De ce te vor angajatorii II

Miercuri, 14 Octombrie 2009, ora 21:24
1931 citiri
De ce te vor angajatorii II

Atunci cand aplici pentru un job, stii exact ceea ce cauti. Vrei o companie pe care sa o indragesti, colegi grozavi, un salariu decent, un mediu in care te poti integra usor si, cel mai important, vrei sa-ti placa ceea ce faci.

Insa te-ai gandit vreodata ce cauta cauta angajatorul la angajatii sai? Este important sa stii ce anume vor angajatorii de la un candidat, inainte de a ajunge la interviu, astfel incat sa stii cum sa te vinzi in fata companiei.

CareerBuilder a intrebat 6 experti in domeniu care sunt cele mai importante motive pentru care managerii angajeaza un candidat, fara o ordine prestabilita. Cu putin noroc, acestea te pot ajuta sa te pregatesti pentru urmatorul tau job.


1.    Capacitatea de rezolvare creativa a problemelor

De ce e important: “Angajatorii stiu ca in afaceri, tabla de sah se schimba zilnic. Cum credem ca totul este bine, economia de schimba sau competitia face o miscare-surpriza, iar strategia companiei trebuie schimbata,” spune Mark Stevens, autor al cartii “Your Marketing Sucks” si CEO al MSCO, firma globala de marketing.

“O persoana care se inchide in cutia sa si rezolva lucrurile in aceeasi maniera de fiecare data, se va adapta mai greu, daca nu chiar imposibil. Astfel de oameni sunt o povara pentru afacere.”

Pont: “Invata cum sa jonglezi cu provocarile si cu oportunitatile intr-un mod pe care nimeni nu-l va afla din carti. Einstein obisnuia sa-si abordeze teoriile, gandindu-se la fantezii copilaresti si ajungang, pas cu pas, inapoi la realitate,” spune Stevens.


2.    Prezenta solida in mediul online

De ce e important: “Social networking-ul a devenit modalitatea primara de comunicare. Insa, in acelasi timp, este o sabie cu doua taisuri. Angajatorii au acces la viata ta personala, la tot ce-ti place si ce iti displace, la convingerile tale politice, la comportamentul tau bun si rau.

Din cauza acestei expuneri si din cauza vitezei cu care circula informatia, este important sa fii curatat de “mizeria digitala”, mai ales atunci cand iti cauti un job,” spune Chris Laggini, vice-presedinte pe resurse umane la DLT Solutions.

Pont:
“Social networking-ul nu trebuie sa fie un factor negativ in cautarea unui job; il poti folosi in favoarea ta. Verificarea referintelor prin contactarea fostului angajator este de moda veche si nu se mai practica; foloseste-ti paginile de pe site-urile de profil pentru a aduna recomandari si laude din partea colegilor de munca si a profesorilor din facultate.

Gaseste oameni in cadrul companiei care stii ca ar putea pune o vorba buna pentru tine,” spune Laggini.

3.    Capacitatea de multitasking

De ce e important:
“Afacerile din ziua de azi inainteaza cu o viteza supersonica, iar gestionarea mai multor proiecte in acelasi timp este esentiala,” spune Susan Stern, fondator si presedinte al Stern + Associates, agentie de relatii cu publicul si comunicatii in marketing.

“Daca un individ da dovada de dorinta de a invata lucruri noi si se bucura de o munca variata, cel mai probabil este si ambitios si perseverent – doua calitati esentiale pentru succes si promovare.”

Pont:
“Nu te sfii sa ceri sarcini suplimentare si sa te oferi sa gestionezi alte aspecte ale unui proiect de care te ocupi in mod normal. Asigura-te ca managerul tau stie ca vrei sa inveti lucruri noi si ofera-te sa preiei mai multe sarcini, chiar daca acest lucru presupune sa lucrezi ore suplimentare,” spune Stern.

4.    Entuziasm si initiativa

De ce e important:
“Daca exprimi un entuziasm veritabil si iei initiativa, poti sa fii sigur ca vei fi observat si rasplatit. Fiecare afacere cauta sa-si afiseze cei mai entuziasti oameni in fata clientilor,” spune Stern.

“Luand initiativa, dai dovada de un adevarat spirit de echipa si arati faptul ca nu esti un om care se rezuma doar la sarcinile din descrierea jobului, ci ca esti dispus sa mergi departe si sa faci ce este necesar pentru ca afacerea sa aiba succes.”

Pont:
Nu uita sa spui “buna dimineata” cu veselie; cand te intalnesti cu cineva pe hol, zambeste si saluta, indeamna Stern. Este foarte important sa le oferi oamenilor incredere si un nivel de confort necesar pentru o relatie profesionala de calitate.


5.    Incadrare buna in cultura organizationala


De ce e important: Recruiterii sunt presati sa gaseasca persoana cea mai potrivita pentru companie; aplicantii sunt presati sa iasa in evidenta, in mod creativ, si sa isi demonstreze dorinta de a reusi, spune Jenny Floren, fondator si CEO la Experience Inc., comunitate online de recrutare.

“Managerii angajatori sunt interesati in mod deosebit de modul in care un candidat se va adapta la cultural lor organizationala unica.”

Pont: “Cauta diverse cai – un blog personal sau Twitter – de a livra mesajul care sa afirme ca te incadrezi perfect in cultura organizationala. Gaseste modalitati de a include exemple specifice, care sa ilustreze competentele culturale pe care le cauta angajatorii, precum flexibilitate, spirit de leadership sau munca in echipa.

Astfel, angajatorii vor fi convinsi de faptul ca esti serios si ca iti doresti cu adevarat jobul pus la bataie,” spune Floren.

Afla care sunt alte 5 motive, la fel de importante, pentru care te vor angajatorii in partea intai a articolului: De ce te vor angajatorii I.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#angajator companie angajat job cariera , #stiri Twitter