Expertii spun ca veniturile unei companii pot fi crescute folosind strategii care se concentreaza pe factorii-cheie ai business-ului.
Acestia cuprind cresterea numarului de oameni care intra, intr-un fel sau altul, in contact cu afacere ta, transformarea acestora in clienti, procesul de convingere a clientilor sa cumpere mai mult si mai des si realizarea mai multor vanzari la marje de profit mai mari.
Cresterea numarului de oameni, care intra in contact cu afacerea ta si care pot fi transformati in clienti, de-a lungul unui an, este cel mai costisitor pas, deoarece implica costuri importante de publicitate.
Iata cateva sfaturi simple si practice:
Creste pretul celui mai bine vandut produs cu 10%
O crestere de 10% la un produs sau serviciu este foarte mica, astfel incat majoritatea oamenilor nici nu o va observa.
Daca exista clienti carora nu le va conveni aceasta crestere, probabil ca nu sunt clientii pe care ti-i doresti.
Creeaza un ghid de vanzari
Editeaza un document care sa cuprinda scenarii posibile de vanzari. Acesta te va ajuta in intalnirile cu clientii, mai ales daca nu esti un vanzator innascut.
Introdu programe de loialitate
Multe din companiile care folosesc strategii de recompense gresesc atunci cand isi aleg clientii.
Pentru a avea succes, programele de recompense trebuie sa fie create pentru clientii cu adevarat loiali, care nu cauta doar sa profite de promotii.
Ofera garantii
Garantiile vor ajuta la construirea unei relatii de lunga durata cu clientii.
Vei avea de castigat daca vei oferi garantii pe care nu le poate oferi niciun alt competitor.
Nu te grabi sa apelezi la reclama platita pentru a creste numarul de potentiali clienti
Cresterea bazei de potentiali clienti este cea mai costistioare dintre strategiile de crestere a profitului. Inainte de a initia o campanie platita de publicitate, apeleaza la metodele low-cost de promovare.
Foloseste instrumente online de promovare, de la construirea unui website, pana la promovarea pe retelele de socializare online, cum ar fi Facebook sau Twitter.