Vosganian promite zece miliarde de euro pe an pentru infrastructura

Joi, 19 Iunie 2008, ora 23:38
1504 citiri
Vosganian promite zece miliarde de euro pe an pentru infrastructura

Romania va avea pana in 2013 un buget de 50 de miliarde de euro pentru investitii in drumuri si energie. Autoritatile romane iau in calcul investitii de 50 de miliarde euro, pana in 2013, pentru dezvoltarea infrastructurii si pentru domeniul energetic, a declarat joi ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian.

„Am facut un studiu privind necesarul de

autostrazi, sosele si cai ferate, precum si al evolutiei resurselor de

finantare si credem ca putem sa cheltuim 20 de miliarde de euro pana in 2013

pentru dezvoltarea infrastructurii. Economia romaneasca are un cap mare si un

corp firav. Infrastructura a devenit o trauma colectiva“, s-a plans Vosganian.

 

Investitiile in infrastructura vor viza

constructia a peste 1.000 de kilometri de autostrada, a 6.000-8.000 de kilometri

de drumuri nationale, precum si de drumuri judetene si cai de transport

feroviar.

 

In ceea ce priveste domeniul energetic,

investitiile programate pentru perioada 2008-2013 se ridica la 30 de miliarde

de euro.

 

Daca se va tine de cuvant, valoarea

investitiilor va fi impresionanta. Spre exemplu, Compania Nationala de

Autostrazi are in prezent un buget de 1,4 miliarde de euro, cu tot cu

imprumuturi externe, si ar urma sa cheltuiasca anual, in perioada 2009-2013, 4

miliarde de euro pentru proiecte.

 

Vosganian spera ca programul de investitii

sa atraga investitorii straini. „Pe langa legea investitiilor, care va fi

adoptata prin ordonanta de urgenta, prin care se ofera ajutoare de stat,

sistemul de impozitare, fiscalitatea stabila si o piata sigura si mare, dar si

o concurenta nu prea acida, le vom oferi investitorilor si o viziune

strategica“, a aratat Vosganian.

 

Romania a pierdut zilele trecute o

investitie Mercedes de 800 de milioane de euro, in favoarea Ungariei, deoarece

nu a putut pune la dispozitia firmei germane o infrastructura de transport

comparabila cu cea a tarii vecine. Reteaua moderna de transport ar fi fost

necesara pentru ca Mercedes sa-si transporte masinile fabricate spre Europa de

Vest.