Comunicare business de succes, in social media

Miercuri, 07 Iulie 2010, ora 12:59
1679 citiri
Comunicare business de succes, in social media

Retelele sociale ofera oportunitatea de a te conecta cu profesionisti din industria care te intereseaza, de la care poti afla informatii importante pentru business-ul tau. Comunicarea prin social media vine si cu o serie de riscuri: daca gresesti mesajul, poti indeparta potentiali clienti sau poti sa pierzi sanse de dezvoltare, in cariera. 

Iata cateva directii pentru o comunicare de succes in mediul retelelor sociale.

Cunoaste natura fiecarei platforme

Prin intermediul Facebook, LinkedIn, Twitter suntem conectati cu diferite persoane, de la colegi de scoala, colegi de munca, prieteni, cunostinte, pana la utilizatori pe care nu ii cunoastem personal, dar carora le apreciem ideile.

Este important sa intelegi natura fiecarei platforme, dar si tipul de relatie pe care o ai cu o anumita persoana, inainte de a cauta sa obtii un castig profesional din aceasta legatura.

Intelege ca fiecare retea sociala are o reputatie anume si respecta modul in care oamenii utilizeaza acele site-uri.

Linkedin este un site business, in timp ce Twitter este mai “lejer”, amestecand continutul profesional cu cel personal.

Sa adaugi o cunostinta profesionala ca prieten pe Facebook poate fi nepotrivit.

Personalizeaza totul

Daca dai o nota de originalitate mesajelor pe retelele sociale demonstrezi ca pui pret pe legatura ta cu ceilalti utilizatori.

Oamenii se simt neimportanti atunci cand primesc un mesaj  lipsit de originalitate, trimis la toata lista.

Cand ceri o recomandare pe Linkedin, personalizeaza cererea, astfel incat sa evidentiezi cat de importanta este pentru tine acea recomandare.

Pentru noile conexiuni, trimite un mesaj prin care sa explici motivul pentru care doresti sa ai o legatura directa cu persoana respectiva.

Abordeaza subiecte comune legate de cariera si evita sa intrebi direct care este activitatea desfasurata de companie.

Fii explicit in cerinte

Cand abordezi pe cineva prin intermediul retelelor sociale, asigura-te ca stii ce iti doresti sa obtii de la interactiunea cu respectiva persoana si adreseaza intrebari specifice, pentru a demonstra ca te-ai documentat.

Mesajele cel mai des intalnite sunt cele care cer un sfat sau mai multe detalii despre un anume job, insa au devenit atat de banale incat este dificil sa mai primesti un raspuns relevant.

Lucrurile importante trebuie discutate personal

Interactiunea “fata in fata” este cea mai propice pentru initierea unei relatii profesionale de succes, de aceea conversatiile pe Twitter sau Linkedin trebuie continuate in realitate.

Intalnirile personale permit realizarea unei legaturi mai puternice decat schimbul de mesaje online.

Elemente importante ca limbajul corporal, contactul vizual sau tonul vocii, care sunt prezente in interactiunea nemijlocita, stabilesc un raport si construiesc o legatura.

Cand intalnirea fizica nu este posibila, poti apela si la Skype.

Cand intalnesti pe cineva prin intermediul retelelor sociale, intreaba care este metoda preferata de a fi contactat.

Unii prefera e-mail-urile, altii conversatiile la telefon sau intalnirile la o cafea.

Invata sa multumesti

Arata-ti aprecierea cand cineva face un lucru pentru tine.

Fie ca inseamna sa raspunzi la cateva intrebari, fie ca dai un retweet sau te conectezi cu unul din prietenii respectivei persoane, va fi mereu o idee buna sa iti exprimi aprecierea.

Este deosebit de important sa urmaresti o persoana dupa ce aceasta ti-a dat un sfat.

Oricui ii place sa se simta util, de aceea trebuie sa le arati ca sfatul ti-a fost de folos.

Pastreaza legaturile

Specialistii in HR te sfatuiesc sa dai cate un mesaj persoanelor care se afla in retelele tale sociale.

Incearca sa ii saluti din cand in cand si sa contribui la lucrurile care crezi ca ar avea valoare petru ei.

Networking-ul are doua taisuri, de aceea trebuie sa iti dai seama ca cea mai importanta, in acest context, este reputatia ta.

#business, #comunicare, #interactiune, #retele, #sociale , #stiri Twitter