Gadgeturile, o piata imprevizibila: Lectia bratarilor de fitness

Joi, 28 August 2014, ora 08:55
2907 citiri
Gadgeturile, o piata imprevizibila: Lectia bratarilor de fitness

Sunt deja cativa ani de cand bratarile cu rol de monitorizare a distantei, efortului si ritmului cardio si-au facut loc in viata noastra. In ciuda asteptarilor producatorilor si a vanzarilor de 238 milioane de dolari in 2013, dispozitivele nu reusesc sa isi "umfle" muschii prin prisma vanzarilor masive, evolutia lor fiind una imprevizibila. Iar pe viitor, piata destinata gadgeturilor de fitness se poate contracta serios.

Moda gadgeturilor de fitness a prins bine la public doar cateva luni, maximum un an, de la lansarea produselor de monitorizare de catre Fitbit, Nike sau Jawbone. Insa prima senzatie data de purtarea unei bratari-monitor se uita destul de repede, dupa cum a dovedit-o publicul american.

Dedicate in special practicantilor de fitness, dispozitivele au inaintat orbeste intr-o piata destul de atipica. Aceasta, pentru ca peste jumatate dintre americani merg la sala in mod neregulat, iar cei care o fac nu au cazut atat de mult sub vraja gadgeturilor care le numara pasii facuti in alergare, caloriile arse sau orele dormite.

In mod surprinzator, o treime dintre cumparatorii de gadgeturi de fitness isi abandoneaza dispozitivele dupa mai putin de sase luni de la achizitionarea lor, se arata intr-un studiu al firmei de consultanta Endeavour Partners. Alte surse din interiorul industriei producatoare, citate de The Economist, sustin ca numarul dispozitivelor uitate in sertare este mult mai mare.

Fita de moment

Practic, la aceasta oara mini-monitoarele smart destinate practicantilor de exercitii fizice sunt privite ca o fita care a atins punctul de maxim interes al publicului. Noutatea reprezentata de datele analizate corect de aceste dispozitive se stinge treptat, iar moda incepe sa intre usor, usor in uitare.

Dispozitivele portabile de monitorizare nu creeaza nici pe departe dependenta data de un telefon mobil si nu se dovedesc nici atat de utile ca acesta. Un mod de a le verifica importanta lor in viata cumparatorilor este sa ii intrebi pe acestia daca s-ar intoarce din drum in cazul in care si-au uitat gadgetul acasa, asa cum ar face-o in cazul telefonului mobil. Studiile de piata arata ca un procent insignifiant de respondenti a dat un raspuns afirmativ. Asa ca, previziunea lansata de compania Sonny Vu of Misfit privind contractia pietei pentru gadgeturile de fitness in urmatorii ani nu ar trebui sa mire pe nimeni.

Nike a anulat noua generatie de bratari

Fara a se dovedi atractive in fata publicului larg, dispozitivele de monitorizare a corpului par sortite sa moara inca din fasa. De altfel, Nike a spus "stop" in apriliei proiectului de creatie a unei noi generatii de monitoare miniaturale FuelBand, concediind si echipa care lucra la proiect.

Singura speranta pe care optimistii mizeaza la aceasta ora este dezvoltarea segmentului de piata al ceasurilor smart care sa integreze si aceste dispozitive, eventual si functiile unui smartphone. Apple se zvoneste ca ar avea un astfel de proiect in lucru, recentele angajari ale unor membri ai echipei FuelBand Nike acreditand aceasta idee. Chiar si asa, sunt destule voci care se intreaba in ce masura o persoana mai poate adauga un nou dispozitiv inteligent sin viata sa.

#bratari fitness, #gadgeturi fitness, #piata gadgeturi fitness , #Ceas gadget