de intelligence competitiv si avertizare timpurie.



"In Romania, una din zece companii are un comportament proactiv pe piata, insa acestea nu au sisteme formale de strangere a informatiilor despre competitie", explica Vasile Paun.



In prezent, la nivel local, generarea si utilizarea de intelligence este sub 30% din cantitatea ideala care permite unei companii sa fie competitiva, estimeaza reprezentantul IntellCompetitiv.



In strainatate, cam 80% dintre companiile europene mediu-mari au pus in practica, in diverse grade, sisteme formale de intelligence, iar peste 55% au implementat sisteme software de intelligence competitiv.



In Romania, functia de studiere a pietei si de generare de previziuni este preluata de departamentul de marketing, care o acopera insa incomplet.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1276 ori