Tariceanu - Guvernul va sustine taxa auto in ciuda costurilor electorale pentru Executiv si PNL

Miercuri, 16 Aprilie 2008, ora 13:54
997 citiri
Tariceanu - Guvernul va sustine taxa auto in ciuda costurilor electorale pentru Executiv si PNL

Guvernul va sustine aplicarea taxei auto chiar daca este o decizie nepopulara care va determina costuri electorale pentru Executiv sau pentru PNL, a declarat premierul Tariceanu la inceputul sedintei de Guvern de astazi.

"Nu

neglijez faptul ca o astfel de taxa costa electoral. Ne costa pe

noi, Guvernul sau partidul, dar va declar foarte sincer ca nu pot sa ii

mint pe cetateni numai pentru a face declaratii populiste", le-a spus

premierul membrilor Cabinetului.

"Intre

o atitudine populista si o atitudine sincera si responsabila pe

termen lung - chiar daca este astazi nepopulara, chiar daca este foarte

costisitoare politic - prefer, fara ezitare, o atitudine care sa tina

cont de necesitatea protectiei mediului, a sanatatii oamenilor, a

industriei din domeniu si a protejarii locurilor de munca", a adaugat

Tariceanu, citat de NewsIn.

Guvernul si

Academia de Advocacy au organizat saptamana trecuta in Parlament o

dezbatere publica despre taxa auto, la care oficiali guvernamentali,

politicieni, reprezentanti ai ONG-urilor si oameni simpli au prezentat

argumente in favoarea sau impotriva acesteia.

Ministrul

Economiei, Varujan Vosganian, a explicat ca taxa de poluare exista in

majoritatea statelor UE si ca, in cateva dintre ele, depaseste chiar

valoarea de achizitie a masinii.

Ministrul

Mediului, Attila Korodi, a incercat si el sa-i convinga pe ascultatori

ca din aceasta taxa vor fi amenajate, in orase, parcuri si piste de

biciclete, se vor face impaduriri, se vor finanta proiecte de cercetare

in domeniul energiei curate, iar oamenii vor putea accesa fonduri chiar

pentru a-si introduce sisteme de climatizare, bazate pe energii

alternative.

Pe de

alta parte, reprezentantii opozitiei au sustinut ca nici in forma

actuala taxa nu este buna. Deputatul PD-L Gratiela Iordache a declarat

ca "taxa nu contribuie la innoirea parcului auto si nici la reducerea

poluarii", pentru ca exact masinile non-euro, care polueaza cel mai

mult, nu sunt incluse in noul proiect al taxei auto. In plus, deputatul

PD-L a afirmat ca noul proiect nu tine seama de motiunea simpla

adoptata de Parlament pe aceasta tema, care impunea restituirea

integrala a banilor pana la sfarsitul anului 2008.

Senatorul

PC Marius Marinescu a declarat ca partidul pe care-l reprezinta sustine

eliminarea acestei taxe si propune, in schimb, acordarea unor

prerogative Registrului Auto, prin care sa se nterzica circulatia

masinilor poluante.

Vorbitorii

din partea organizatiilor neguvernamentale, specializate in protectia

mediului, s-au aratat de acord cu aceasta taxa, dar au propus si alte

masuri, precum incurajarea innoirii parcului de transport public in

defavoarea celui privat, interdictia circularii camioanelor sau

autoutilitarelor prin marile orase, chiar si pentru cateva ore pe zi,

acordarea unor bonusuri la cumpararea autovehiculelor pe carburanti

ecologici.

Aproape

170 de cetateni s-au inscris pentru a participa, joi, la audierea

publica pe tema taxei auto, din care 109 au depus un punct de vedere

scris cu privire la taxa, iar dintre acestia aproape 30 si-au prezentat

punctul de vedere si verbal. Comisia de experti va face o sinteza a

audierii publice, urmand sa prezinte un raport in 17 aprilie, iar

documentul va contine opiniile majoritare si pe cele minoritare,

concluzii si recomandari pentru Executiv.

Taxa

de prima inmatriculare a devenit, in 2007, obiectul unei proceduri de

incalcare a Tratatului de aderare. Intre timp, autoritatile romane au

avut mai multe runde de negocieri cu reprezentantii Comisiei Europene,

pe diverse proiecte privind calcularea taxei auto.


Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...