Adio.com! Incepe era .brand

Marti, 21 Iunie 2011, ora 14:52
1681 citiri
Adio.com! Incepe era .brand

A apus era vechiilor domenii .com, .net sau .org. Autoritatiile globale din IT finalizeaza reglementarile care fac posibila aparitia de domenii personalizate, cum ar fi .lege, .muzica sau .coke. Se estimeaza ca in 2012 vor aparea primele site-uri cu aceste terminatii.

"Deciziile luate in acest moment ne vor introduce intr-o noua era a internetului", a spus Peter Dengate Thrush, presedintele Bordului de Directori al ICANN (Corporatia pentru Alocarea de Nume si Numere in Internet).

"Vom furniza o platforma pentru urmatoarea generatie de creativitate si inspiratie", a mai spus Thrush, citat de CNN.

ICANN, coordonatorul global nonprofit al sistemului de denumire in Internet, analizeaza de patru ani ideea utilizarii sufixelor brandurilor, oraselor si a cuvintelor cheie generice.

Dar, din cauza ca schimbarile realizate in structura domeniilor de pe internet au ramificatii complexe si globale, ICANN trateaza problema de la o distanta glaciala.

In anii 2000, organizatia a decis sa extinda sistemul de nume de domenii. De atunci, a generat o serie de noi domenii, inclusiv controversatul .xxx care a primit unda verde in luna martie.

6 pietre de hotar in istoria web

La inceputul saptamanii, ICANN a aprobat un plan care va deschide portile aplicarii de sute de cereri de noi domenii.

Potentiala competitie impiedica majoritatea organizatiilor sa-si divulge planurile, dar cativa si-au facut publice interesele.

Astfel, printre primele domenii cerute se vor numara .nyc si .paris. Printre companiile care vor dori domenii personalizate se afla: Unicef, Deloitte, Hitachi si Canon.

"In acest moment, oricine poate cumpara un domeniu .com pentru a crea o relatie cu un brand", a spus Ben Crawford, CEO al dotBrand Solutions, o companie de consultanta lansata recent.

Crawford este, de asemenea, si seful CentraINic, o companie din Londra care se ocupa cu inregistrarea de domenii, care a creat si dotBrand Solutions.

Seful CentraINic crede ca site-urile .brand vor avea mare succes printre marile companii. Pe langa beneficiile de marketing, vor ajuta si la sporirea securitatii.

HSBC, spre exemplu, le-ar putea spune clientilor ca, daca un site care se pretinde a fi al bancii nu se termina cu ".hsbc" este in mod automat fals.

Iar o companie precum Vodafone, ar putea promova produse pe siteul telefoanemobile.vodafone sau magazine din anumite orase, pe site-ul bucuresti.vodafone.

Dar aceste avantaje nu sunt ieftine si nu se obtin facil. ICANN cere 185.000 de dolari doar pentru primirea cererii pentru respectivul domeniu, aplicatia constand in 150 de pagini de documentatie.

Partea tehnica mai costa 100.000 de dolari, iar intretinerea este taxata cu 100.000 de dolari anual.

ICANN estimeaza ca va incepe analizarea de cereri in noiembrie sau decembrie si ca noile domenii vor aparea in 2012.

Este un proces anevoios. Cu domenii precum .law (.lege) sau .sport, foarte multi s-ar putea bate pe acelasi nume.

In cazurile in care vor exista mai multe aplicatii pentru un singur domeniu, se vor face licitatii, asa ca sumele vor putea ajunge astronomice.

ICANN va trebuie sa rezolve si cazuri de domenii asemanatoare. Spre exemplu, daca asociatia fermierilor va inregistra domeniul .apples, producatorul iPad nu va putea niciodata sa inregistreze domeniul .apple.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#domeniu internet, #internet, #nume domeniu, #nume site, #securitate online, #site , #stiri Vodafone