HR: la ce obiceiuri renunti in 2011?

Miercuri, 22 Decembrie 2010, ora 18:19
2247 citiri
HR: la ce obiceiuri renunti in 2011?

Noul an este momentul perfect sa renunti la obiceiurile proaste care te impiedica sa atingi succesul profesional si sa inveti sa fii fericit in fiecare zi petrecuta la birou. Daca reusesti sa iti impui o noua stare de spirit, ai doar de castigat, chiar daca nu vei reusi sa iti schimbi jobul prea curand, informeaza Monster.com. 

Invata sa nu te mai plangi

Sa te plangi in mod constant de lucruri fara semnificatie nu te ajuta cu nimic ci, din contra, te pastreaza in continuu intr-o stare proasta.

O astfel de atitudine nu face decat sa ii indeparteze pe toti din jurul tau, pentru ca nimanui nu ii place sa asculte un om care are mereu “probleme”.

Renunta la barfa

Data viitoare cand colegii incearca sa te acapareze in povestile dramatice de la birou, lasa de inteles ca intriga este extrem de interesanta, insa esti mult prea ocupat acum.

Fii mai putin dur in criticile tale

Uneori situatia iti impune sa adresezi critici cu privire la performanta colegului sau subordonatului.

De acum incolo, ai putea sa o faci cu mai multa blandete, iar daca este posibil, mentioneaza si cateva aspecte pozitive, asfel incat sa oferi critici constructive, nu critici pur si simplu nemiloase.

Nu te mai consuma pentru greseli

Deseori se intampla sa gresesti, sau sa iti dai seama ca ideea ta geniala se dovedeste a fi un esec total.

Asuma-ti responsabilitatea, invata de fiecare data din greselile tale si treci mai departe, te sfatuiesc specialistii.

Nu mai lua toate lucrurile atat de in serios

Intr-o perioada de criza, in care piata muncii dificila, angajatilor care si-au pastrat jobul le este greu sa se relaxeze, avand in vedere nivelul crescut al volumului de munca ramasa in responsabilitatea lor.

Tocmai de aceea, nu ar strica sa mai faci din cand in cand si “haz de necaz” , pentru ca toata lumea are de castigat cand cineva reuseste sa detensioneze atmosfera, macar pentru un minut.

Evolueaza

Cel mai probabil nu este tocmai satisfacator sa fii mereu plictisit la munca si sa fii considerat total neinspirat de catre sef, in orice situatie.

Stabileste-ti drept scop pentru anul 2011 sa inveti lucruri noi si sa incerci ceva diferit, la jobul tau.

Invata sa nu te mai izolezi

In ziua de azi, cunostintele profesionale pe care ti le faci sunt mai importante ca oricand, spun specialistii.

Asa ca, in noul an ar fi o idee buna sa iesi din spatele biroului mai des si sa cunosti oameni noi din profesia ta, atat din companie cat si din afara ei.

Aduna-ti curaj si exprima-te mai des

Chiar daca ti-a fost mereu greu sa vorbesti in timpul sedintelor  sau sa-ti expui parerea in fata sefului, nu este niciodata prea tarziu sa incepi sa te pui in valoare.

Alege-ti un domeniu in care stii ca esti bun si esti in masura sa te exprimi, iar la urmatoarea sedinta poti contribui cu cateva comentarii.

Vei fi surprins sa vezi cat de serios vei fi perceput de cei din jur, ca un adevarat profesionist.

Vorbeste doar atunci cand este strict necesar 

Este foarte important sa iti spui parerea, insa evita sa vorbesti doar pentru a-ti auzi vocea.

Vorbeste doar atunci cand poti adauga o informatie de valoare in discutie, te sfatuiesc specialistii.

Imbunatateste-ti relatiile

Nu-ti imagina ca oamenii cu care te intalnesti in fiecare zi la munca vor ierta si vor uita orice nedreptate comisa de tine fata de ei.

Asadar, pentru 2011, pune-ti in plan sa pastrezi relatii cat mai bune cu fiecare cunostinta profesionala pe care o ai.

E dificil de multe ori sa faci acest lucru, insa efortul iti va fi rasplatit pe termen lung, spun specialistii.

Nu mai pierde vremea pe retelele sociale

Vremea pierduta la munca este un obicei foarte vechi, iar Facebook sau Twitter au devenit cele mai recente motive de ingrijorare pentru sefi.

Renunta la acest “viciu” pentru a-ti proteja  cariera, chiar daca pentru o perioada zilele de lucru nu vor mai fi atat de distractive.

#birou, #criera, #hr, #job, #obiceiuri , #stiri Twitter