Afacerea Twitter: cum se fac bani din vorbe

Luni, 12 Iulie 2010, ora 00:52
4653 citiri
Afacerea Twitter: cum se fac bani din vorbe

In martie 2006, Jack Dorsey, creatorul Twitter, publica primul tweet din istorie, inaugurand astfel cel mai important serviciu de microblogging de pana acum. La patru ani de atunci, 190 de milioane de utilizatori au ajuns sa isi impartaseasca gandurile in 140 de caractere.

In urma cu cateva zile, oficialii Twitter au anuntat lansarea serviciului de oferte speciale, care ofera utilizatorilor informatii despre produse si servicii cu pret exclusiv, promovate contra cost.

Modelul de business al Twitter se bazeaza pe principiul "pasilor marunti", pentru a evita pierderea utilizatorilor, asa cum s-a intamplat in cazul Facebook.

Facebook, cea mai mare retea de socializare din lume, cu peste 500 de milioane de utilizatori, a fost criticata pentru incercarea de a face bani, cu orice pret, chiar daca asta inseamna furnizarea informatiilor private ale utilizatorilor catre advertiseri.

Beneficiind de exemplul dat de semi-esecul Facebook, Twitter plaseaza utilizatorii pe primul loc. Banii au venit pana acum in principal de la investitori.

Cea mai recenta infuzie de 100 de milioane de dolari a ridicat valoarea estimata a companiei la 1 miliard de dolari.

In urma cu cateva luni, Twitter a introdus Promoted Tweets si Promoted Trends.

Principiul pe care il foloseste Promoted Trends nu este foarte complicat: in functie de context, cu cat un subiect platit va fi mai interesant pentru utilizatori, cu atat va urca mai sus in topul celor mai populare subiecte.

Primul astfel de trend promovat a fost cumparat de Disney pentru a face reclama filmului animat "Toy Story 3".

Tweet-urile platite sunt mai targetate. Daca un utilizator cauta mesajele care contin cuvantul "cafea", vor primi in lista de rezultate un tweet platit de Starbucks, care arata la fel ca celelalte tweeturi.

Strategia Twitter in dezvoltarea celor doua servicii a fost bazata pe ideea ca anunturile platite nu trebuie sa fie deranjante pentru useri.

Succesul modelului de afaceri nu va fi vizibil pana la inceputul anului 2011, spun reprezentantii Twitter, care mai afirma ca feedbackul de pana acum a fost extrem de pozitiv.

"Daca serviciile Twitter vor avea succes, advertiserii vor incepe sa tinteasca, nu oameni, ci conversatii".

#afaceri, #model, #promovare, #tweet, #twitter , #stiri Twitter