Industria online romaneasca, in continua crestere

Miercuri, 07 Noiembrie 2007, ora 13:07
1248 citiri
Industria online romaneasca, in continua crestere

Piata publicitatii online este in continua crestere de la an la an, cele mai optimiste previziuni aducand in discutii chiar varianta dublarii acesteia pana in 2008, cand se asteapta sa atinga cifra de 16 milioane euro, evolutia pozitiva a industriei reflectandu-se si in editia a 7-a a festivalului Internetics.

Festivalul a reunit in competitiile de anul acesta nu numai lucrari care au ilustrat dezvoltarea marketingului online, ci si nume reprezentative pentru intreaga industrie online care s-au regasit in componenta juriului.

Orlando Nicoara, Director General MediaPro Interactiv si presedintele juriului Web Promo de anul acesta, estimeaza ca piata de publicitate online va atinge 8-9 milioane de euro in 2007. El apreciaza ca, intr-o viziune optimista, valoarea acesteia ar putea ajunge la 15-16 milioane de euro in 2008.

Partener al Internetics 2007, Asociatia IAB Romania a acordat anul acesta premiul "Webvertiserul Anului", in cadrul festivalului. Acest premiu este menit sa rasplateasca inovatia si vizionarismului clientilor in ceea ce priveste Internetul ca mediu de comunicare si a fost acordat Unilever South Central Europe.

"In ultimii ani, Unilever a acordat o atentie din ce in ce mai mare promovarii online, iar premiul «Webvertiserului anului» este o recunoastere a investitiei pe termen lung pe care am dedicat-o acestei promovari si a increderii pe care o avem in acest nou canal media. Ne bucura aceasta recunoastere", declara Simona Tofan, Direct Marketing Communication Manager Unilever South Central Europe.

"Urmarim permanent sa stim care sunt canalele media preferate de consumatorii nostri, cum receptioneaza ei mesajele noastre si cat de importante sunt in viata lor Internetul si telefonul mobil. Atat timp cat comunicarea online se va dovedi convingatoare pentru consumatori si eficienta pentru business, cu siguranta bugetele investite de Unilever in promovarea online vor fi pe masura", explica Simona Tofan.

Ea arata ca multe dintre marcile Unilever se adreseaza unor grupuri de consumatori pentru care canalele de comunicare traditionale - TV, outdoor, presa - sunt inca principalele surse de informare si de divertisment, bugetul Unilever fiind orientat preponderent catre aceste canale.

"Comunicarea online creste insa an de an, cu un ritm mai rapid decat comunicarea pe alte canale, ajungand sa detina un procent din ce in ce mai mare in bugetul nostru de marketing", spune Simona Tofan.

Cresterea online-ului ca mediu de comunicare inseamna business in crestere si pentru agentiile dezvoltatoare de solutii pentru Internet.
"La Internetics 2007, Webstyler si-a consolidat pozitia. Titlul de agentia anului este in primul rand o recunoastere a performantelor noastre de anul acesta", spune Bogdan Nitu, General Manager & Strategy Director Webstyler, castigatoarea titlului de "Web Agentia Anului" in 2007 si in cadrul altor doua editii ale festivalului.

Webstyler a atins in 2006 o cifra de afaceri care se situeaza in juriul a 500.000 de euro, Bogdan Nitu asteptandu-se la o crestere de 50% pentru anul acesta.

In lupta pentru titlul de web agentia anului au mai intrat in 2007 si iLeo, Ninespices, Babel Communications si MRM Partners.
Green Pixel si-a facut simtita prezenta si anul acesta la Internetics, chiar daca nu a inscris direct lucrari. Eroarea organizatorilor de a include agentia in clasamentul celor ce au luptat pentru titlu de Web Agentia Anului, a scos insa la suprafata faptul ca uneori clientii, multumiti de rezultatele obtinute pe online, lupta ei insisi pentru un premiu Internetics.


Cresterea industriei online din Romania a adus pe lista de noutati a Internetics 2007 si premiul Publisherul Anului, care a fost acordat pe baza punctajului obtinut in cadrul competitiei Web Space. Titlul a fost obtinut de MediaPro Interactiv.

"Tinand cont de participarea de anul acesta (Sanoma Hearst Romania, Unlimited Sport Media, Grupul Realitatea Catavencu), cred ca premiul Publisherul Anului reprezinta o confirmare a muncii noastre din ultimul an. Speram sa castigam si la anul invitandu-i pe toti cei care au ceva de spus in zona publishingului online sa participe", a declarat Orlando Nicoara, Director General MediaPro Interactiv.

Participantii Internetics 2007 au fost notati de jurii specializate, alcatuite in colaborare cu Asociatia IAB Romania.

Internetics este un proiect al Millenium Communications, companie care a fost infiintata in anul 1998, ca o agentie de PR. In prezent, Millenium are trei divizii separate: PR, BTL si proiecte proprii - Internetics, AdPrint, Gala Societatii Civile.

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.