79% dintre românii conectați la internet au făcut cel puțin o comandă online în 2022. Suma uriașă care s-a cheltuit în online anul trecut

Vineri, 17 Martie 2023, ora 10:35
613 citiri
79% dintre românii conectați la internet au făcut cel puțin o comandă online în 2022. Suma uriașă care s-a cheltuit în online anul trecut
Numărul românilor care cumpără de pe internet crește de la an la an FOTO Ziare.com

Valoarea cumpărăturilor online, realizate în România în 2022 este în creştere uşoară faţă de anul anterior, când s-au consemnat 6,2 miliarde de euro, relevă datele celui mai nou raport întocmit de către GPeC, Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) şi principalii jucători din domeniu.

Sursa citată arată că în 2022 românii au făcut cumpărături online de o valoare totală de 6,3 miliarde de euro.

Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS), citate în comunicat, două treimi (66%) dintre utilizatorii de internet au plasat cel puţin o comandă online, în 2022, în creştere cu 8,7 puncte procentuale, de la 57,3% cât s-a înregistrat în 2021. Din acest punct de vedere, România a devansat Bulgaria (41%), Turcia (42%) şi Italia (49%), după cum arată şi statistica Eurostat.

În acelaşi timp, studii private realizate în 2023 indică faptul că ponderea internauţilor care ar fi comandat cel puţin o dată online în ultimul an a ajuns deja la 79%. Dintre aceştia, 25% au cumpărat şi de la magazine online aflate pe continentul european, în creştere faţă de 21%, în 2021, arată o cercetare iSense Solutions, realizată pentru GPeC, derulată în septembrie 2022.

La nivel european, în ultimii zece ani numărul cumpărătorilor online a crescut cu 20 de puncte procentuale, de la 55% în 2012, la 75% în 2022. Cele mai importante creşteri din ultimul deceniu s-au înregistrat în Estonia (+47%), Ungaria (+43%), Cehia (+41%) şi România (+41%).

Potrivit Eurostat, cele mai importante trei categorii de produse şi servicii comandate online, în 2022, la nivel european au fost: îmbrăcăminte şi încălţăminte (inclusiv accesorii şi articole sportive) - cu pondere de 42%; livrări de la restaurante, fast food sau servicii de catering (19%) şi beauty (cosmetice, wellness) - pondere de 17%.

Totodată, din statisticile 2Performant reiese că, în medie, românii au cheltuit, anul trecut, 70,75 de euro pentru cumpărăturile efectuate de pe desktop, comparativ cu 66,67 de euro, în 2021. În cazul tranzacţiilor efectuate de pe telefonul mobil, valoarea coşului mediu a fost de 46,48 de euro, în 2022, aproape similar cu 46,47 de euro, cu un an în urmă.

În ceea ce priveşte instrumentul utilizat pentru achiziţiile online, 76,7% din total au fost efectuate de pe telefonul mobil, în creştere de la 69,8% cât s-a înregistrat în 2021. De asemenea, traficul magazinelor online ro ...citeste mai departe despre "79% dintre românii conectați la internet au făcut cel puțin o comandă online în 2022. Suma uriașă care s-a cheltuit în online anul trecut" pe Ziare.com

Importurile de cereale ale României au scăzut cu aproape 30% în 2023. Care a fost valoarea exporturilor
Importurile de cereale ale României au scăzut cu aproape 30% în 2023. Care a fost valoarea exporturilor
Exporturile de cereale ale României au scăzut în 2023, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS). Țara noastră a exportat anul trecut cereale în valoare de 4,129...
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
#cumparaturi online, #INS, #cumparaturi Internet , #Stiri Finantare