UPC accelereaza trecerea la digital si aduce servicii noi pentru crestere

Joi, 05 Februarie 2009, ora 12:09
2668 citiri
UPC accelereaza trecerea la digital si aduce servicii noi pentru crestere

Operatorul de servicii de cablu, Internet si telefonie UPC mizeaza pe divertismentul digital pentru a obtine cresterea afacerilor in 2009 si propune servicii noi pentru utilizatorii de servicii de televiziune care sa-i atraga acestia spre tehnologia digitala.

Planul este de migrare a intregii baze de clienti pe noua platforma digitala, iar pentru dezvoltarea acesteia operatorul a investit peste 100 de milioane de euro, a declarat Severina Pascu CFO al UPC Romania.

Cel mai recent serviciu lansat pe piata locala este Digital Video Recorder (DVR), care permite utilizatorului sa puna pauza programului TV, poate relua vizionarea de unde a ramas, poate derula inapoi sau poate inregistra programele favorite. Echipamentul care face acest lucru este oferit gratuit pentru primul televizor clientilor din zona de acoperire.

Are un hard-disc de 160 de GB pe care se pot stoca circa 50 de filme, cu alte cuvinte 65 de ore de meciuri, talk show-uri, seriale sau emisiuni de divertisment.

Daca utilizatorul vrea sa puna astfel de aparate la mai multe televizoare, cele suplimentare se ofera cu chirie de 15 lei pe aparat pe luna. Deocamdata nu se pot inregistra doua emisiuni simultan, dar aceasta problema tehnica va fi rezolvata, spun oficialii UPC.

Operatorul de servicii mizeaza pe televiziunea digitala pentru retentia clientilor care au migrat spre alte servicii concurente (Dolce in special), dar si pentru a castiga clienti noi.

"Am investit in retea, in cablu, echipamentele care sa sustina serviciul si in data-centerul din Bucuresti", au precizat oficialii UPC.

Echipamentele de tip set-top-box care permit receptia semnalului, inregistrarea si redarea emisiunilor sunt produse de Thomson. Ele sunt dotate cu un Smart Card care decodeaza transmisia, dar codeaza filmele, meciurile si emisiunile pentru a nu putea fi copiate de utilizator. Platforma pentru televiziune digitala este furnizata de Cisco.

UPC spune ca are 100.000 de utilizatori de televiziune digitala, in Bucuresti si in 22 de orase ale tarii. Anul acesta reteaua se va extinde in alte 10 orase. Circa 4.000 de oameni, in special in Bucuresti, folosesc serviciul DVR al companiei. Targetul este sa fie 10.000 pana la finalul acestui an.

Compania UPC are 1600 de angajati si nu va face disponibilizari masive anul acesta. Va face in continuare angajari si concedieri, dar cifra va ramane la acelasi nivel. 

"Avem sperante mari de la serviciul de televiziune digitala", a spus Severina Pascu.

Rezultatele financiare pe trimestrul patru al 2008 se vor anunta oficial pe 26 februarie 2009. Atunci compania va prezenta mai exact numarul de clienti si planurile de investitii pentru anul in curs. Oficialii UPC au recunoscut ca pe domeniul serviciilor de Internet este cea mai mare crestere, dar ca incasarile cele mai mari se fac pe segmentul serviciilor de televiziune.

#pentru, #care, #UPC, #este, #dar, #digitala, #mai, #televiziune, #serviciul, #clienti , #stiri UPC