Lectie de branding: De ce a esuat Ronald McDonald pe Twitter

Luni, 03 Noiembrie 2014, ora 08:29
3696 citiri
Lectie de branding: De ce a esuat Ronald McDonald pe Twitter

Ronald McDonald trebuie sa fie chiar un personaj simpatic pentru clientii McDonalds, cu parul sau roscat, nasul borcanat, fata pictata si costumul galben de toata frumusetea. Nu insa si pentru utilizatorii Twitter, unde prezenta lui Ronald a starnit o multime de critici si atacuri la adresa companiei.

Ideea care a stat in spatele introducerii lui Ronald McDonald in reteaua Twitter a fost ca personajul sa promoveze brandul intr-un mod atractiv.

Tot ce a atras pana acum Ronald a fost insa o serie de critici si eventuale, dar rare impresii pozitive ale unor consumatori.

Aceasta, in mare parte si datorita unei proaste gestionari a contului din retea in raport cu brandul companiei si evenimentele sociale care se desfasoara sub numele sau, precizeaza redactorii revistei Forbes.

De ce ai uri un clovn?

Ei bine, aici lucrurile devin intr-adevar serioase, atata vreme cat Ronald Mc Donald a fost magnetul pentru toate acuzele posibile si imposibile aduse companiei care l-a creat: de la riscul de obezitate dat de consumul produselor McDonalds, la modul de sacrificare al animalelor vii si pana la platirea unor salarii mizere pentru angajatii din lanturile de restaurante si taxarea ilegala a acestora pentru uniformele de lucru.

Cam toate aceste lucruri i-au fost imputate mascotei McDonalds de utiliuzatorii Twitter. In replica, Ronald nu a putut aduce niciun argument valabil.

Campanie haotica

Pentru inceput, Ronald McDonald are pe Twitter doar un hashtag si nu un cont @RonaldMcDonald, lucru care limiteaza destul de mult apropierea fata de public si controlul fluxului.

Ce-i drept, se gasise deja cineva care crease un cont pe numele sau si inca unul completat cu RealRonaldMcDonald. Cel mai probabil acestea apartin unei persoane care spera si acum sa obtina bani pentru a le ceda companiei McDonalds.

Insa nici acest lucru nu era un impediment major. Mc Donalds putea sa cumpere conturile sau sa creeze un cont cu o denumire usor diferita.

In al doilea rand, McDonalds a redus in Twitter rolul lui Ronald doar la cel al unui clovn care te asteapta in restaurantele sale. Prea putine informatii despre campaniile caritabile desfasurate prin intermediul fundatiei Ronald McDonald House Charities apar in retea, iar difuzarea acestora este si ea facuta fara vreo noima.

Evolutia clovnului McDonalds in reteaua Twitter pare si ea la fel de dezordonata ca a unui confrate din arena de circ. Fara o agenda publica si o strategie bine pusa la punct, mascota a fost impinsa in vizite la scoli, lucru care a starnit furia celor care blameaza fast-food-ul pentru efectele asupra sanatatii. In plus, Ronal McDonald este singur in arena Twitter, luand suturi cu duiumul si in contul companiei mama, al carei cont @McDonalds este inactiv.

Solutia adoptata intr-un final de cate companie a fost sa schimbe "domiciliul" mascotei de pe Twitter pe Instagram dupa sase luni in care clovnul a fost tavalit si "sfasiat" de catre utilizatorii Twitter.

#clovn Ronald McDonald, #campanie Twitter, #McDonalds branding , #Management