Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

De unde cumpara romanii, de Craciun: din magazine sau de pe Internet?

De unde cumpara romanii, de Craciun: din magazine sau de pe Internet?

"In ultimii ani am constatat ca tot mai multi cumparatori se indreapta catre mediul online pentru a cumpara cadouri de sarbatori. Pe de o parte, aici gasesc preturi mai mici si o gama variata de produse, pe de alta parte, au sansa de a face cumparaturi comod, din fata calculatorului, evitand traficul si aglomeratia", a declarat pentru Bloombiz.ro, Cristina Vranceanu, PR & Marketing Specialist la GECAD ePayment International.

In opinia lui Doru Panaitescu, Digital Marketing Pioneer, anul acesta romanii isi vor face cumparaturile atat online cat si direct de la comercianti.

“Sunt si oameni care cumpara doar din magazine, sunt si oameni care cumpara doar online, dar majoritatea cred ca vor cumpara combinat. Depinde si de ce anume vor sa cumpere: pentru unele lucruri merita sa cumperi online, pentru altele nu. Si asta pentru ca unii oamenii sunt mai reticenti cand vine vorba de anumite produse. De exemplu produsele de imbracaminte trebuiesc probate, anumite modele nu se potrivesc, chiar si cu numar adecvat, arata intr-un fel pe poza si altfel in realitate, deci oamenii pot sa fie dezamagiti in ceea ce priveste anumite articole pe care le cumpara”, este de parere  Doru Panaitescu.

Daca esti retailer, acum este momentul potrivit pentru a gandi noi strategii de marketing menite sa-ti aduca cat mai multi clienti si sa-ti sporeasca vanzarile, sustin expertii Entrepreneur.com. Iata cateva metode:

Vouchere cadou

In SUA, de exemplu, clientii care cumpara bijuterii in valoare de 400 de dolari, primesc un cupon de reduceri pentru urmatoarele cumparaturi.

Retailerii folosesc aceasta metoda pentru a construi increderea clientului, facandu-l sa revina in magazin chiar si dupa ce perioada sarbatorilor ia sfarsit.

Referitor la aceste tactici, Doru Panaitescu spune ca totul depinde de produs.

“In general, clientii sunt destul de inertiali, adica in momentul in care folosesti corect anumite instrumente de fidelizare cum ar fi sistemul de reducere instant, sistemul de alertare prin newsletter, wish list-ul, ai putea tine clientii si dupa ce perioada sarbatorilor ia sfarsit. 

Pe de alta parte, sunt si magazine la care oricat ai mai incerca sa vinzi dupa ce aceasta perioada s-a terminat, nu prea mai ai ce sa vinzi.

Daca tu vinzi un brad de Craciun, in ianuarie – februarie ce ai mai putea vinde? Asadar depinde foarte mult de natura magazinului respectiv, de sezonalitate, de frecventa cumpararii”, a declarat  Doru Panaitescu pentru Bloombiz.ro.

Spectacole, evenimente


Crezi ca poti sa le oferi clientilor un spectacol de neuitat, filme, baloane sau o noapte cu muzica live?

Ideea este sa oferi clientilor ceva ce in mod normal nu pot obtine cumparand online.

Foloseste retele sociale

Informeaza clientii despre evenimentele viitoare prin intermediul retelelor sociale.

Posteaza pe Twitter sau pe Facebook un mesaj in care sa specifici faptul ca acei clienti care iti vor trece pragul vor avea parte de multe discount-uri.

Participa la targuri sau expozitii

Nu rata targurile si expozitiile care au loc in orasul tau. Amenajeaza un stand si vino cu cele mai bune oferte. Este o sansa in plus sa intalnesti noi clienti, care probabil ca n-au cumparat inainte nimic de la tine.

Cele mai cautate produse de catre romani

Din punctul de vedere al lui Panaitescu romanii cauta pe internet aproape orice.

“Nu exista ceva ce sa nu poti cumpara online. Evident ca focusul este pe electronice si electrocasnice, pe IT, dar sunt si alte industrii care s-au destelenit. De exemplu, in zona de haine: imbracaminte, confectii, chiar si produse alimentare, deci poti cumpara cam orice”.

Cristina Vranceanu spune ca “in luna decembrie a acestui an, cele mai comercializate produse in sistemul ePayment au fost produsele IT&C, cartile, telefoanele mobile, electrocasnicele, florile, jucariile”.

Cum arata piata comertului online din Romania?


Potrivit lui Panaitescu, piata comertului online arata bine, insa e loc si de mai bine. Acesta este de parere ca piata de comert online va creste semnificativ in 2011.

“Deja exista jucatori in piata care isi iau munca foarte in serios. De exemplu, pregatirea unei promotii de Craciun incepe de undeva din septembrie – octombrie. Deci nu faci ceva in decembrie cand vezi ca are loc un varf de trafic. Varful acela de trafic trebuie gandit dinainte si pregatit, stocurile, mecanismele, promotiile, absolut totul trebuie gandit dinainte”.

Reprezentanta GECAD ePayment International afirma ca “piata de comert electronic din Romania este o piata in curs de maturizare. De la an la an, constatam un interes crescut pentru plata online cu cardul atat din partea cumparatorilor, care aleg aceasta metoda de plata, dar si a comerciantilor online care implementeaza plata cu cardul pe site-urile lor”.

“Cumparatorii au inteles ca de pe internet pot achizitiona produse diverse la preturi mai mici. Prin urmare, au ales magazinele online, in contextul in care pretul a devenit un factor important in alegerea unui produs sau serviciu, a mai adaugat Cristina Vranceanu.

Marius Ciocan de la Fungift este de parere ca “piata comertului online este o piata tanara. E o piata la inceput. Avem de anul trecut primele falimente in aceasta piata, se dezvolta forte mult, apar noi magazine online care unele au succes, altele nu”.

Potrivit acestuia, romanii au ales sa cumpere in 2010 mai multe cadouri ieftine decat cadouri deosebite iar preturile au inceput sa influenteze din ce in ce mai mult alegerea cumparatorilor.

Conform datelor furnizate de Romcard, in primele 9 luni din 2010 s-au inregistrat 1,69 milioane de tranzactii.

Evolutia comertului electronic romanesc in 2011


“Evolutia comertului electronic romanesc in 2011 va fi influentata de contextul economic general. De asemenea, piata se maturizeaza, prin urmare, este realist sa ne asteptam la o crestere moderata a pietei, comparativ cu anii trecuti, este de parere  Cristina Vranceanu.

Potrivit acesteia, in 2011 vom vedea in continuare cresteri, consolidari, intrari pe piata a unor mari jucatori (inca mai este loc, in multe domenii).

“De asemenea, speram ca se va imbunatati si calitatea comertului online, a magazinelor in sine – vorbim aici de cresterea gradului de utilizabilitate (usability) a magazinelor online, de cresterea increderii cumparatorilor in acest important canal de vanzari”.

“Preconizam, totodata, cresterea ponderii platii cu cardul in totalul vanzarilor online (in Romania, plata cu cardul se afla la un nivel mult mai scazut fata de alte tari, unde plata se face preponderent cu carduri de debit si mai ales de credit), a mai afirmat Cristina Vranceanu.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3313 ori