Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cine asteapta canicula? Vezi industriile care depind de Celsius

Cine asteapta canicula? Vezi industriile care depind de Celsius

Lovite in 2010 de scaderea consumului, companii din pietele berii, apelor minerale, bauturilor carbonatate sau inghetatei, au nevoie de o canicula puternica pentru a le pune pe picioare businessul.

Zilele calduroase intarzie sa vina, iar puterea de consum a romanilor este in continuare zdruncinata de criza financiara. Doua aspecte care ar putea periclita puternic companii din industrii care depind de sezonul cald.

In 2010, primul weekend canicular a crescut vanzarile de bere, sucuri, apa si inghetata chiar cu 50%. Venirea verii era fusese un moment mult asteptat, dupa ce aceste piete scazusera cu aprox. 10% in primele luni ale anului fata de 2009.


Insa caldura nu a reusit sa compenseze absenta romanilor de pe terase sau din magazine. Companii cum ar fi cele din industria berii au fost puternic afectate, anul 2010 fiind marcat de cateva inchideri de fabrici, cea mai rasunatoare fiind desfiintarea fabricii Ursus de la Cluj.


Cine asteapta urcarea mercurului in termomentre?



Putina spuma pe piata berii


In 2010, piata berii a scazut cu 3,5%, anul acesta fiind sesizata o usoara revenire a vanzarilor. Recentul anunt al Ursus Breweries, filiala locala a producatorului SABMiller, a tulburat si mai mult perspectivele. Compania a anuntat o scadere de 8% a cantitatii de bere vanduta in anul financiar aprilie 2010 - martie 2011.


In comunicatul care anunta acest rezultat, se precizeaza ca piata a ramas in recesiune, un efect negativ avandu-l si masurile guvernamentale austere. La nivel european, SABMiller a scazut cu 3%, in primul rand din cauza conditiilor economice dificile din primele sase luni ale anului fiscal.


Cel mai important concurent al Ursus, Heineken, producatorul Golden Brau, Ciuc si Bucegi, vine in schimb cu o crestere de 7% a cifrei de afaceri in 2010. Astfel, compania a ajuns la un business de 267 milioane de euro. Ca volum vandut, Heineken a inregistrat o crestere de 6%. Un avans de 3% al cifrei de afaceri si de 7% al volumelor vandute, l-a inregistrat si URBB (United Romanian Breweries Bereprod), care detine brandurile Tuborg si Carlsberg pe piata locala. Rezultatele URBB nu sunt insa impartite pe categorii de produse, compania detinand si branduri de ape si sucuri.



Romanii nu beau apa


Incredibil, dar romanii consuma mai multa bere decat apa minerala. Daca la nivel european media de consum anual este de aproximativ 150 de litri pe cap de locuitor, romanii doar o treime din aceasta cantitate. In 2010, au fost imbuteliati 1,17 miliarde de litri de apa, iar producatorii spera la o canicula precum cea de acum patru ani pentru a-si spori afacerile.


Piata apelor minerale este estimata la circa 300 milioane euro, cele mai importante branduri fiind Izvorul Alb, Dorna, Izvorul Minunilor, Perla Harghitei sau Bucovina.



Sucurile, taiate de pe lista


Conform unui studiu recent realizat de compania de cercetare Nielsen, bugetul mediu lunar alocat de bucuresteni alimentelor si produselor pentru locuinta a scazut in 2010 cu 5%.


Din ce au taiat romanii? Acestia au redus sau au renuntat total la alcool, bauturi carbonatate si snacks-uri. Asadar, se anunta un an greu si pentru producatorii de bautori racoritoare.


Nu ne place inghetata


Romanii consuma doar 1,8 kilograme de inghetata pe an pe cap de locuitor, mult sub media europeana, si mai putin chiar si decat bulgarii. Avem o piata estimata la aprox. 140 milioane euro in prezent. Industria este dominata de producatorii romani, care detin impreuna 70% din piata. Cei mai mari vendori internationali de inghetata prezenti in Romania sunt nume precum Unilever si Nestle Ice Cream.


Printre companiile romanesti, batalia se duce intre Betty Ice, Top Gel, Kubo Ice Cream si Alpin.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2517 ori