Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romanii vor avea un nou sistem privind actele de identitate

Romanii vor avea un nou sistem privind actele de identitate

Ministrul Comunicatiilor, Valerian Vreme, a semnat marti, alaturi de ministrul Administratiei si Internelor, Traian Igas, contractul de finantare din fonduri structurale pentru Sistemul National Integrat privind actele de identitate, proiect in valoare de 26,66 milioane lei.

Astfel, din valoarea totala a proiectului "Sistem National Integrat de Introducere si Actualizare a Informatiilor Legate de Evidenta Persoanelor", de 26.658.760 lei, 21.499.000 lei reprezinta valoarea asistentei nerambursabile. Perioada de implementare a proiectului este de 19 luni.

Potrivit unui comunicat tranmis miercuri de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI), obiectivul proiectului il reprezinta emiterea si gestiunea actelor de identitate in conformitate cu legislatia Romaniei si cu recomandarile Uniunii Europene. Sistemul va oferi posibilitatea interconectarii cu celelalte sisteme informatice nationale, din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, dar si ale beneficiarilor externi.

Prin implementarea aplicatiei informatice se urmareste, printre altele, eliberarea sau emiterea de diverse certificate, adeverinte prin care sa certifice cetatenia, datele de identitate sau domiciliul, comunicarea catre diverse institutii si autoritati publice a datelor de identitate si domiciliul anumitor persoane, identificarea modificarilor survenite in bazele de evidenta a persoanelor privind actualizari de date si informatii despre anumite persoane, eliberarea documentelor de identitate (carte de identiate, certificat de stare civila, pasaport, inregistrarea si radierea auto) sau furnizarea datelor din Registrul Local de evidenta a persoanelor, la solicitarea unor institutii si autoritati centrale si locale.


De asemenea, prin intermediul portalului, se vor asigura verificari de catre structurile din domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale, in bazele de date centrale de evidenta a persoanelor privind forma si continutul pasapoartelor, permiselor de conducere, actelor de identitate.


Totodata, prin aplicatia de emitere a certificatelor de cazier judiciar, implementata la nivelul judetelor si localitatilor, se urmareste eficientizarea actualelor fluxuri de informatii, prin modificarea arhitecturii sistemului si a bazelor de date.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1194 ori