Turismul de evenimente, mai profitabil decat cel clasic

Luni, 11 Martie 2013, ora 07:09
6982 citiri
Turismul de evenimente, mai profitabil decat cel clasic
Turismul de evenimente, o piata de 700 milioane de euro anual. Sursa foto: Markete.ro

Turismul de evenimente reprezinta cel mai profitabil segment al acestei industrii din Romania. In momentul de fata, vorbim despre o piata de 700 milioane de euro, cu un potential de doua miliarde de euro, conform specialistilor.

Pentru profesionistii specializati cu terminologia, industria se numeste MICE, adica Meetings - Incentives - Conventions - Exhibitions si reprezinta o veritabila mina de aur. MICE inseamna turismul de business, care inglobeaza toate conferintele, intalnirile, congresele, team building-urile si deplasari de training.

Piata ajunge la minim 700 milioane de euro anual, iar potentialul sau depaseste doua miliarde de euro, potrivit estimarilor Asociatiei Profesionistilor din Industria de Evenimente din Romania (APIER).

Sursa foto: Markete.ro.

Din punct de vedere statistic, mai mult de 50% din incasarile totale din turism ale Romaniei vin din industria MICE, mentioneaza un studiu realizat de Markete.ro, firma infiintata de antreprenorii Traian Badulescu si Cosmin Ivan. Datorita turismului de evenimente, bugetul mediu alocat pe noapte de cazare va creste cu aproximativ 20%, mentioneaza sursa amintita.

Turismul de evenimente, o mina de aur

La ora actuala, in Romania exista mai multe tipuri de turism, printre care pot fi amintite cel de relaxare, cultural, sportiv, social si sociologic, stiintific, politic, de afaceri si de evenimente, dar singurul segment cu un potential imens si inca neexploatat ramane MICE, subliniaza autorii studiului.

"Turismul de evenimente este un domeniu prin excelenta dinamic in toata lumea. In ultimii 15-20 de ani, circulatia turistica mondiala are din ce in ce mai des drept motivatie deplasarea individuala sau de grup, in scopul participarii la congrese si conferinte internationale, expozitii si targuri specializate, forumuri de afaceri, sesiuni de training si programe de Team Building sau calatorii de stimulare a angajatilor.

Organizarea profesionista de evenimente poate fi considerata, pe drept cuvant, ca fiind componenta cea mai eficienta si mai profitabila din turism", spune prof. univ. dr. Gabriela Stanciulescu, din cadrul Academiei de Studii Economice.

Sursa foto: Markete.ro.

Practic, turismul de evenimente asigura legatura intre lumea corporatista si a organizatiilor cu jucatorii din sfera de travel. Agentiile de turism sunt constiente de importanta acestei nise, mai ales ca toti clientii de business sunt mai putin interesati de pret, punand accest mai degraba pe rapiditatea, calitatea si eficienta serviciilor.

Tocmai din aceasta cauza, in prezent, sectorul de turism de conferinte si congrese reprezinta aproximativ 40% din activitatea multor agentii de turism. Totusi, turismul de afaceri ramane si o provocare pentru jucatorii de pe piata de profil, pentru ca implica un nivel mult mai mare de flexibilitate, deoarece multe deplasari pot interveni de la o zi la alta. Clientii stabilesc destinatia, de multe ori, spontan, si vor cea mai buna cazare.

Sursa foto: Markete.ro.

"Exista mai multe feluri de turism de afaceri: deplasari individuale, deplasari de grup, deplasari cu ocazia unor evenimente (domeniul M.I.C.E. - Meetings - Incentives - Conventions - Exhibitions, mai precis targuri, expozitii, conferinte, congrese, incentive-uri), team building-uri si deplasari de training. Un domeniu aparte al turismului de afaceri este cel de incentive", mentioneaza studiul Markete.ro.

Incentive-urile reprezinta calatorii care au ca scop recompensarea personalului unei firme sau a partenerilor unei firme, in cadrul carora pot avea loc si team building-uri sau alte activitati.

Time is money

Tot conceptul porneste de la ideea ca demnitarul aflat intr-o calatorie in interes de serviciu, dupa ce isi rezolva prioritatile de pe agenda zilnica, are si timp liber. Pentru ca vorbim despre demnitari, ambasadori si oameni care se deplaseaza in interes de afaceri, bugetul pe care acestia sunt dispusi sa il acorde relaxarii poate fi unul considerabil.

Din aceasta cauza, clientilor de business care ajung in Bucuresti, li se ofera postururi sau pretururi ale Capitalei, dar si vizitarea imprejurimilor Bucurestiului, deplasari pe Valea Prahovei, ori destinatii mai indepartate (Delta Dunarii, Bucovina). Pentru ca timpul inseamna bani, mai ales in lumea afacerilor, demnitarii dornici de relaxare sunt dispusi sa se deplaseze cu avionul si aleg cele mai bune hoteluri.

Sursa foto: Markete.ro.

Un delegat la o conferinta echivaleaza cu cinci turisti

Agentiile de turism si toti actorii implicati in industria de conferinte si evenimente sunt obligati sa se adapteze nevoilor clientilor. Din aceasta cauza, industria se afla intr-o perpetua schimbare pe plan mondial. De exemplu, in 1980, in Londra erau sali de conferinte care nu aveau toalete pentru femei. Motivul? Sexul feminin era cvasiabsent in industria M.I.C.E. In prezent, femeile au devenit mult mai puternice in sectorul economic, povestesc membrii fondatori Markete.ro.

Pe de alta parte, acum se tine cont mult de diversitatea culturala si de echilibrul serviciu-familie. Multi participanti la conferinte doresc sa-si aduca rudele cu ei ceea ce implica dezvoltarea pachetelor turistice aditionale reuniunilor. Ca atare, tour-operatorii trebuie sa incurajeze delegatii in a opta pentru mici tururi si excursii. Acest aspect constituie o mare oportunitate pentru destinatii speciale precum Romania.

Sursa foto: Markete.ro.

"Ca sa va dati seama mai bine ce presupune acest lucru: un delegat la o conferinta echivaleaza cu 5 turisti de leisure! Uneori, evenimentele din Romania pot constitui, pentru multi, unica oportunitate de a cunoaste si de a vizita tara noastra", spune Badulescu, managing partner Markete.ro.

Romania, pe harta turismului business to business

In acest an va fi organizata cea de-a doua editie a targului de turism business to business MicePRO - dedicat industriei M.I.C.E. Evenimentul va avea loc la Willbrook Platinum Business & Convention Center, intre 8 si 10 noiembrie 2013. Organizatorul principal este APIER - Asociatia Profesionistilor din Industria de Evenimente din Romania.

APIER se ridica la plaseaza cu succes alaturi de nume grele din industria de profil, cum ar fi ICCA (International Congress and Convention Association), Site (Society of Incentive and Travel Executives), MPI (Meetings Professionals International) sau IAPCO (International Association of Professional Congress Organizers).

Sursa foto: Markete.ro.

"APIER s-a nascut pentru a acoperi o nevoie existenta si evidenta: nevoia de transparenta si de a dezvolta cai de comunicare si afaceri in cadrul industriei de evenimente din aceasta parte a Europei. MICEPRO vine cu un portal dedicat, un catalog de nisa si un targ, care sa reuneasca anual profesionistii si clientii din domeniu din Europa Centrala, de Est si Sud Est.

Oferim cadrul si toate conditiile necesare dezvoltarii relatiilor de afaceri intre partenerii din tarile mentionate, la un standard ridicat, astfel incat sa intarim convingerea tuturor membrilor ca fac parte dintr-un Club Select de Profesionisti", subliniaza Valentin Constantin, presedintele APIER.

Sursa foto: Markete.ro.

Ce actualizări aduce Apple pentru noua tabletă iPad Air
Ce actualizări aduce Apple pentru noua tabletă iPad Air
Apple se pregătește să lanseze o nouă generație de iPad Air, care, pentru prima dată, va include două dimensiuni diferite, urmând exemplul liniei iPad Pro. Potrivit ultimelor rapoarte,...
Utilizatorii Samsung Galaxy au semnalat probleme cu aplicația YouTube. Care este cauza
Utilizatorii Samsung Galaxy au semnalat probleme cu aplicația YouTube. Care este cauza
YouTube a implementat recent un nou codec destinat îmbunătățirii eficienței compresiei video, dar această schimbare a generat probleme pentru utilizatorii de dispozitive mai vechi, inclusiv...
#turism evenimente, #turism afaceri, #industria MICE, #incasari MICE, #destinatii turistice romania , #Turism in Romania