Cele mai bune retele sociale pentru antreprenori

Marti, 26 Octombrie 2010, ora 17:20
2839 citiri
Cele mai bune retele sociale pentru antreprenori

In momentul in care decid sa se lanseze in mediul online, micii intreprinzatori trebuie sa fie constienti ca nu orice retea sociala poate aduce beneficii companiei lor. De aceea, retelele sociale trebuie sa reflecte nevoile companiei, profilul acesteia si tipul de produse pe care le comercializeaza, potrivit mashable.com.

Cele mai eficiente platforme sociale pentru debutul antreprenorilor in mediul online sunt:

Facebook & Twitter

Aceste doua platforme, arhicunoscute de micii intreprinzatori, au devenit punctul de plecare al oricarui business care doreste sa se faca cunoscut in mediul online si sa interactioneze neconventional cu clientii sai.

Recomandarea specialistilor ramane Twitter.

Serviciul de microblogging permite companilor stabilirea unor relatii rapide si eficiente cu clientii si dezvoltarea afacerilor.

Prin acest tip de comunicare, afacerile isi umanizeaza brandurile, facandu-le sa para mai abordabile.

Twitter este o modalitate simpla de a posta mesaje online.

Este si o metoda eficienta pentru companii, cu conditia ca acestea sa selecteze cu atentie persoanele pe care le vizeaza, pentru a fi la curent cu ultimele informatii.

Astfel, companiile pot urmari marile trusturi internationale de media, precum BBC sau CNN, sau sa se aboneze la fluxul de stiri oferit de prima agentie de stiri postata exclusiv pe Twitter.

Twitter este accesibil si de pe un smartphone. Exista o interfata Web pentru telefoanele mobile, insa cea mai buna solutie ramane instalarea unei aplicatii pe telefonul mobil: Twitterfon, Twitterterrific pentru iPhone, TwitterBerry pentru utilizatorii de Blackberry.

Spre deosebire de alte site-uri sociale, Twitter este usor de configurat, fiind o adevarata afacere in mediul online pentru micii intreprinzatori.

Youtube

Intreprinderile mici pot utiliza Youtube atat pentru postarea discursurilor cat si a tutorialelor sau a documentarelor.

De asemenea, directorii executivi ai companiilor pot aparea in conferinte, seminarii sau prezentari pe Youtube si, astfel, isi pot promova compania.

In noiembrie 2008, Youtube a depasit Yahoo, clasandu-se pe locul doi in SUA ca motor de cautare, dupa Google.

Cu toate ca micii antreprenori pot beneficia de o interfata mai atragatoare si preturi mai mici pe alte site-uri ca Vimeo sau Blip.tv, YouTube ofera vizibilitate, familiaritate si o audienta masiva.

Twitpic

Exista o multitudine de servicii de impartasire a fotografiilor, insa cel mai popular este TwitPic.

Traficul de poze pe Twitter poate fi o modalitate foarte buna de prezentare a produselor.

Cu TwitPic nu vei da gres, intrucat serviciul este usor de utilizat.

Utilizatorii trebuie sa se conecteze prin intermediul Twitter oAuth si sa incarce fotografiile intr-o caseta de prezentare.

Foursquare

Reteaua de socializare mobila permite utilizatorilor sa impartaseasca locatiile vizitate si sa-si atribuie bonusuri sub forma de “puncte” si “insigne”.

Userii pot trimite recomandari cu privire la diferite locatii cum ar fi happy hours, reduceri care nu trebuie ratate sau dimpotriva, ce trebuie evitat.

Avantajul major pentru companii este reprezentat de extinderea retelei care permite firmelor sa afle informatii pretioase asupra locurilor pe care consumatorii lor le frecventeaza.

Desi exista cateva servicii de geolocatie, cum ar fi Facebook Places, Foursquare ramane inca cea mai buna varianta atat pentru companiile mari cat si pentru micii intreprinzatori, potrivit mashable.com.

Tumblr

Tumblr este una din cele mai populare platforme de blogging.

Pentru a construi un blog “corporate”, ai nevoie de continut convingator si bineinteles de o platforma de blogging.

Tumblr face blogging-ul aproape la fel de usor ca tweeting-ul si pune accent pe aspectele sociale.

Interfata este usor de utilizat, astfel incat in cateva secunde un utilizator poate posta un text, o fotografie, un video, un link sau un fisier audio.

Tweetdeck

Tweetdeck reprezinta o aplicatie desktop pentru administrarea conturilor din retelele sociale.

Interfata este usor de utilizat si permite userilor sa personalizeze cu usurinta ceea ce vad in fiecare coloana : updates, mesaje directe, raspunsuri.

Aplicatia este gratuita si permite utilizatorilor sa se conecteze pe Facebook, Twitter, Buzz Google, LinkedIn si MySpace, toate intr-un singur loc.

De asemenea, Tweetdeck este disponibila si pentru Android.

Kickstarter

Este solutia ideala pentru intreprinderile mici in cautare de finantare.

Proiectul opereaza pe modelul “totul sau nimic”.

Astfel, managerii de proiect  isi aleg un obiectiv si un termen limita, iar daca proiectul nu este finantat in totalitate pana la sfarsitul termenului, acestia pierd banii investiti.

Intreprinderile mici pot beneficia de acest proiect atata timp cat vin cu un plan de afaceri bine organizat.

Cu ajutorul Kickstarter, poti obtine fondurile necesare prin intermediul unor donatii de la publicul larg.

In schimb cei care investesc in ideea ta obtin anumite beneficii.

De exemplu, daca tiparesti o carte poti promite ca vei expedia acea carte celor care au donat pentru realizarea proiectului tau.

Un alt exemplu de proiect in curs de derulare este achizitionarea de echipamente pentru a produce sapun din laptele de oaie.

Antreprenorul care a lansat ideea detinea deja turma de oi, insa era in cautarea unor fonduri pentru a plati pentru o extindere a afacerii sale pentru productia de sapun.

Proiectul a atras deja 16 sustinatori pentru a indeplini obiectivul de 500$.

Din fiecare proiect dus pina la capat Kickstarter obtine 5% din fondurile obtinute.

Alte sugestii pentru obtinerea de fonduri mai sunt InvestedIn si IndieGoGo.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#antreprenori, #blogging, #business, #companie, #facebook, #platforme, #retele, #sociale, #twitter, #youtube , #stiri Twitter