Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ce mancam inainte si dupa antrenament

Ce mancam inainte si dupa antrenament

Contrar anumitor pareri, e o mare greseala sa te antrenezi pe stomacul gol. Intr-adevar, nu e recomandat sa mananci mult si sa te antrenezi imadiat, insa, cu doua-trei ore inainte de antrenament, e recomandat sa ai o masa cat mai consistenta.

Aceasta trebuie sa contina o sursa de proteina completa, de preferat animala (piept de pui, carne rosie) si carbohidrati complecsi cu indice glicemic scazut (orez brun, cartofi dulci).

Consumul de carbohidrati complecsi duce la o digestie mai indelungata, pe parcursul a cateva ore, oferindu-ti energia necesara pentru un antrenament mai intens. Sursa de proteina animala, spre diferenta de proteina vegetala, iti ofera o cantitate optima de aminoacizi esentiali.

Citeste si 8 gustari sanatoase cu mai putin de 200 de calorii

Daca totusi nu ai apucat sa mananci cu 2-3 ore inainte o masa consistenta, nu incepe sa te antrenezi fara sa iei o gustare cu putin timp inainte. Poti opta pentru o banana sau o felie de paine cu unt de arahide si doua felii de mar.

In timpul antrenamentului mancam ceva?

Nu, in timpul antremanetului nu trebuie sa mancam nici macar un baton, deoarece corpul nostru va trimite sangele de care avem nevoie in muschi, pentru antrenament, catre stomac, pentru a ajuta la digestie. In timpul antrenamentului nu se consuma decat apa plata, necesara pentru a preveni deshidratarea care poate surveni in urma transpiratiei intense.

Ce mancam dupa antrenament?

Multi oameni cred ca daca mananca ceva imediat dupa antrenament, vor pune inapoi grasimile topite cu greu, asa ca prefera sa se infometeze. Mare greseala! Masa de dupa antrenament face diferenta intre un antrenament reusit si unul esuat. Recuperarea este la fel de importanta ca antrenamentul in sine.

Imediat dupa antrenament, este recomandat sa consumam o sursa rapida de proteina plus o doza de carbohidrati simpli cu index glicemic mare. Unii nutritionisti recomanda dupa antrenament ciocolata cu lapte. O alta varianta ar fi o banana mare.

Dupa aceasta gustare servita imediat dupa antrenament, urmeaza o masa complexa, care sa contina o sursa de proteina completa, provenita din carne slaba si o cantitate ceva mai mica de carbohidrati complecsi, fibre, vitamine si antioxidanti, cu ajutorul carora recastigam nutrientii pierduti in timpul antrenamentului.

Putem opta, de exemplu, pentru o portie de piept de curcan la gratar (contine proteine de buna calitate) cu orz (contine carbohidratii complecsi necesari).

Iulian Dinu - Fitness C ...citeste mai departe despre "Ce mancam inainte si dupa antrenament" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1719 ori