Alexandra Dobroiu: Despre Boemo, un fel de Apple al bijuteriilor

Sambata, 01 Noiembrie 2014, ora 00:00
5309 citiri
Alexandra Dobroiu: Despre Boemo, un fel de Apple al bijuteriilor

Colierul supradimensionat este o tendinta cu potential urias de business. Alexandra Dobroiu a anticipat asta inca de la inceputul lui 2013 si a investit 10.000 de euro in Boemo, un business care i-ar putea aduce in 2014 o cifra de afaceri de 100.000 de euro.

Desi se afla la prima sa experienta antreprenoriala Alexandra Dobroiu vrea sa-si transforme pasiunea pentru bijuterii si pentru arta creatiei de bijuterii intr-un business aflat pe primul loc in preferintele doamnelor.

"Scopul suprem, daca se poate spune asa, este ca in momentul in care cineva spune 'colier statement' sau 'accesoriu statement' sa se gandeasca automat la brandul Boemo. Ca o paralela, atunci cand spui smartphone, gandul te duce automat la brandul Apple", explica tanara antreprenoare, intr-un interviu acordat Business24.

Spuneti-ne mai multe despre proiectul Boemo. Cum s-a nascut ideea?

Boemo a fost creat din dorinta de a oferi o experienta incitanta in lumea bijuteriilor si accesoriilor lucrate manual cu multa atentie si pasiune pentru detalii si frumos. Creatiile noatre nu sunt doar o simpla insiruire de margelute, sunt accesorii la care se lucreaza multe ore pana la rezultatul final. Ne place sa credem ca ceea ce face noi se numeste arta.

Ce v-a facut sa credeti in aceasta idee?

In ultimii ani a existat o crestere a interesului pentru tot ce inseamna creatii realizate manual, atat in Romania cat si in afara. Dintotdeauna femeile au fost atrase de accesorii, indiferent de varsta si stilul lor.

Bijuteriile statement contribuie la formarea unei imagini, definesc tinute si stiluri si pot reprezenta elementul cheie al unei aparitii spectaculoase. Dorinta femeilor de a iesi in evidenta prin accesorii unicat sau in serie limitata realizate manual ne motiveaza sa devenim mai creativi, mai neconvenitionali.

Inca de la inceput am simtit ca suntem pe drumul cel bun. In fiecare bijuterie si accesoriu se pune mult mult suflet, de unde si notiunea de heartmade din logo-ul nostru.

Care este secretul fidelizarii pe o piata suprasaturata de producatori, mai mici sau mai mari, de bijuterii?

Am pornit de la inceput pe ideea ca cea mai buna metoda de promovare este o clienta fericita, multumita atat de produsele comandate cat si de serviciile noastre (de la confirmarea comenzii, la impachetarea in cutiute de cadou gratuite si livrarea in siguranta prin curier). Parerea noastra este ca o clientela fidela poate fi definita atata timp cat in mod continuu iti imbunatatesti serviciile si produsele oferite.

Cum aveti in plan sa "luptati" contra marilor producatori, precum Meli Melo, Accessorize si chiar Zara, care vin cu propriile bijuterii pentru iubitoarele brandului lor?

Concurenta in general este un lucru pozitiv. Iar pentru noi este un factor motivant. Ne place sa credem ca productia de serie, marii producatori nu sunt tocmai concurenta noastra. Ne adresam unui public mai special. Muzele noastre iubesc arta, frumosul, extravaganta si apreciaza lucrul manual din creatiile noastre.

Aveti si modele lucrate manual, in editie limitata. Cine sunt designerii acestor bijuterii?

Majoritatea modelelor lucrate manual sunt in editie limitata. Asta nu inseamna neaparat ca nu putem reveni asupra lor in cazul in care inregistreaza un succes major in randul clientelor noastre. Majoritatea bijuteriilor sunt realizate in propriul atelier Boemo, dar avem si colaborari externe pentru a putea avea o varietate de tehnici si modele disponibile. Suntem tot timpul deschisi la noi oportunitati, insa in acelasi timp ne impunem un standard foarte ridicat, de aceea majoritatea discutilor nu se si concretizeaza intr-o colaborare pe termen lung.

Dupa doi ani de functionare in mediul online, ati deschis si un magazin fizic, in urma competitiei Mooza Pop-up Store. Spuneti-ne mai multe despre aceasta competitie.

Ne am inscris in acest concurs minunat Mooza Pop Up store organizat de Baneasa Shopping City la recomandarea si insistentele unei cliente. Citez: "Creativitatea e la voi acasa! Trebuie sa castigati sau macar sa incercati".

Concursul a fost unul pe baza de vot, prin "Like". Acest criteriu a fost in avantajul nostru, deoarece Facebook este unul dintre principalele medii de promovare a brandului nostru. Pe parcursul unei luni am reusit sa adunam peste 26.000 de voturi unice. Dorim sa multumim tuturor persoanelor care ne-au votat, sustinut si incurajat pe toata perioada competitiei. Am ajuns aici datorita lor! A fost o luna magica in care am fost placut surprinsi ca munca manuala este apreciata in adevaratul sens al cuvantului.

Cum estimati ca vor fi vanzarile in magazinul fizic, in raport cu magazinul online?

Este dificil de estimat o cifra, mai ales luand in considerare ca este prima noastra experienta intr-un magazin fizic. Cu siguranta nu ne asteptam sa depaseasca vanzarile online, insa este o oportunitate pentru potentialele cliente care sunt in general sceptice sa comande online, sa vina si sa vada pe viu colectiile noastre.

Anul acesta in tendinte s-a aflat colierul supradimensionat. Ce incasari v-a adus aceasta tendinta, pana acum?

Tinand cont ca majoritatea creatiilor Boemo sunt colierele supradimensionate, acest lucru se refleca inevitabil si in proportia incasarilor. Un colier Boemo nu este un accesoriu al tinutei, este in sine piesa centrala care transforma o tinuta simpla intr-una wow.

Ce cifra de afaceri estimati ca veti inregistra in 2014?

Ne dorim sa crestem, acest lucru este clar. Insa nu intr-un ritm foarte accelerat. Deoarece odata cu o crestere foarte rapida a unui business, exista tendinta in general de a renunta la calitatea produselor si a serviciilor in profida unei cifre mai mari sau a unei expasiuni mai rapide.

Cifra de afaceri pe care ne-o dorim pentru anul 2014 este in jur de 100.000 euro. Principalul nostru obiectiv este sa tindem spre perfectiune, indiferent daca vorbim de produsele in sine sau de serviciile conexe.

Care a fost investitia initiala in acest proiect?

Desi investitia initiala nu a fost foarte mare, de pana in 10.000 euro, o buna parte din profit s-a reintors in imbunatatirea magazinului online, a produselor si a serviciilor. Si acest lucru vom continua sa il facem cu orice pret.

Care este planul de business pentru Boemo?

Planul este simplu, cel putin la prima vedere. Dorim sa devenim numarul unu in materie de fashion in zona de accesorii realizate manual. Si cand spun numarul unu nu ma refer la cifra de afaceri sau profit. Ma refer la perceptia publica. Scopul suprem, daca se poate spune asa, este ca in momentul in care cineva spune "colier statement" sau "accesoriu statement" sa se gandeasca automat la brandul Boemo. Ca o paralela, atunci cand spui smartphone, gandul te duce automat la brandul Apple.

Mai aveti si alte idei de business?

Momentan ne concentram tot efortul si atentia catre acest business, pe care dorim sa il crestem cat mai sanatos si frumos. Ne axam foarte mult pe zona de online, dar in acelasi timp exploram diferite oportunitati de a intra si in magazinele fizice, prin parteneriate strategice, inclusiv prin deschiderea propriului showroom in Bucuresti.

Spuneti-ne cate ceva si despre dumneavoastra. Aveti background antreprenorial?

Background meu antreprenorial se rezuma la Boemo. Este prima experienta pe care o am in domeniul antreprenorial, insa inainte de Boemo am avut experienta intr-o multinationala, atat in zona de back office cat si in zona de vanzari si relatii cu publicul. Desi vorbim doar de cativa ani, acest lucru cu siguranta m-a ajutat enorm pentru a putea porni si creste brandul Boemo.

Sunteti pasionata de bijuterii? Ce alte pasiuni aveti?

Sigur ca una din pasiunile mele sunt bijuteriile, nici nu ar putea fi altfel. Pot spune ca ma consider o persoana normala, imi place sa ies in oras cu prietenii, sa vad un film interesant, sa particip la diverse evenimente sociale. Pentru mine si echipa mea Boemo este mult mai mult decat un simplu job, este un hobby, o pasiune care ne ofera foarte multa satisfactie.

Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat, Director General & Președinte al Consiliului de Administrație Bento, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de...
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Când vine vorba de amenajarea camerei copilului tău, fiecare piesă de mobilier pe care o alegi joacă un rol crucial în crearea unui spațiu atât funcțional, cât și primitor. Mai mult...
#brand Boemo, #coliere Boemo, #afaceri Boemo , #Mici afaceri