Fanii Facebook sunt mai fideli decat utilizatorii Google, cand vine vorba de stiri

Luni, 22 Martie 2010, ora 00:01
1968 citiri
Fanii Facebook sunt mai fideli decat utilizatorii Google, cand vine vorba de stiri

Dupa ce a detronat Google in privinta audientei online, Facebook mai produce o surpriza si se claseaza pe primul loc in clasamentul fidelitatii utilizatorilor, dar numai la categoria Stiri, unde a depasit, evident, Google News.

Raportul apartine insa aceleiasi companii de analiza care a realizat si raportul de audienta, este vorba de Hitwise, deocamdata nu exista o confirmare oficiala de la celelalte firme de analiza web.

Analistii considera acum ca Facebook este cel mai popular site de stiri, iar raportul arata ca pasionatii de stiri revin pe site si sunt foarte fideli.

Cifrele oferite de Hitwise arata ca in perioada 28 februarie – 6  martie, in cazul principalelor site-uri media analizate de companie, circa 78% din vizitatori care proveneau de pe Facebook au revenit constant pentru a citi stirile, in timp ce in cazul Google News doar 67% dintre vizitatori au revenit pe site-urile de stiri dupa ce au intrat o data pentru a citi informatiile.

De asemenea, cifrele prezentate de Hitwise arata ca 77% dintre fanii Facebook care au intrat pe site-urile posturilor TV au revenit pentru informatii, in timp ce in cazul Google News doar 64% au revenit.

Cel mai bine la fidelitatea audientei sta CNN, care are o rata de revenire pe site de 81%, conform companiei de analiza. In cazul celor veniti de pe Facebook, media de revenire este de chiar 84%, in timp ce in cazul Google News doar 72% din vizitatori revin pe site.

Din punct de vedere al volumului de trafic generat, motorul de cautare al Google este numarul unu ca sursa de vizitatori pentru aceste site-uri de stiri, spune Hitwise, dar acest lucru nu garanteaza un flux constant de vizitatori.

Dintre cei proveniti din Google.com si mnai putini se intorc pe site, mult sub procentele Google News sau Facebook. Astfel, pentru ca un site de stiri sa aiba succes, trebuie sa fie foarte prezent pe Facebok si in Google News, a apreciat autorul raportului.

Conform unui studiu de analiza semna Pew Research, veniturile medii ale ziarelor au scazut cu 26% in 2009, iar scaderea este de 43% daca luam in calcul ultimii trei ani. Toti analistii spun ca sansa ziarelor o reprezinta prezenta online, dar aici concurenta este din ce in ce mai mare.

Astfel, ziarele care mizeaza pe o audienta fidela, ar trebui sa investeasca mai mult in prezenta pe Facebook decat in cea pe Google News.

Hitwise a anuntat recent ca traficul total Facebook in Statele Uite a depasit audienta Google.com, cota site-ului de social networking fiind de 7,07% comparat cu 7,03% pentru Google.com. Studiul privind loialitatea vizitatorilor nu ia in calcul site-ul de microblogging Twitter.

Fondatorii site-ului tocmai au anuntat o platforma destinata site-urilor de stiri, prin care vor putea integra tweet-uri pe anumite teme ale zilei, @Anywhere.

#twitter, #facebook, #google, #stiri, #audienta, #utilizatori , #stiri Twitter