Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

A trecut Pastele. E timpul pentru detoxifierea organismului

A trecut Pastele. E timpul pentru detoxifierea organismului


Zilele de Pasti sunt pentru cei mai multi dintre noi un prilej de rasfat culinar prelungit, care insa isi pune imediat amprenta asupra sanatatii si chiar a siluetei.

Daca nu te-ai putut abtine de la oua, drob, pasca, vin, friptura de miel, cozonac si ai ajuns sa mananci mai mult decat ti-ai propus, probabil ca acum te simti obosit, lipsit de energie, apatic si cu un nivel scazut de concentrare.

Totodata, consumul excesiv de pasca, prajituri ori prea multi iepurasi de ciocolata creste nivelul de zahar din sange, iar toxinele rezultate in urma consumului mare de zahar se indreapta catre piele si pot duce la aparitia acneei si a tenului tern.

De aceea, organismul are nevoie de cel putin o cura de detoxifiere pe an, care sa stimuleze functia ficatului, splinei si bilei, oferind un timp de ragaz sistemului digestiv.

Este, asadar, un moment bun sa profiti de aceasta perioada pentru a-ti imbunatati starea generala de sanatate si sa scapi de toxinele acumulate.

Poate nu stiai, dar ficatul este principalul organ care se ocupa de reglarea grasimilor si filtrarea substantelor nutritive din alimente, motiv pentru care functionarea acestuia la parametri normali ajuta la recuperarea energiei vitale si la arderea grasimilor.

Ce mananci pentru a-ti reveni in forma

Pentru a-tu ajuta organismul sa se recupereze dupa festinul de Pasti, dar si pentru intretinerea siluetei in prag de sezon estival, iti poti incepe ziua cu un pahar de apa in care ati stors putina zeama de lamaie.

Vei resimti imediat efectul sau tonic, de energizare, dar si de stimulare a sistemului digestiv.

Apoi ia un mic dejun slab in calorii, care sa contina iaurt cu cereale integrale, ori o salata de legume si un ou fiert.

Nu e obligatoriu sa devii vegetarian, dar e indicat sa incluzi la mesele de peste zi cat mai multe fructe si legume colorate, bogate in fibre si antioxidanti precum ceapa, morcovi, ridichi, castraveti, astfel incat sa inlocuiesti alimentele care "streseaza" ficatul.

Te intrebi care ar putea fi acestea? Carnea rosie sau pastele fainoase ar trebui evitate pe cat posibil.

De asemenea, pentru stimularea metabolismului, n-ar strica sa renunti la cafea, alcool si ceai negru in favoarea a doi litri de apa pe zi ori a catorva cani de ceai verde, alb sau alt sortiment care iti place: rooibos, menta, salvie, tei, echinacea, urzica, trifoi rosu, urzica.

Poti opta in egala masura si pentru sucurile proaspete de sfecla, morcovi si mere.

In plus, unele persoane prefera sa apeleze la un medic nutritionist pentru o dieta personalizata ce poate cuprinde chiar si suplimente alimentare necesare completarii lipsurilor din alimentatie sau scaderii apetitului.

Orienteaza-te catre cele care au proprietati energizante, imbunatatesc metabolismul si nu au reactii adverse.

O.D.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2728 ori