Importatorii particulari de ma?ini rulate nu sunt obliga?i s?-?i fac? firme. Importul de autoturisme second-hand a devenit cea mai profitabil? afacere din Romania, in ultimele dou? luni. Ca?tigul pe ma?in?: 1.000 de euro, neimpozita?i.
Calin S. are 27 de ani si aduce masini din Germania. Numai Golfuri IV
si V (Volks-wagen Golf, n.red.), spune el, si mereu doar pe comanda.
Importa masini de ani buni, desi nu a platit niciodata impozite la
stat, iar de la inceputul lui iulie afacerea ii merge ca pe roate, tot
"la negru".
Noua taxa de inmatriculare introdusa in iulie prevede ca valoarea
birului sa scada proportional cu anii trecuti in talon, pentru ca,
potrivit ministrului Economiei, Varujan Vosganian, masina noua va polua
o perioada mai lunga decat una veche, care se va strica mai repede, a
umplut Romania de rable.
70.000 de masini rulate au intrat in tara in doar doua luni, iulie si
august, si in primele zile din septembrie, doar 10% fiind aduse prin
firme specializate. De pe urma revanzarii acestor autoturisme, samsarii
au castigat circa 60 de milioane de euro, potrivit calculelor
"Adevarul".
Toti, bani neimpozitati, pentru ca statul nu ii obliga pe particulari
sa isi faca firme nici macar in cazul in care aduc in tara mai mult de
patru masini pe luna, evident prea multe pentru a fi destinate
consumului propriu. "Partea mea de castig este in general de 12,5%
dintr-o masina. La un Golf IV, de exemplu, raman cu 1.100 de euro",
spune samsarul Calin S.
Daca ar aplica impozitul de 16% pe aceste castiguri, statul nu s-ar
umple de bani, ar castiga 9,6 milioane de euro. Insa principiul
impozitarii profiturilor ar fi respectat si in acest caz, iar banii
astfel castigati de stat ar putea fi folositi pentru programul "Rabla ".