Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Provocare pentru angajatori: cum sa aduci oameni creativi in companie

Provocare pentru angajatori: cum sa aduci oameni creativi in companie

Cea mai mare provocare pentru un angajator este recrutarea de personal creativ. Daca aptitudinile tehnice si cunostintele de specialitate sunt masurabile si experienta poate fi verificata, creativitatea este o enigma care trebuie dezlegata cu profesionalism de catre intervievator, sustin espertii in HR citati de Inc.com. 

In ceea ce priveste mediul de afaceri, creativitatea presupune gasirea de solutii noi la probleme vechi.

Creativitatea se demonstreaza atunci cand angajatul este capabil sa inventeze un nou produs sau tehnologie, dar se demonstreaza si atunci cand acesta aduce o noua abordare de marketing sau o noua linie de vanzari.


Angajarea unei persoane creative pe un post clasic, bine structurat si cu activitati cotidiene bine definite, poate deveni frustranta, atat pentru angajator cat si pentru viitorul angajat.


In continuare, sunt prezentate cateva strategii pentru a aduce inovatia la conducerea companiei tale.


Pentru ca o astfel de recrutare este destul de costisitoare si necesita foarte mult timp, strategiile elaborate trebuie aplicate doar pentru posturile cele mai semnificative, potrivit expertilor in HR citati de Inc.com.


Hotaraste-te care tip de creativitate este cel mai important


Procesul eficient de recrutare de personal creativ incepe prin a te decide care este nivelul de creativitate tolerat in mediul tau corporate.


Multe companii considera ca este greu sa integreze in mediul lor oamenii cu adevarat creativi, sunt de parere spcialistii in resurse umane.


Cauta exemple concrete in activitatea companiei tale, pentru a-ti da seama ce este acceptabil si ce nu, in ceea ce priveste nivelul de creativitate.


O modalitate utila de abordare a problemei este sa faci o distinctie intre doua tipuri diferite de creativitate.


In primul tip, intra capacitatea de a vedea imaginea de ansamblu si de a face legaturi intre evenimente si intamplari diferite.


Al doilea tip include ingeniozitatea intr-un anumit domeniu, caracterizat in general de jobul pe care il are persoana respectiva.


Pune compania intr-o lumina pozitiva


Fiecare modalitate prin care iti prezinti compania in fata candidatilor reprezinta o oportunitate de a comunica valorile si scopurile organizatiei, iar mesajul trebuie transmis cat mai creativ.


YouTube, Facebook si Twitter sunt  principalele medii asupra carora ar trebui sa iti concentrezi atentia, sunt de parere specialistii in HR citati de Inc.com.


Fisa postului este un alt element important in atragerea candidatilor creativi, de aceea trebuie sa te asiguri ca aceasta este una cu fler.


Te poti folosi de fisa postului pentru a filtra diferitele tipuri de creativitate, sustin expertii in HR.


Cand ai nevoie de creativitate artistica, poti cere candidatilor sa aduca o mostra din operele lor.


Pentru un alt tip de creativitate, poti cere candidatilor sa includa in scrisoarea de intentie solutii la o anumita problema ce poate fi intalnita in respectivul post.


Cauta candidati deschisi pentru noi experiente si adaptabili.


Incearca sa iti dai seama de aceste calitati prin intrebari neobisnuite pentru un interviu de angajare, privind calatoriile si traiul in alte tari.


Chiar si faptul ca a schimbat frecvent locul de munca poate da valoare candidatului, daca aceste schimbari reflecta dorinta sa de a raspunde provocarilor si de a profita de oportunitati.


Cauta modalitati originale de recrutare, apeland la referintele angajatilor actuali sau cautand candidati in afara domeniului in care activeaza compania ta.


Cunostintele de specialitate pot fi dobandite in timp, spre deosebire de creativitate, sustin expertii.


Candidatii trebuie testati


Interviul de angajare este ocazia perfecta pentru a le cere candidatilor sa descrie experientele profesionale in care au demonstrat ca detin aptitudinile necesare noului job.


O alta varianta ar fi sa ii confrunti pe candidati cu o situatie ipotetica, sau chiar una prin care compania a trecut recent, pentru a-i determina pe acestia sa gaseasca solutii cat mai creative.


In anii ’90, multe companii au apelat la un truc intens folosit de Microsoft la acea vreme, care presupunea adresarea de intrebari “de baraj” pentru a proba logica si creativitatea candidatilor.


Mostrele din activitatea profesionala a candidatului sunt extrem de relevante in testarea acestuia, sustin specialistii.


Creeaza o cultura a creativitatii in compania ta.


Cauta modalitati cat mai diferite de a inspira si motiva angajatii, avand in acelasi timp grija sa pastrezi un mediu cat mai business.


Pentru multi angajati creativi, inspiratia vine prin munca.


Tot munca pe care o indeplinesc acestia este pentru ei cel mai puternic factor de motivare, de aceea specialistii te sfatuiesc sa le asiguri mereu cate un proiect de care sa se ocupe si sa le lasi libertatea de exprimare, pentru cele mai bune rezultate.


Acorda cu grija compensatiile, intr-un mediu creativ.


Daca vrei sa dezvolti un mediu creativ, nu uita ca beneficiile ocazionale pot crea confuzie in randul angajatilor, sau chiar mai rau, senzatia de manipulare din partea ta.


Expertii te sfatuiesc sa investesti in compensatii pe termen lung, atunci cand creativitatea produce un venit constant pentru compania ta.


Favorizeaza fericirea la locul de munca


Studiile realizate de Harvard Business Scool au aratat ca fericirea la locul de munca favorizeaza creativitatea, iar anxietatea, teama si nervozitatea inhiba productivitatea in acest domeniu, potrivit publicatiei Inc.com.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3080 ori