Branduri de criza: Cand unii recicleaza reclame mai vechi, altii investesc milioane de euro in branduri noi

Joi, 10 Septembrie 2009, ora 11:19
1281 citiri
Branduri de criza: Cand unii recicleaza reclame mai vechi, altii investesc milioane de euro in branduri noi

Benzinariile Litro, inghetata Big Milk, apa minerala Roua Muntilor, marcile proprii real,-Quality sau cafeaua Saga sunt cateva dintre brandurile noi lansate in plina criza pe piata locala, marci care atrag bugete de promovare de sute de mii sau chiar milioane de euro.

In contextul in care oamenii cumpara mai putin, iar unele firme chiar recicleaza reclamele din anii trecuti, unele companii aleg totusi sa iasa cu produse noi tocmai in aceasta perioada. Cum se explica insa o astfel de strategie?

"Intr-o perioada de criza numarul lansarilor sau relansarilor se reduce, ceea ce creeaza prin contrast oportunitati in piata. Pe de alta parte, bugetele de comunicare sunt mai mici, implicit 'zgomotul' din media nu mai este atat de agresiv, iar brandul nou lansat sau relansat poate avea un impact mai mare decat in conditiile unui an de crestere.

Si nu in ultimul rand costurile lansarii sau relansarii sunt mai mici", spun reprezentantii Brandient, cea mai importanta agentie specializata in consultanta si design de brand de pe piata locala. Printre aparitiile de anul acesta se numara brandul de benzinarii Litro, care apartine Rompetrol, si in constructia caruia compania a investit circa 1,3 milioane de euro pe parcursul a doi ani.

Desi este un brand premium, reprezentantii companiei spun ca diferenta fata de vechile benzinarii Rompetrol nu va fi un pret mai mare, ci mai multe servicii in spatiul unei benzinarii. O alta lansare, de data aceasta din industria alimentara, a fost brandul de inghetata Big Milk din portofoliul producatorului Algida, produs destinat exclusiv pietei locale.

Expunere mai buna cu bani mai putini "Big Milk este o inghetata cu un continut ridicat de lapte, peste 65%, de unde si denumirea", spune Daniel Barbulescu, country manager pe segmentul de inghetata al Unilever South Central Europe.

El spune ca in actualele conditii de piata, compania pe care o reprezinta a fost singura din piata de profil care a avut curajul sa investeasca masiv in promovarea acestui produs, in conditiile in care ceilalti jucatori nu au investit in publicitate in acest an.

Potrivit unor surse din piata, efortul financiar pentru promovarea Big Milk s-a ridicat la circa 2-3 milioane de euro. "Pe piata media, cererea este mai scazuta decat in anii anteriori, astfel incat, la aceeasi investitie in media, se poate obtine, fata de anii trecuti, o expunere mai buna", mai spune Barbulescu.

Pe de alta parte sunt si anumite riscuri in lansarea unui produs in perioade de criza, deoarece puterea de cumparare a consumatorilor este scazuta, iar durata crizei este incerta. Pornind tot de la acest context economic, chiar si produsele lansate trebuie sa se adreseze intr-un fel diferit consumatorilor. 

#brand, #bugete, #companie, #costuri , #stiri Unilever