Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum sa gestionezi brandul companiei pe Web

Cum sa gestionezi brandul companiei pe Web

Companiile trebuie sa faca mai mult decat sa stea cu ochii pe retelele sociale. Pentru un brand management corect, reprezentantii companiilor trebuie sa se implice in conversatii atat cu evanghelistii brandului, cat si cu detractorii acestuia. 

Prezenta pe retelele sociale este cruciala pentru imaginea unei companii, insa Twitter si Facebook nu trebuie folosite ca spatii potrivite pentru deschiderea unor magazine virtuale. Cu alte cuvinte, companiile nu trebui sa se astepte sa vanda pe Facebook.

Iata cateva din strategiile folosite in social media de specialistii in brand management.

Lasa-i pe utilizatori sa vorbeasca

Daca gasesti un post pe Twitter sau pe un blog, o poza sau un comentariu care sa spuna ceea ce ai vrea tu sa spui, foloseste-l pentru a transmite mesajul tau, mai departe.

Cititorii tai vor vedea acest gest ca pe un validator extern si vor intra mai usor in conversatie.

In al doilea rand, autorul original va fi multumit, pentru ca a fost promovat.

Unifica proprietatile digitale

O companie poate avea un website, un blog, un cont de Twitter, o pagina pe Facebook si un canal pe Youtube.

Cea mai buna abordare, potrivit specialistilor citati de Mashable.com, este unificarea identitatilor virtuale, pentru a transmite un singur mesaj. Vei evita, in acest fel, diluarea brandului.

Fara orgolii mici

Mecanismul tuturor retelelor sociale este bazat pe orgoliul utilizatorilor. Facebook mizeaza pe ego-ul utilizatorilor si pe mecanica jocului pentru a genera atasementul acestora. Userii si brandurile isi masoara succesul in numar de fani, followeri sau tweeturi preluate.

Din aceasta cauza, companiile trebuie sa aleaga cu grija persoana care se ocupa de managementul de brand pe retelele sociale. Aceasta nu trebuie sa se enerveze si trebuie sa ocoleasca tonul sarcastic, in conversatiile cu potentialii clienti.

Cunoaste-ti nisa

Companiile trebuie sa stie pe ce retele de socializare se afla potentialii clienti si sub ce forma sa le comunice informatiile importante.

Virgin America, detinuta de Richard Branson, este printre primele companii care au testat sistemul de tweet-uri promovate.

La scurt timp dupa lansarea platformei de advertising pe Twitter, grupul lui Branson si-a anuntat expansiunea in Canada, exclusiv prin tweet-urile promovate.

Reprezentantii Virgin America s-au simtit suficient de increzatori in brandul lor online, incat sa aleaga Twitter ca mediu de informare potrivit pentru marele anunt.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1509 ori
Citeste mai multe desprebrand facebook management retele sociale twitter