Numărul comenzilor înregistrate de magazinele online din România, cu ocazia „Black Friday", a crescut cu 5% în acest an, comparativ cu ediția din 2023, în timp ce veniturile s-au majorat cu 18%, arată o analiză de specialitate, publicată miercuri.
Potrivit datelor colectate dintr-un eșantion de aproximativ o mie de magazine online locale, MerchantPro, o platformă ce oferă servicii magazinelor de comerț electronic, valoarea medie a coșului de cumpărături a crescut cu 12%, ceea ce indică o disponibilitate sporită a consumatorilor de a investi în produse de calitate.
„Acest fenomen de extindere a perioadei de reduceri a fost observat și anul trecut, însă în 2024 modelul de Black Week s-a conturat ca o strategie eficientă pentru tot mai mulți comercianți, care au început reducerile din timp și le-au continuat până luni, de Cyber Monday. Tendința reflectă o adaptare crescută a consumatorilor la reducerile pe parcursul întregii săptămâni și o abordare mai echilibrată a achizițiilor, ceea ce a condus la un volum de comenzi și venituri mai mari față de anii anteriori”, se precizează în raport.
În ziua de „Black Friday” propriu-zisă, vineri, 8 noiembrie 2024, numărul tranzacțiilor a stagnat, dar valoarea medie a coșului a urcat cu 24%, reflectând o atenție mai mare a cumpărătorilor către produse premium. După această zi, duminică, pe 10 noiembrie, numărul tranzacțiilor a fost cu doar 15% sub cel de vineri, un raport-record pentru o zi din „săptămâna neagră” în comparație cu vârful înregistrat în ziua tradițională de „Black Friday”.
Valoarea coșului mediu, la nivel de săptămână, a fost în acest an de 64 de euro, față de 57 de euro, cu un an în urmă. Strict, pe 8 noiembrie, valoarea medie s-a situat la 73 de euro, cu 24% mai mare față de nivelul de anul trecut. Cea mai mare comandă înregistrată de magazinele din platforma MerchantPro a fost în valoare de 30.000 de euro, într-un magazin online B2B, mai arată datele citate de Economica.net.
Ce sume au încasat magazinele
Clienții eMag au comandat, de Black Friday 2024, produse în valoare de aproape 900 de milioane de lei într-o singură zi, iar circa un sfert (24%) din totalul vânzărilor în rate au fost realizate prin serviciile de plată flexibile, arată datele retailerului online, într-un comunicat de presă citat de Agerpres.
Potrivit sursei citate, la cea de-a 14-a ediție de Black Friday la eMag, peste 647.000 de clienți au comandat 3,2 milioane de produse în valoare totală de 896 milioane de lei, în creștere de 22% față de anul trecut, cu mult peste estimările inițiale.
Startup-ul românesc Flip.ro, care comercializează telefoane, tablete, laptopuri și ceasuri smart second-hand, a vândut produse recondiționate în valoare de peste 4,3 milioane de euro de Black Friday 2024.
O curiozitate a cumpărăturilor de Black Friday din acest an este că românii au cumpărat pe 8 noiembrie 19 autovehicule, dar și 53 de tone de carne de porc.
...citeste mai departe despre "Cât au încasat magazinele românești după Black Friday 2024. Recordul unei singure comenzi de vineri a urcat și la 30.000 de euro" pe Ziare.com