Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Italienii, turistii straini care cheltuie cel mai mult in Bucuresti

Italienii, turistii straini care cheltuie cel mai mult in Bucuresti


Un studiu Mastercard arata ca italienii, in special cei din Roma si Milano, reprezinta cel mai "cheltuitor" grup de turisti straini care viziteaza Bucurestiul. Conform studiului, cei aproximativ 112.000 de straini veniti din cele doua orase vor cheltui echivalentul a 560 de milioane de euro.

Bucurestiul va primi cei mai multi vizitatori din Paris (circa 114.000 in acest an, care vor cheltui in total echivalentul a 154 milioane de dolari), urmati de cei din Londra, Amsterdam si Tel-Aviv.

Italienii cheltuiesc cei mai multi bani in Bucuresti

Insa cei care vor cheltui cel mai mult, echivalentul a circa 329 milioane de dolari, sunt cei doar aproximativ 68.000 de straini veniti din Roma, locul cinci in topul oraselor care trimit vizitatori la Bucuresti. Ceea ce inseamna peste 5.000 de dolari de persoana. Acelasi raport crescut se mentine in cazul celor vin din Milano - locul 8 in topul vizitatorilor, cu doar 44.000 de straini dar care au cheltuit sau vor cheltui 231 milioane dolari.

Conform studiului Mastercard, Londra ramane, pentru al doilea an consecutiv , destinatia turistica numarul unu din intreaga lume, sustinuta de jubileul de Diamant al reginei Marii Britanii, dar si de Jocurile Olimpice.

Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) este ferm convinsa ca Bucurestiul poate sustine evenimente majore, sportive sau culturale, evident nu de talia Jocurilor Olimpice sau ale unui campionat mondial de fotbal.

"Daca sunt bine organizate, toate evenimentele au capacitatea sa atraga un numar mare de turisti. Din pacate, la Finala Cupei UEFA nu s-a intamplat asa. Totul s-a intamplat din inertie, pentru ca ne-am trezit cu aproape 35.000 de turisti in Capitala si nu am stiut ce sa facem cu ei. Acest eveniment putea se ne aduca mai mult, daca aveam o strategie coerenta despre cum sa comunicam si sa promovam acest eveniment si cum anume sa facem pachete speciale", a declarat Corina Martin.

Nu avem puncte de infromare, dar avem terase

La capitolul minusuri, sefa ANAT sustine ca Bucurestiul nu beneficiaza de centre de informare turistica, cu pliante si brosuri, din care turistii sa afle care sunt principalele obiective turistice.

Totusi, Capitala are si puncte forte, printre cele mai apreciate de tursitii straini fiind centrul vechi si Palatul Parlamentului, care sunt si cele mai vizitate zone din oras. Corina Martin sustine ca, mai ales expatii, apreciaza centrul vechi al Bucurestiului.

Consilierul pe probleme de turism, Traian Badulescu, spune ca Bucurestiul are capacitatea de a organiza evenimente sportive sau culturale majore, un bun exemplu in acest sens fiind Finala Cupei UEFA.

"Poate ca Bucurestiul nu are capacitatea sa gazduiasca evenimente precum Jocurile Olimpice sau un campionat mondial de fotbal, care ar dura cateva saptamani, insa este pregatit pentru cele mai mari evenimente cu durata scurta", a declarat specialistul.

Badulescu sustine ca ar trebui sa promovam mai mult Capitala ca destinatie de evenimente culturale precum concertele in aer liber, care au inceput sa atraga un numar considerabil de turisti straini.

Transport aerian facil, infrastructura rutiera precara

Consilierul pe turism mentioneaza printre plusurile Bucurestiului, legatura facila cu celelalte state prin intermediul aeroporturilor, apoi multitudinea de locuri cu destinatie culturala, dar si de shopping. Un alt punct forte al Capitalei il reprezinta infrastructura hoteliera buna si spatiile verzi, in special parcurile.

La capitolul minusuri, Traian Badulescu trece infrastructura rutiera precara, in special lipsa unor artere care sa scurteze distantele, iar o alta problema o reprezinta cainii maidanezi, dar si lipsa de unitati de cazare ieftine, destinate celor cu buget redus.

Traian Badulescu sustine ca in Bucuresti, un turist de business cheltuieste aproximativ 300 de euro pe zi, in timp ce turistii normali lasa doar 100-200 de euro pe zi in Capitala.

Specialistul spune ca cele mai vizitate si apreciate atractii turistice din Bucuresti raman centrul vechi si Palatul Parlamentului, la care se adauga Calea Victoriei, datorita muzeelor amplasate pe aceasta artera.

Veniturile industriei turistice din Romania s-au diminuat cu 16% in ultimii patru ani, ajungand la aproximativ 1,5 miliarde de euro in 2011, conform unui studiu realizat de PwC Romania.

In ultimii trei ani, turistii straini si-au redus cheltuielile cu 150 mil. euro

Scaderea pe acest segment a fost cauzata de reducerea numarului de turisti straini si a cheltuielilor acestora. Comparand cheltuielile turistilor in anii 2008 si 2011, PwC a constatat ca aceste sume au scazut de la 750 milioane de euro la 600 milioane de euro. Si turistii autohtoni si-au redus cheltuielile, dar scaderea a fost mai mica, de doar 11%, de la 1,01 miliarde euro la 900 milioane euro.

Ultimii patru ani au fost marcati de o rata medie anuala de crestere a industriei turistice locale negativa, respectiv -5,7%.

Oficialii PwC spun ca recesiunea a afectat puternic industria turistica a tarilor central si est-europene. Scaderea veniturilor consumatorilor a implicat reducerea cheltuielilor pentru vacantele in strainatate.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1906 ori