Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Era e-mail-ului se apropie de sfarsit

Era e-mail-ului se apropie de sfarsit

Timp de multi ani, e-mail-ul a fost regele comunicatiilor, insa, odata cu dezvoltarea serviciilor gen Facebook si Twitter, se pare ca epoca sa va apune.

Asa cum a facut si e-mail-ul cu mai mult de un deceniu in urma, aceste noi site-uri au potentialul de a schimba profund modalitatile prin care comunicam unii cu altii, cred specialistii.

Bineinteles, inca folosim posta electronica. Insa aceasta metoda era mult mai potrivita pe vremea cand intram pe Internet de pe un calculator, fiind nevoie sa ne logam, cum era cazul pentru conexiunile dial-up. In prezent, suntem conectati in permanenta sau cel putin ne dorim acest lucru. Fie ca suntem la un calculator, fie ca accesam Internetul de pe un dispozitiv mobil, conexiunea de tip always-on, a dus la crearea unor moduri de comunicare mai rapide si mai amuzante decat un simplu e-mail.

De ce am astepta un raspuns la e-mail, cand putem afla lucrurile instantaneu, uneori si fara sa intrebam nimic, prin schimbarea statusului de pe Facebook sau un "tweet" pe Twitter?

Este adevarat, e-mail-ul nu si-a pierdut inca utilitatea, lucru demonstrat si de cresterea numarului de persoane care il folosesc. In august 2009, 279,9 milioane de persoane din Statele Unite, Europa, Australia si Brazilia au folosit posta electronica, in crestere cu 21% fata de nivelul din august 2008, potrivit unui studiu citat de Wall Street Journal.

Pe de alta parte, numarul persoanelor care utilizeaza site-urile de socializare a crescut cu 31 de procente, ajungand la 301,5 milioane.

Viteza, principala schimbare in comunicare

Cum ne-au afectat acestea din urma comunicarea? Simplu: prin viteza. Acum ani de zile ne enervam cand o scrisoare ajungea cu cateva zile intarziere. In urma cu doar cativa ani, inainte de implementarea serviciilor de Internet de mare viteza, ne plangeam de faptul ca dureaza jumatate de ora pana primeam un e-mail.

Astazi, suntem frustrati de cele cateva secunde necesare trimiterii unui mesaj text, iar, in cateva luni, ne-am putea plange de faptul ca telefoanele noastre mobile nu sunt in stare sa trimita automat mesaje prietenilor nostri, alertandu-i ca sutem in apropierea lor (un serviciu deja disponibil la unele companii din tarile dezvoltate).

De asemenea, noile servicii ofera o oarecare apropiere, prin comunicarea mai rapida si mai informala. Nu mai avem nevoie sa redactam cate un e-mail pentru fiecare prieten in parte. Daca sunt interesati de ceea ce faci, pot s-o afle in timp real. De exemplu, in loc sa trimiti e-mail-uri sau mesaje ca ti-ai gasit un nou job, poti sa lasi un mesaj de maximum 140 de semne pe Twitter, de unde va afla toata lumea, instantaneu.

Pe acelasi sistem functioneaza si Facebook, doar ca puteti scrie oricat, iar prietenii pot comenta imediat, toate mesajele aparand pe propriul homepage.

Evident, trebuie sa existe si aspecte proaste. Printre acestea se numara piederea intimitatii. Nu doar prietenii apropiati citesc acele mesaje, ci si ceilalti 500 de "prieteni" de pe Facebook sau "followers" de pe Twitter.

Din aceasta cauza, utilizatorii nu mai spun chiar tot ce aveau de spus, autocenzurandu-se. Bineinteles, exista sisteme de blocare, prin care poti oferi acces doar anumitor persoane la toate informatiile.

Potrivit specialistilor, aceste site-uri pot reduce mult timpul acordat comunicari electronice. Pana in prezent, oamenii aveau tendinta sa foloseasca prea mult e-mail-ul, pierzand ore in sir raspunzand la mesaje si trimitand altele, la randul lor.

Astfel, unul dintre avantajele acestor noi site-uri este faptul ca putem folosi mediul potrivit de comunicare pentru fiecare activitate in parte: nu o sa-i trimiti unui client informatii postandu-le pe Facebook, dar le poti foarte bine spune prietenilor sa se adune la o bere, folosind aceasta metoda, lasand e-mail-ul doar pentru clienti.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 5965 ori
Citeste mai multe despreemail facebook twitter internet