Construieste-ti o imagine care sa iti ajute afacerea

Miercuri, 03 Noiembrie 2010, ora 14:38
2010 citiri
Construieste-ti o imagine care sa iti ajute afacerea

Unii antreprenori investesc in companii scumpe de PR, sperand intr-o promovare cat mai acerba a stirilor despre companiile lor. Altii folosesc strategiile de guerilla marketing pentru a capta atentia clientilor. Indiferent de metodele folosite, cu totii urmaresc acelasi lucru: construirea unui brand vizibil.

Social media au permis antreprenorilor sa devina cunoscuti, sa fie in permanenta comunicare cu cei care-i urmaresc si sunt interesati de ceea ce ofera acestia precum si sa construiasca relatii pe scara globala.

Ca si antreprenor, ai nevoie de toate acestea pentru a-ti construi brandul.

Trebuie sa devii expert intr-un domeniu ce are legatura cu afacerea ta

Antreprenorii care cauta sa castige atentia presei, sa atraga noi clienti si sa-si construiasca afacerea ar trebui sa se concentreze asupra modului in care ar putea deveni experti in domeniul in care activeaza.

Evita sa stabilesti o expertiza care este irelevanta misiunii companiei, obiectivelor stabilite si viziunii, deoarece iti vei pierde timpul. Probabil daca detii o casa de discuri nu este relevant sa devii expert in nutritie.

Construieste un site sau un blog cu numele tau

Atat mass-media cat si clientii apeleaza la motoarele de cautare pentru a te descoperi, sa poata comunica cat mai bine cu tine si, eventual sa poata face afaceri cu tine sau sa te intervieveze.

Tocmai de aceea trebuie sa-ti achizitionezi un nume de domeniu cu numele tau complet.

Dezvolta-ti un website care sa aiba numele tau, ca domeniu, si vei iesi printre primele rezultate, pe Google.

Dupa ce ai cumparat numele de domeniu, adauga logo-ul, o scurta prezentare, adresa de mail, sau link-uri (Facebook, LinkedIn, Twitter).

In acest fel oamenii pot lua legatura cu tine prin diferite modalitati.

Revendica-ti numele de domeniu inainte ca altcineva sa o faca.

Invata cum poti deveni o sursa mai buna

Afla care sunt sursele mass-media pe care publicul le citeste, studiaza tipurile de continut pe care acestea le furnizeaza si stabileste ce ar trebui sa incluzi mai exact intr-un pitch.

Trimite raspuns prin e-mail la unul din articolele publicate de catre jurnalisti, cu specificatia ca esti dispus sa comentezi asupra articolelor viitoare.

In momentul in care un jurnalist iti trimite un e-mail sau te suna pentru un interviu, raspunde in cel mai scurt timp posibil deoarece acestia au un deadline, de obicei, pe care trebuie sa-l respecte.

Raspunde cat mai bine la intrebarile puse si asigura-te ca mesajul tau ajunge unde trebuie.

Cand esti intervievat de mass-media, ai posibilitatea sa-ti promovezi compania prin intermediul unor informatii care contribuie la construirea atat a brand-ului personal cat si a celui a companiei.

Odata ce interviul este complet, trimite un e-mail in care sa-i intrebi daca au intrebari suplimentare, si asigura-te ca articolul cuprinde prezentarea si poza ta. 

Dezvolta brandul prin intermediul networkingului


Trebuie sa tii legatura cu alti antreprenori din industria in care activezi prin intermediul retelelor sociale.

Networkingul este una dintre cele mai cunoscute cai de a deveni cunoscut in industria in care activezi.

Construind relatii cu oamenii care fac parte din publicul tau, ajuti la cresterea afacerii si iti asiguri branduirea pe termen lung.

Cele 4 reguli ale networking-ului pe care trebuie sa le ai permanent in minte sunt reciprocitatea, ajutorul, targetarea si reconectarea.

Reciprocitate: in afaceri, trebuie sa stabilesti relatii de pe urma carora sa beneficieze toate partile implicate, asigurandu-te ca tu nu castigi mai mult decat cealalta parte.

Ajutorul: ajuta pe cineva, fara sa ii ceri ceva in schimb. Acest lucru face oamenii sa te sustina.

Targetare: fii foarte specific, cu tipurile de oameni cu care interactionezi, cu scopul de a economisi timp si de a atrage oamenii potriviti brand-ului tau.

Reconectarea:  nu pierde niciodata legatura cu oamenii importanti.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...
#afacere, #brand, #expert, #promovare , #stiri Twitter