Turismul de evenimente, mai profitabil decat cel clasic

Luni, 11 Martie 2013, ora 07:09
7412 citiri
Turismul de evenimente, mai profitabil decat cel clasic
Turismul de evenimente, o piata de 700 milioane de euro anual. Sursa foto: Markete.ro

Turismul de evenimente reprezinta cel mai profitabil segment al acestei industrii din Romania. In momentul de fata, vorbim despre o piata de 700 milioane de euro, cu un potential de doua miliarde de euro, conform specialistilor.

Pentru profesionistii specializati cu terminologia, industria se numeste MICE, adica Meetings - Incentives - Conventions - Exhibitions si reprezinta o veritabila mina de aur. MICE inseamna turismul de business, care inglobeaza toate conferintele, intalnirile, congresele, team building-urile si deplasari de training.

Piata ajunge la minim 700 milioane de euro anual, iar potentialul sau depaseste doua miliarde de euro, potrivit estimarilor Asociatiei Profesionistilor din Industria de Evenimente din Romania (APIER).

Sursa foto: Markete.ro.

Din punct de vedere statistic, mai mult de 50% din incasarile totale din turism ale Romaniei vin din industria MICE, mentioneaza un studiu realizat de Markete.ro, firma infiintata de antreprenorii Traian Badulescu si Cosmin Ivan. Datorita turismului de evenimente, bugetul mediu alocat pe noapte de cazare va creste cu aproximativ 20%, mentioneaza sursa amintita.

Turismul de evenimente, o mina de aur

La ora actuala, in Romania exista mai multe tipuri de turism, printre care pot fi amintite cel de relaxare, cultural, sportiv, social si sociologic, stiintific, politic, de afaceri si de evenimente, dar singurul segment cu un potential imens si inca neexploatat ramane MICE, subliniaza autorii studiului.

"Turismul de evenimente este un domeniu prin excelenta dinamic in toata lumea. In ultimii 15-20 de ani, circulatia turistica mondiala are din ce in ce mai des drept motivatie deplasarea individuala sau de grup, in scopul participarii la congrese si conferinte internationale, expozitii si targuri specializate, forumuri de afaceri, sesiuni de training si programe de Team Building sau calatorii de stimulare a angajatilor.

Organizarea profesionista de evenimente poate fi considerata, pe drept cuvant, ca fiind componenta cea mai eficienta si mai profitabila din turism", spune prof. univ. dr. Gabriela Stanciulescu, din cadrul Academiei de Studii Economice.

Sursa foto: Markete.ro.

Practic, turismul de evenimente asigura legatura intre lumea corporatista si a organizatiilor cu jucatorii din sfera de travel. Agentiile de turism sunt constiente de importanta acestei nise, mai ales ca toti clientii de business sunt mai putin interesati de pret, punand accest mai degraba pe rapiditatea, calitatea si eficienta serviciilor.

Tocmai din aceasta cauza, in prezent, sectorul de turism de conferinte si congrese reprezinta aproximativ 40% din activitatea multor agentii de turism. Totusi, turismul de afaceri ramane si o provocare pentru jucatorii de pe piata de profil, pentru ca implica un nivel mult mai mare de flexibilitate, deoarece multe deplasari pot interveni de la o zi la alta. Clientii stabilesc destinatia, de multe ori, spontan, si vor cea mai buna cazare.

Sursa foto: Markete.ro.

"Exista mai multe feluri de turism de afaceri: deplasari individuale, deplasari de grup, deplasari cu ocazia unor evenimente (domeniul M.I.C.E. - Meetings - Incentives - Conventions - Exhibitions, mai precis targuri, expozitii, conferinte, congrese, incentive-uri), team building-uri si deplasari de training. Un domeniu aparte al turismului de afaceri este cel de incentive", mentioneaza studiul Markete.ro.

Incentive-urile reprezinta calatorii care au ca scop recompensarea personalului unei firme sau a partenerilor unei firme, in cadrul carora pot avea loc si team building-uri sau alte activitati.

Time is money

Tot conceptul porneste de la ideea ca demnitarul aflat intr-o calatorie in interes de serviciu, dupa ce isi rezolva prioritatile de pe agenda zilnica, are si timp liber. Pentru ca vorbim despre demnitari, ambasadori si oameni care se deplaseaza in interes de afaceri, bugetul pe care acestia sunt dispusi sa il acorde relaxarii poate fi unul considerabil.

Din aceasta cauza, clientilor de business care ajung in Bucuresti, li se ofera postururi sau pretururi ale Capitalei, dar si vizitarea imprejurimilor Bucurestiului, deplasari pe Valea Prahovei, ori destinatii mai indepartate (Delta Dunarii, Bucovina). Pentru ca timpul inseamna bani, mai ales in lumea afacerilor, demnitarii dornici de relaxare sunt dispusi sa se deplaseze cu avionul si aleg cele mai bune hoteluri.

Sursa foto: Markete.ro.

Un delegat la o conferinta echivaleaza cu cinci turisti

Agentiile de turism si toti actorii implicati in industria de conferinte si evenimente sunt obligati sa se adapteze nevoilor clientilor. Din aceasta cauza, industria se afla intr-o perpetua schimbare pe plan mondial. De exemplu, in 1980, in Londra erau sali de conferinte care nu aveau toalete pentru femei. Motivul? Sexul feminin era cvasiabsent in industria M.I.C.E. In prezent, femeile au devenit mult mai puternice in sectorul economic, povestesc membrii fondatori Markete.ro.

Pe de alta parte, acum se tine cont mult de diversitatea culturala si de echilibrul serviciu-familie. Multi participanti la conferinte doresc sa-si aduca rudele cu ei ceea ce implica dezvoltarea pachetelor turistice aditionale reuniunilor. Ca atare, tour-operatorii trebuie sa incurajeze delegatii in a opta pentru mici tururi si excursii. Acest aspect constituie o mare oportunitate pentru destinatii speciale precum Romania.

Sursa foto: Markete.ro.

"Ca sa va dati seama mai bine ce presupune acest lucru: un delegat la o conferinta echivaleaza cu 5 turisti de leisure! Uneori, evenimentele din Romania pot constitui, pentru multi, unica oportunitate de a cunoaste si de a vizita tara noastra", spune Badulescu, managing partner Markete.ro.

Romania, pe harta turismului business to business

In acest an va fi organizata cea de-a doua editie a targului de turism business to business MicePRO - dedicat industriei M.I.C.E. Evenimentul va avea loc la Willbrook Platinum Business & Convention Center, intre 8 si 10 noiembrie 2013. Organizatorul principal este APIER - Asociatia Profesionistilor din Industria de Evenimente din Romania.

APIER se ridica la plaseaza cu succes alaturi de nume grele din industria de profil, cum ar fi ICCA (International Congress and Convention Association), Site (Society of Incentive and Travel Executives), MPI (Meetings Professionals International) sau IAPCO (International Association of Professional Congress Organizers).

Sursa foto: Markete.ro.

"APIER s-a nascut pentru a acoperi o nevoie existenta si evidenta: nevoia de transparenta si de a dezvolta cai de comunicare si afaceri in cadrul industriei de evenimente din aceasta parte a Europei. MICEPRO vine cu un portal dedicat, un catalog de nisa si un targ, care sa reuneasca anual profesionistii si clientii din domeniu din Europa Centrala, de Est si Sud Est.

Oferim cadrul si toate conditiile necesare dezvoltarii relatiilor de afaceri intre partenerii din tarile mentionate, la un standard ridicat, astfel incat sa intarim convingerea tuturor membrilor ca fac parte dintr-un Club Select de Profesionisti", subliniaza Valentin Constantin, presedintele APIER.

Sursa foto: Markete.ro.

Satele românești, lovite de ordonanța "trenuleț". Fără bani, muncitorii care lucrau la drumuri și canalizări au oprit treaba
Satele românești, lovite de ordonanța "trenuleț". Fără bani, muncitorii care lucrau la drumuri și canalizări au oprit treaba
Din cauza Ordonanței "trenuleț", satele din România se dezvoltă cu dificultate. Investițiile esențiale care ar putea îmbunătăți condițiile de trai ale oamenilor sunt afectate de lipsa...
Descoperă consumabilele din hârtie igienice: prosoape pliate, hârtie igienică și role de prosop hârtie
Descoperă consumabilele din hârtie igienice: prosoape pliate, hârtie igienică și role de prosop hârtie
Într-o lume în care igiena și curățenia sunt priorități esențiale, alegerea consumabilelor de hârtie corecte este crucială. Indiferent dacă sunteți proprietar de afacere sau...
#turism evenimente, #turism afaceri, #industria MICE, #incasari MICE, #destinatii turistice romania , #Turism in Romania

Curs valutar

1 EUR = 4.9763 RON

-0.0005

1 USD = 4.7792 RON

0.0183
  1. Putin lovește dur o bancă occidentală, cu filială și în România: Impune daune colosale de miliarde
  2. Marile bănci internaționale au început să se teamă de o posibilă depreciere a leului românesc. Cum arată următoarea perioadă pentru România, conform piețelor globale
  3. Schimbări masive pentru băncile românești în 2025. Cum vor fi afectate direct conturile românilor și modul în care aceștia tranzacționează bani
  4. SUA strâng lațul în jurul lui Putin: America lovește două mari puteri prietene cu Rusia
  5. Cum amenință un om întreaga Europă: Una din cinci mașini de pe continent în mare pericol
  6. O mare putere se pregătește de cea mai grea lovitură a lui Trump: Surpriza neașteptată a președintelui SUA
  7. Paradoxul reducerii banilor cash în România. Avem în piață de 4 ori mai mult numerar decât în anii 2000
  8. Bitcoin a crescut spectaculos după ce s-a zvonit că Donald Trump ar putea semna un ordin executiv
  9. Lovitură pentru mașinile electrice. Vânzările au căzut, ce se întâmplă: S-a găsit cauza
  10. Constructorul auto european care recheamă la service aproape 100.000 de mașini. Ce modele sunt vizate și care este riscul pentru șoferi