Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Targul de Turism: Romania a vandut peste asteptari; Grecia, destinatia externa cea mai cumparata

Targul de Turism: Romania a vandut peste asteptari; Grecia, destinatia externa cea mai cumparata


Operatorilor din industria de turism pare a le aduce noroc cifra 13, data la care Targul de Turism al Romaniei si-a deschis portile.

Dupa cateva saptamani mohorate, zilele insorite care incheie aceasta saptamana au incurajat dorinta de calatorii a romanilor, veniti in numar ,,impresionant' la TTR, cu trolere, mai mici sau mai mari, cu rucsacuri sau cu pungi de supermarket.

Au participa 280 d companii>/b>

Cifrele de start suna bine: la targ au anuntat participarea 280 de companii din 24 de tari care expun pe 16.000 de metri patrati.

,,Editia din acest an a Targului de Turism al Romaniei-TTR este foarte animata: am vazut aici foarte multe companii de turism, hoteluri, asociatii de promovare turistica ambasade, tot felul de entitati din industria turismului, jucatori din industria turismului, cu oferte care mai de care mai imbietoare. Am vazut reduceri de 50%, am vazut vacante gratuite oferite la tombola, am vazut reduceri de pana la 70% pentru primii cumparatori de pachete turistice', arata Adrian Voican, director general Bibi Touring Touroperator.

La momentul la care Garda Cetatii Alba Carolina dadea onorul oficialilor prezenti, in multe standuri primele mii de euro din vanzari fusesera deja incasate.

'Fac apel catre natiunea romana: Tara, Tara vrem turisti! Vom astepta turistii cu faleza refacuta, cu plaje luminate ca la Rio, cu spectacole ce n-a vazut Parisul.....veniti la vara la Mamaia pentru un strop de fericire de care avem nevoie cu totii', afirma Radu Mazare, care a venit costumat in 'regele carnavalului' si insotit, dupa cum a precizat, de 'cele mai frumoase 20 de fete din Romania'.

Statiunea Mamaia a fost promovata la Targul de Turism al Romaniei in stilul carnavalurilor braziliene, primarul Constantei, Radu Mazare, fiind 'regele carnavalului' in show-ul de prezentare.

,,O puternica cota de piata vad ca a avut-o turismul romanesc. De altfel, conform statisticilor, 80% dintre turistii din statiunile autohtone sunt romani si numai 20% straini. Asa stand situatia, ar fi bine ca si bugetele de promovare sa se indrepte spre pastrarea acestor turisti. E foarte bine sa ne indreptam catre turisti din lumea larga daca suntem competitivi, dar sa nu neglijam care sunt turistii nostri de zi cu zi, de an cu an pentru ca sunt foarte multe alte destinatii turistice care stiu sa faca mai bine decat noi marketing de promovare si vanzari. Ca vanzari, cred ca sunt cam in aceeasi parametri ca la editia din primavara anului trecut. Multe vanzari se vor finaliza, insa, saptamana viitoare, in agentii, dupa ce oamenii vor studia mai bine ofertele acasa, in familie. Ceea ce pot sa spun este ca vanzarile au fost mai mari decat ne-am asteptat noi in ianuarie-februarie, datorita ofertelor de tipul early booking', subliniaza Adrian Voican.

La standul Malta Travel, vizitatorii sunt invitati la o sedinta interactiva de geografie, ilustrata grafic pe corpul uman. Harta Maltei dar si atractiile turistice ale arhipelagului maltez au fost pictate 'in direct' de make-up artist Ramona Dinita, intr-o sesiune speciala de bodypainting dedicata in exclusivitate vacantelor.

,,Editia din acest an vine cu o diversitate mai mare de destinatii. Observ ca tot mai multe agentii vin cu destinatii proprii noi, programe noi, cu o prezentare inovativa, atat ca stand cat si ca mod de concepere al cataloagelor. Exista, chiar si la nivel de circuite multe noutati. Am vazut multi mai multi turisti interesati de circuitele culturale comparativ cu alte editii, nu mai vin majoritar la targ pentru vacante tip sejur. Lumea este din ce mai interesata de ofertele early booking. Mare parte a publicului vizitator, numeric cu mult peste editiile anterioare, a venit de doua ori la targ, o data sa ia oferte pentru a le studia acasa, a doua oara pentru a cumpara', a declarat, pentru AGERPRES, Traian Badulescu, consultant in turism.

Grecia a fost destinatia cea mai cumparata

Grecia a fost, dupa cum estimasera majoritatea operatorilor din turism, destinatia cea mai cumparata, urmata de Romania, Turcia, Spania.

,,Am vandut vacante de aproximativ 1,2 milioane de euro, majoritatea in insulele Greciei, dar a mers bine si Romania. Multi vizitatori au venit sa isi ia pliantele sa le studieze acasa in liniste. De aceea am hotarat sa prelungim cu o saptamana oferta de preturi din targ', a declarat, pentru AGERPRES, Cristian Pandel, presedinte fondator al agentiei de turism Christian Tour.

Pentru croaziere, romanii prefera Mediterana Centrala si de Vest, Mediterana de Est, Fiordurile norvegiene, Scandinavia si Tarile Baltice, Caraibe sau America de Sud.

,,Pretul mediu al unei croaziere cumparate de romani este de 1.400 euro/familie cu 2 persoane, cu taxe incluse, fara costurile cu deplasarea la imbarcare, tips si alti bani de buzunar. De altfel, piata romaneasca de croaziere este in crestere, in 2013 inregistrandu-se o valoare de circa 10 - 12 milioane de euro. Anul trecut, au urcat la bordul navelor de croaziera circa 9.000 de romani care si-au cumparat vacanta printr-o agentie de voiaj autohtona', a explicat Ioan Basea, director general Croaziere.net.

Familia de suricate de la Christian Tour a atras multi vizitatori in stand, la fel ca si indemanaticii manuitori de inghetata de la standul agentiei Kusadasai.

,,Standurile sunt mai vii, mai animate, asa cum trebuie sa fie atmosfera de vacanta. Si consiliile judetene au inceput sa vina cu standuri personalizate. Cel mai bun exemplu este Iasiul care a venit cu o promovare in forta. A atras atentia a sute de vizitatori, dar si admiratia profesionistilor. Agentiile de turism mari s-au intrecut practic in personalizarea standurilor', a mai spus consultantul in turism Traian Badulescu.

Pentru amenajarea unui stand personalizat, patronii agentiilor au cheltuit intre 20.000 si 30.000 de euro.

,,Pe modelul Senior voyage, am lansat un nou produs, FamilyMoment, pentru familiile cu copii, produs bine apreciat la targ. Cum pana in prezent cei mai fideli turisti ai agentiei noastre sunt seniorii, credem ca prin acest nou program ne vom fideliza si segmentul de familii cu copii. Pachetul de vacanta mediu vandut la targ a fost de 500 de euro de persoana. De la Christian Tour, cei mai multi au optat pentru vacante cu reduceri de 50% la Halkidiki, de la 49 euro/persoana/sejur, la Praga, de la 34 de euro/persoana/sejur, in Lefkada sau pe Riviera Olimpului. Pentru cei care prefera vacantele in grupuri mai mari, le-am dedicat oferta A 10-a persoana merge gratuit. Astfel, o persoana are la dispozitie noua zile in care trebuie sa aduca noua prieteni pentru ca ea sa mearga gratis in vacanta. Oferta se aplica pentru destinatiile Chania, Lefkada, Kefalonia, Kos, Rodos, Corfu, Bodrum", a mai precizat Cristian Pandel.

,,Am venit aici sa cumpar o vacanta in Grecia, dar am gasit oferte atat de tentante incat am luat pliante, merg sa ma consult cu sotia si revin maine sa cumpar", imi spune un domn, in timp ce ,,seniorii" se consulta telefonic, multi facand referiri la impresiile auzite in targ.

Pe de alta parte, conform unui studiu Mercury Research publicat chiar in prima zi a Targului de Turism al Romaniei, 22% dintre romanii cu varsta de peste 18 ani nu au fost in vacanta in 2013, iar estimarile pentru acest an sunt de crestere a acestui fenomen.

,,22% dintre romani nu si-au programat vacanta in 2013, in timp ce pentru acest an doar jumatate dintre cei chestionati au declarat ca intentioneaza sa mearga in concediu intr-o destinatie turistica, iar o treime isi planifica urmatoarea vacanta abia pentru 2015", spun cei de la compania de cercetare.

Captiva in realitatea vanzatorilor de vise pe meridianele lumii, vreau sa nu cred in aceste sondaje reci.

'30% mai mare participarea publicului comparativ cu primavara anului trecut. Am remarcat animatia foarte mare a targului, fiecare stand prezinta tot felul de imagini, un adevarat bombardament de imagini si sunete, in afara de bombardamentul de informatii, pliante. Si cei mai multi nu au fost vanatori de pliante, sunt oameni chiar interesati sa cumpere dupa ce gasesc oferta care li se potriveste', spune, dupa patru zile de targ, Dragos Raducan, vicepresedintele Federatiei Patronatelor din Turismului Romanesc.

Romexpo raporta, dupa editia de primavara din 2013, un numar de peste 30.000 de vizitatori.

,,Din pacate, pentru patronatele din turismul romanesc acest targ nu este concludent deoarece se refera la turismul extern, ceea ce ne arata ca trebuie sa ne infiintam propria agentie de turism care va promova numai Romania. Probabil ca asta se va intampla la targul din 2015. Vom veni, atunci, cu propria agentie care sa vanda spectaculos Romania', precizeaza Raducan.

Dupa patru zile de targ, gandesc ca suntem o piata buna pentru operatorii de turism care au venit la Bucuresti din Austria, Marea Britanie, Macedonia, Israel, Bulgaria, Muntenegru, Croatia, Turcia, Grecia, Ucraina, Italia, Polonia, Cipru, Serbia, Cehia, Moldova, Ungaria, Iordan, Olanda, China, Maroc, Malaezia, Egipt.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 2388 ori
Citeste mai multe despreromania turism targ turism Romexpo